مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران با اشاره به رشد ۱۵۷ درصدی تعداد شرکتهای مشارکتکننده در نمایشگاههای خارج کشور از افزایش ۱۶ درصدی میانگین متراژ اختصاص یافته به فضای نمایشگاهی خبر داد.به گزارش پایگاه خبری اخبار نمایشگاه ها، بهمن حسینزاده با بیان این مطلب، اظهار داشت:
علاوه بر این در مقایسه با سال گذشته به لحاظ تعداد شرکتهای مشارکتکننده در نمایشگاههای خارج از کشور، رشد ۱۵۷ درصدی داشتهایم که این رقم حاکی از دستاورد و عملکرد مثبت شرکت نمایشگاهها است.
مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران با اشاره به شعار سال ۹۸ با عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و همچنین تدوین و ابلاغ راهبردهای و برنامههای وزارت صمت، خاطرنشان کرد:
توسعه صادرات، توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل (نهضت ساخت داخل)، توسعه فناوری و شرکتهای دانشبنیان و بهبود فضای کسب و کار نیز سه محور اصلی وزارت صمت است که شرکت نمایشگاههای بینالمللی تمام تلاش خود را برای رسیدن به این اهداف انجام میدهد.
وی با بیان اینکه شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی نیز برنامههای خود را بر اساس محورهای فوق و تکالیف اساسنامه متمرکز کرده است، گفت:
برخی از مهمترین اقدامات صورت گرفته عبارتند از افزایش سبد نمایشگاههای دانشبنیان (از جمله اینوتکس– لیزر) و شکلدهی غرفه استارتپها در اکثر نمایشگاههای داخلی.
بازبینی قوانین و مقررات برگزاری نمایشگاهها
حسینزاده افزود: علاوه بر موارد فوق با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توافقنامهای منعقد شد تا برای نخستین بار برای حمایت از این شرکتهای دانشبنیان، با هدف دستیابی به اقتصاد دانشبنیان و رسوخ علم و فناوری در صنایع تولیدی داخلی؛ این شرکتها در برگزاری نمایشگاهها مشمول تخفیف هزینه مشارکت در نمایشگاه شوند.
مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران در ادامه گفت:
علاوه بر این برگزاری نمایشگاههایی با رویکرد تقاضا محور به منظور رونق تولید داخل و تامین نیازمندیهای مورد نیاز واحدهای تولیدی صنعتی از ظرفیتهای تولیدی داخل کشور از جمله این برنامهها بوده است.
وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید نیز برای نخستین بار در راستای تحقق برنامه نهضت ساخت داخل برگزار شد که ضمن برگزاری این نمایشگاه قراردادهای خوبی میان شرکتهای داخلی جهت تامین نیازمندیهایشان منعقد شد که همین امر باعث استفاده از ظرفیتهای داخلی و ممانعت از خروج ارز شد.
حسین زاده در ادامه یادآور شد : بازبینی قوانین و مقررات برگزاری نمایشگاهها با هدف تسهیل و بهبود در فضای کسب و کار مانند بازگشایی دفتر گمرک نمایشگاهها و اخذ مصوبه هیات دولت جهت ترخیص کالاهای نمایشگاهی بدون ثبت سفارش از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی است.
برگزاری نمایشگاههای خارج از کشور
مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاهای بینالمللی ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاههای خارج از کشور، افزود:
تعداد عناوین نمایشگاهی که در خارج از کشور برگزار کردهایم در مقایسه با سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته ایم و رویکرد این نمایشگاهها نیز با هدف توسعه حضور در کشورهای همسایه؛ اختصاص ۵۰ درصد از سهم نمایشگاههای خارجی به کشورهای همسایه بوده است.
وی در ادامه اضافه کرد: در نمایشگاه مواد غذایی آلمان، نمایشگاه فرش چین، نمایشگاه ساختمان اربیل عراق، چرم روسیه، سنگ ورونا، ساختمان باکو، گل و گیاه هلند، پزشکی دوسلدورف، پلاستیک استانبول، قطعات خودرو استانبول و ساختمان پاکستان میزان مشارکت شرکت های داخلی نسبت به سال گذشته ۱۵۷ درصد رشد داشته است.
مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران در پایان، اظهار داشت:
ارائه تسهیلات و تخصیص یارانه به ۱۵۷ شرکت ایرانی جهت حضور در نمایشگاههای خارج از کشور در جهت حمایت از سیاستهای اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.