صبح روز یکشنبه 19 بهمن ماه با حضور دکترصادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت ، دکتر حمید زادبوم رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ، دکتراکبری رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و با همراهی دکتر حسن زمانی مشاور وزیر صمت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمايشگاههای بين المللي و اعضای هیأت مدیره شرکت و سایر مقامات زیربط ، نمایشگاه های تخصصی و هم گروه حوزه صنعت نساجی و ماشين آلات مواد اوليه، منسوجات خانگي، ماشين هاي گلدوزي و محصولات نساجي، پوشاک و فرش ماشيني در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت .
بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی ماشینآلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشینهای گلدوزی و محصولات نساجی، هشتمین نمایشگاه بینالمللی پوشاک ایران و دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی فرش ماشینی، کف پوش، موکت و صنایع وابسته، نمایشگاههای برپاشده، از مشارکت بیش از ۱۲۰ شرکت داخلی و برخی کشورها از جمله آلمان، ترکیه، هند و چین برخوردارند.
بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی صنعت نساجی انواع تجهیزات، صنایع و ماشینآلات نساجی، قطعات، چرخ خیاطی، ماشینهای گلدوزی و دوخت و برش، انواع منسوجات خانگی شامل پارچه، انواع نخ و الیاف، انواع مواد اولیه صنایع نساجی و لوازم و قطعات وابسته عرضه و به نمایش گذاشته میشود.
همزمان هشتمین نمایشگاه بینالمللی پوشاک ایران نیز از سوی بنیاد ملی مد و لباس کشور، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران و انجمن صنایع پوشاک ایران برپا شده و در آن دهها شرکت و واحد تولیدی انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچهگانه در قالب طرحها و رنگهای گوناگون و همچنین دستگاهها و تجهیزات تولید پوشاک و نوینترین طرحها و مدلهای طراحی و تولید پوشاک را در معرض دید علاقهمندان قرار داده اند.
نمایشگاه فرش نیز برای نخستین بار فرشهای ضدلک، ضد میکروب، فرش آنتی باکتریال اکریلیک و فرشهای با عرض بلند که در کارخانههای ایرانی تولید شده به نمایش گذاشته اند.
نمایشگاهها یاد شده با رعایت کامل مقررات بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برپا شده، فرصت بسیار مناسبی در اختیار تولیدکنندگان، بازرگانان و سایر دست اندرکاران صنعت نساجی، پوشاک و فرش ماشینی کشور قرار خواهد داد تا ضمن رقابت با شرکتهای خارجی و بهرهمندی از آخرین پیشرفتهای این حوزه، با استفاده از دانش و تخصص خود، چهره شایستهای از محصولات ایرانی را به جامعه نشان داده و توانمندیهای صنعتگران داخل را در معرض قضاوت مخاطبان قرار دهند.
معرفی دستاوردها، ظرفیتها و توانمندیهای کارخانهها و شرکتهای داخلی، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزهها، ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان، ارتقای سطح تولید داخلی کشور، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و صادرات و افزایش بازدهی تولید داخلی، از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاهها اعلام شده است.