نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نمایشگاه صنعت مبلمان پلی برای توسعه بازارهای صادراتی و تبادلات تجاری

نشست شورای سیاستگذاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صادراتی صنعت مبلمان برگزار شد.

به گزارش اخبار نمایشگاه ها، نشست شورای سیاستگذاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صادراتی صنعت مبلمان، روز ۳۱ اردیبهشت ماه با حضور محمود بازاری، مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران، کبری رزاق‌ زاده، سرپرست امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، علیرضا عباسی، رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران، علی رسول زاده رئیس هیئت مدیره شرکت پیشگامان صنعت مبلمان پرشیا و حسین نوروزی، مدیرعامل شرکت پیشگامان صنعت مبلمان پرشیا (فیپکو)، به همراه روسای اتحادیه هاو انجمنها و تعدادی از فعالان و دست‌اندرکاران صنعت چوب و مبلمان در تالار اصفهان، محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

در این جلسه موارد متعددی پیرامون برگزاری نمایشگاه مبلمان مورد بحث و تبادل قرار گرفت. علیرضا عباسی، رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران در ابتدای این نشست با تأکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها، بیان کرد: “یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه صادرات، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است.”

وی افزود: صنعت مبلمان به عنوان یکی از صنایع با ارزش افزوده بالا و نیز به عنوان یکی از صنایعی که ۹ درصد اشتغال کشور را تأمین می‌کند، از اهمیت بالایی در زمینه اشتغالزایی و صادرات برخوردار است.

عباسی تاکید کرد: توسعه صادرات، یکی از محورهای اصلی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مبلمان ایران است. بر این اساس، تجار و مهمانان خارجی برای حضور در این رویداد دعوت شده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: هدف این نمایشگاه فروش نیست؛ بلکه بستری مناسب برای رشد تولیدات داخلی و توسعه بازارهای صادراتی است.

در ادامه این نشست، رزاق زاده  سرپرست امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، عنوان کرد: به دلیل فقدان محتوای کافی در رویدادهای نمایشگاهی، شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تصمیم به برگزاری شوراهای سیاستگذاری برای رویدادهای نمایشگاهی گرفته است. علاوه بر این، شرکت سهامی بودجه‌ای جداگانه برای این موضوع در نظر گرفته است.

او در پاسخ به افزایش نرخ تعرفه‌های مشارکت در نمایشگاه‌ها، بیان کرد: قیمت تعرفه‌های سایت نمایشگاهی تهران از سال ۸۵ تا مهر سال گذشته تغییر قابل توجهی نداشته است.

وی افزود: با هدف تقویت حضور شرکت‌های خارجی، نرخ تعرفه از ۲۶۰ یورو به ۱۸۰ یورو در هر متر مربع تغییر یافته است.

محمود بازاری، مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به پیشرفت‌های صنعت نمایشگاهی ایران، اظهار داشت: در سال گذشته، تلاش‌های مثبتی در صنعت نمایشگاهی به عمل آمده است و برای اولین بار، تقویم نمایشگاه‌های سال ۱۴۰۲ در ماه مهر سال گذشته تصویب شده و مجوز نمایشگاه مبلمان نیز در ماه بهمن صادر شده است. همچنین، تا پایان خرداد ماه، قصد داریم تقویم سال ۱۴۰۳ را تصویب کرده و آن را به پرتال نمایشگاه تهران اضافه خواهیم کرد.

او اظهار داشت: در اردیبهشت ماه امسال، نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو را با مشارکت بخش خصوصی صادرکنندگان و با حمایت دولت برگزار کردیم. بیش از ۱۳۰۰ تاجر و سرمایه‌گذار خارجی در این رویداد حضور داشتند و هیئت‌های تجاری از ۷۰ کشور را میزبانی کردیم که این یک دستاورد بزرگ برای توسعه صادرات کشور است.

وی در پایان با تأکید بر بعد بین‌المللی رویدادهای نمایشگاهی تهران، تأکید کرد: محور اصلی برگزاری نمایشگاه‌های تهران، صادرات و حضور شرکت‌های خارجی است و پیش‌بینی می‌کنیم که نمایشگاه‌های آتی در بخش بین‌المللی رشد قابل قبولی داشته باشند. توجه به بخش بین‌المللی نمایشگاه، یکی از شاخص‌های مهم برای ارزیابی مجریان رویدادهای نمایشگاهی خواهد بود.

حسین نوروزی برگزار کننده نمایشگاه مبلمان در گفت و گو با خبرنگار اخبار نمایشگاه ها گفت: انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنعت مبلمان، مدیران شرکت سهامی و سازمان توسعه تجارت و سایر دست اندرکاران نمایشگاه، با هدف تبادل نظر پیرامون ارتقاء سطح کیفی این نمایشگاه گرد یکدیگر آمده اند. وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صادراتی صنعت مبلمان تیرماه امسال با حضور برندهای شاخص در فضایی به وسعت ۳۵ هزار متر مربع مفید در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.