نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استقبال از کتاب‌های داستان و شعر در نمایشگاه کتاب

در دو روز ابتدایی برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، استقبال بسیار خوبی از کتاب‌های داستان و شعر جوانان شده است.

به گزارش اخبار نمایشگاه ها به نقل از خبرگزاری کتاب ایران ، در دو روز نخست نمایشگاه، در غرفه شهرستان ادب کتاب‌های رمان ایرانی و شعر کلاسیک پرفروش‌ترین بوده است. امسال در غرفه شهرستان ادب چندین مجموعه غزل از نوقلمان عرضه شده که اغلب مربوط به دانش‌آموختگان دوره‌های آموزشی این نشر است. همچنین آثار نویسندگان جوانی که در کارگاه‌های «مدرسه رمان» آموزش دیده‌اند نیز با استقبال خوب بازدیدکنندگان همراه شده است.

پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات سوره مهر نیز در دو روز نخست برپایی نمایشگاه، مجموعه‌های شعر از جمله کتاب‌های فاضل نظری و داستان به‌ویژه ژانر طنز از جمله کتاب «آبنبات نارگیلی» بوده است.

اقبال از کتاب‌های ادبی در غرفه نشر هرمس نیز جالب‌توجه بوده؛ به‌گونه‌ای که در ادبیات کلاسیک، داستان‌های جهانی و در ادبیات مدرن ژانر کارآگاهی به‌ویژه در بخش نوجوان و جوان از فروش خوبی برخوردار بوده‌ است.

در غرفه‌های امیرکبیر و سخن نیز وضعیت استقبال از ادبیات داستانی و رمان جوانان و آثار شاعران معاصر به‌ویژه اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی امیدوارکننده است.

از دیگر آثار پرفروش امیرکبیر می‌توان به بینوایان، جنگ و صلح، خوشه‌های خشم و قلعه حیوانات اشاره کرد.

بازدیدکنندگان غرفه شاهد نیز از داستان‌های ایرانی نویسندگان جوان از جمله «راز درخت کاج»، «ققنوس فاتح» و «مرد راه» و مخاطبان نشر روزگاران از مجموعه داستان‌های نویسندگان ایرانی از جمله خلجان و دشت شوریده استقبال کرده‌اند.

کتاب‌های ادبی غرفه نشر آمو، متعلق به ناشر افغانستانی نیز پرفروش بوده که از میان آنها می‌توان به «زنی در خوابگاه»، «طلسمات»، «برگ‌ها دیگر نفس نمی‌کشند» و «خروس باغ بابُر» اشاره کرد.