نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
مدیر عامل شرکت بقاء

محمد تقی فرهودی عضو هیئت مدیره شرکت آرمان گلدشت صنایع غذایی بقاء مطرح کرد: کیفیت راز بقاءست – نشریه اقتصاد و نمایشگاه

شرکت آرمان گلدشت صنایع غذایی بقاء از سال 1371 در زمینه تولید مواد غذایی از جمله  آبلیمو، مربا، ترشیجات، خیارشور و سرکه فعالیت داشته است. محصول آبلیموی طبیعی تولیدی  این شرکت در منطقه آذربایجان برند اول صنف آبلیمو است و محصولی شناخته شده و کاملا طبیعی است.  این شرکت علاوه  بر موفقیت هایی مانند معرفی واحد نمونه ی سازمان غذا و دارو، واحد نمونه استانی  و تندیس برند برتر سال ۹۵،  استانداردها و گواهینامه های مختلف مرتبط با این صنعت را دریافت کرده است.

در این زمینه در گفت وگو با  محمد تقی فرهودی عضو هیئت مدیره شرکت آرمان گلدشت صنایع غذایی بقاء، به بررسی عملکرد، موفقیت ها و برنامه های این شرکت در زمینه های تولید و صادرات پرداخته ایم و چالش های تولید صنایع غذایی را مورد ارزیابی قرار داده ایم.

بفرمایید خودتان را برای مخاطبان نشریه ی اقتصاد و نمایشگاه معرفی کنید و از سوابق علمی و اجرایی خود برای مخاطبان ما بگویید.

محمد تقی فرهودی عضو هیئت مدیره شرکت آرمان گلدشت صنایع غذایی بقاء هستم. ما از سال ۱۳۷۰ زمینی در شهرک صنعتی شهید رجائی تبریز خریداری کردیم و پس از آن شروع به عملیات اجرایی و دریافت پروانه های مورد نیاز تولید آبلیمو و پس از آن افزایش خطوط تولید مربا، ترشیجات، خیارشور و سرکه کردیم.

مزیت کالا های شرکت بقاء نسبت به نمونه های مشابه در بازار چیست و اصولاً جایگاه شرکت بقاء را در بازار چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آبلیموی تولیدی شرکت ما از لحاظ طبیعی بودن مخصوصا در منطقه آذربایجان برند اول صنف آبلیمو است. مزیت محصول ما طبیعی بودن است چون در بحث آبلیمو همانطور که درجریان هستید بسیاری از کارخانجات آبلیموی طبیعی روانه ی بازار نمی‌کنند به همین جهت محصول و برند ما را در منطقه بیشتر با آبلیمو می‌شناسند. در کل استان های کشور نمایندگی فعال و در پنج استان شعبه پخش داریم و مشتریان محصول ما را در مقایسه با محصولات شرکت های رقیب با درنظر گرفتن قیمت و کیفیت، محصول ما را عنوان کیفیت برتر می‌شناسند.

از افتخارات و دست آورد های بقاء برای مخاطبان ما بگویید؟

واحد نمونه ی سازمان غذا و دارو در سال ۹۴، واحد نمونه استانی اداره استاندارد و ترکیبات صنعتی، تندیس برند برتر سال ۹۵، دارنده گواهینامه های ایزو ۹۰۰۱، ۲۲۰۰۰، اچ ای سی سی پی و ۱۰۰۰۱ و تندیس های مدیر برتر و مدیر فعال را هم کسب کرده ایم

برنامه بقاء برای افزایش اشتغال در سال های آتی چیست؟

شرکت در حدود ۲۲۰ نفر پرسنل در سه واحد تولید، خدمات و فروش در پنج شعبه دارد که به طور مستقیم مشغول به کار هستند یک سری برنامه توسعه درنظر داریم که تعداد پرسنل ما به ۲۷۰ نفر هم خواهد رسید.

فعالیت شرکت خود را در سال جاری چگونه ارزیابی می‌کنید و چه طرح های توسعه ای در دست اقدام دارید؟

به لحاظ فعالیت در بخش تولید پارسال و امسال در شرایط سختی بودیم و هستیم. از لحاظ افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید و افزایش حقوق کارکنان واقعا سال های سختی برای تولیدکنندگان است افزایش قیمت ها به صورتی شده است که دائما درحال تغییر قیمت محصول هستیم ولی بازار به تبع کاهش قدرت خرید مصرف کننده این کشش را ندارد ولی در قسمت صادرات خوشبختانه شرایط خوبی داریم که البته متاسفانه کاهش ارزش پول ملی دلیل این شرایط است.

به کدام کشورها صادرات دارید؟

به کشور های عراق، استرالیا، سوئد، آلمان، ژاپن، نیوزیلند و کانادا صادرات داریم و شرکت ما در زمینه ارز آوری شرکت موفقی بوده است که در این زمینه کمک زیادی به اقتصاد کشور کرده است.

مهم ترین موانع و چالش های شرکت بقاء چیست؟

مهم ترین چالش تأمین نقدینگی و مواد اولیه است. در شرایط افزایش قیمت رفتار تأمین کنندگان و سازمان ها تغییر می‌کند به علت این که بتوانند به صورت نقد خرید و فروش انجام بدهند به همین علت تولید کنندگان در مضیقه هستند.

بنظر شما راه حل چیست و نهاد های حمایتی و مالی مانند بانک ها چه تسهیلاتی می‌توانند ارائه کنند ؟

تنها راه حلی که وجود دارد این است که دولت از لحاظ هزینه ها هم به لحاظ تأمین و هم سود وام های بانکی به تولید کنندگان مساعدت بکند که این موارد در شرایط موجود خیلی سخت اتفاق می‌افتد.

پیام شما برای همکاران و فعالان صنعت مواد غذایی چیست؟ و چه اقداماتی باید انجام بشود که این صنعت بیشتر شکوفا شود؟

این شرایط یک شرایط گذار است که خواهد گذشت ولی ما باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنیم و برنامه ای برای حفظ پرسنل خود داشته باشیم هرچند  سخت است اما حتما خواهد گذشت و امیدواریم در آینده شرایط بهتری پیش بیاید ولی برای رسیدن به روزهای بهتر باید پشتکار به خرج دهیم و با سختی خود را وقف بدهیم.

تاکنون چند دوره در نمایشگاه آگروفود شرکت نموده اید؟ هدف شرکت شما از حضور در نمایشگاه بیست و هفتم چیست؟ و نمایشگاه ایران آگروفود  چه کمکی به فعالان این صنعت می کند؟

ما از سال ۹۱ به غیر از یک سال مرتب در نمایشگاه شرکت کرده ایم خوشبختانه با حضور در نمایشگاه مشتریانی برای صادرات محصولات پیدا کرده ایم، عاملین استانی خود را تکمیل کرده ایم و در مجموع چون نمایشگاه قدرتمندیست و بازدید کنندگان مختلفی از شرکت ها و کشور های مختلف دارد کمک شایانی در فروش و تأمین مواد اولیه به ما کرده است.