نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آسیا ابزار دقیق اولین تولید کننده سیستم میترینگ در منطقه هستیم

بهرام ریاضتی رئیس هیئت مدیره شرکت “آسیا ابزار دقیق” : اولین تولید کننده سیستم میترینگ در منطقه هستیم

شرکت آسیا ابزار دقیق به عنوان اولین سازنده سیستم¬های میترینگ در منطقه، موفق شده است کلیه مراحل طراحی، مهندسی و ساخت پکیج های پروسسی و آنالایزر ، سیستم های کنترل، پروور و پکیج های فیلتراسیون نفتی، گازی و میعانات را از سال 73 در داخل کشور بومی سازی کند به منایبت برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت با بهرام ریاضتی رئیس هیئت مدیره شرکت آسیا ابزار دقیق  گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

خودتان را معرفی کنید و سوابق خود را شرح دهید؟

اینجانب بهرام ریاضتی رئیس هیئت مدیره شرکت آسیا ابزار دقیق  هستم و 30 سال سابقه فعالیت در صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی دارم.

شرکت آسیا ابزاز  دقیق در چه سالی تاسیس شده است و در چه زمینه ای فعالیت می کند؟

آسیا ابزار دقیق در سال 1373 تاسیس شده است و به عنوان  اولین سازنده سیستم­های میترینگ در ایران و خاورمیانه، کلیه مراحل طراحی، مهندسی و ساخت پکیج های پروسسی و آنالایزر ، سیستم های کنترل، پروور و پکیج های فیلتراسیون نفتی، گازی و میعانات را از سال 73 در داخل کشور بومی سازی کرده است و ضمن اخذ گواهی تایید صلاحیت ساخت انواع سیستم­های میترینگ از اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت، عضو شرکت­های دانش بنیان است.

در سال 1385 و در راستای گسترش ارائه خدمات و در پی اجرای سیاست های دولت محترم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از تولید داخل و همچنین تقویت اقتصاد ملی، این شرکت اقدام به ساخت اولین کارخانه سیستم های اندازه گیری جریان (میترینگ) در منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام واقع در مهرشهر کرج کرد. این کارخانه با مساحتی بالغ بر 12،000 متر مربع و سرمایه گذاری 10 میلیون یورویی شامل بخش هایی همچون کارخانه ساخت سیستم های اندازه گیری انواع فراورده های مایع و گاز، مرکز انجام پرووینگ سیستم های اندازه گیری و کالیبراسیون انواع میترها در سایزهای مختلف و انبارهای مرکزی جهت تامین تجهیزات مورد نیاز پروژه های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می باشد. همچنین این شرکت با در اختیار داشتن دستگاه های Water Draw، Calibration Rig ،Mobile Master Meter و تعدادی CAN ساخت شرکت Seraphin آمریکا به منظور انجام عملیات کالیبراسیون در پایانه های صادراتی و پالایشگاه های کشور موفق به اخذ تاییدیه از اداره نظارت بر صادرات و واردات فرآورده های نفتی شده است. از نقطه نظر دقت در اندازه گیری، ایمنی، قابلیت اطمینان و تکرار پذیری، این دستگاهها را می توان به دو دسته کلی دستگاه های اندازه گیری کمیت سیالات در حین فرایند( Process Flow Measurement) و دستگاه های اندازه گیری کمیت سیالات در هنگام انتقال و خرید و فروش (Custody Transfer) تقسیم می شود. روشهای مختلف و متنوعی برای اندازه گیری کمیت سیالات وجود دارد که بر اساس نوع سیال و نیز شرایط فرایندی و محدودیت های موجود و نیز مقادیر مطلوب عناصر اشاره شده در بالا، قابل انتخاب می باشند. طبیعتا مزایا و معایب هر کدام از این روشها نیز در انتخاب آنها نقش دارند.

با توجه به اینکه آسیا ابزار دقیق اولین سازنده سیستم های مترینگ در منطقه است برای مخاطبان ما که ممکن است با این سیستم آشنایی نداشته باشند، این سیتم و نحوه کار آن را شرح دهید؟

سیستم میترینگ بطور خاص در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به سیستم های اندازه گیری حجم یا جرم سیالات (گاز، مایع و یا حالت دو فازی) گفته می شود. شرکت آسيا ابزار دقيق يکي از معدود سازندگان سيستمهاي اندازه گيري در جهان و اولين در ايران است. وابسته نبودن اين شرکت به محصول و فلوميتر خاص، منجر به انتخاب بهترين تجهيزات از لحاظ فني و قيمت براي کارفرمايان و درنتیجه ارائه بهترین مشاوره در انتخاب بهترين نوع تجهيزات شده است. اين مسئله با هماهنگي واحد هاي مختلف اين شرکت شامل بازاريابي وتوسعه بازار، فني ومهندسي، فروش، مالي، ساخت، کنترل کيفيت، حمل وخدمات پس از فروش محقق شده است.

شرکت آسيا ابزار دقيق توانايي طراحي و ساخت انواع سيستم هاي ميترينگ مایعات و گازها بر مبناي فلوميترهاي توربيني،فلوميترهاي التراسونيک، فلوميترهاي Orifice، فلوميترهاي Coriolisو پیمانه ای یا PD را دارد.

شرکت اسیا ابزار دقیق سازنده تابلوهای کنترل سرچاهی است در این مورد هم توضیح دهید؟

یکی دیگر از محصولات تولیدی شرکت آسیا ابزار دقیق، تابلوهای کنترل سرچاهی (Wellhead Control Panel) می باشد که از جهت کنترل فشار و ایجاد ایمنی با توجه به فشار بالای سیال ( نفت و گاز) درون چاه‌ها محصولی بسیار با اهمیت می باشد. وظیفه اصلی تابلوهای‌کنترل‌سرچاهی، باز و بسته نمودن شیرهای سطحی(SSV) و زیرسطحی (SSSV) ، شیر بهربرداری (WV) چاههای نفت و گاز و نیز ایجاد خط فشار جهت سنسورهای فشار (Pressure Switch)، سنسور آتش و زلزله (Fusible Plug) در مواقع اضطرار و یا به فرمان بهره‌بردار می‌باشد.

آسیا ابزار دقیق چه برنامه هایی برای گسترش فعالیت خود دارد؟

ما در آسیا ابزار دقیق در حال اجرای طرح توسعه تاسیسات اداری و کارگاههای تولیدی مجتمع صنعتی آسیا ابزار دقیق  به مساحت 10 هکتار در فاز 4 سازمان منظقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام هستیم.