جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نمایشگاه ها

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران بیوتی و کلین خبر داد: افزایش 37 درصدی مشارکت کنندگان و متراژ نمایشگاه سی ام

رشد 73 درصدی شرکت های خارجی در نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1402

 علی مرادی مدیرعامل شرکت سامع پاد نوین و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران بیوتی و کلین، در گفت و گو با نشریه اقتصاد و نمایشگاه گفت: سی امین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی و ماشین‌آلات وابسته از 7 تا 10 اردیبهشت ماه با حضور 362 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری و نظارت انجمن صنایع مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی و انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران، در طی ادوار گذشته برگزار شده است؛ خاطرنشان کرد: برای توسعه کمی و کیفی این رویداد تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است. این رویداد  نمایشگاهی در ابتدای فعالیت خود در نصف سالن میلاد برگزار می شد،  اما توسعه نمایشگاه و افزایش مشارکت و استقبال شرکت های داخلی و خارجی در سه دهه اخیر موجب شده که اکنون این نمایشگاه در متراژ ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزارشود.

وی ادامه داد: در دوره‌ های گذشته، بخش خارجی نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرده بود و با تلاش‌هایی که انجام شده، در نمایشگاه حاضر نیز در بخش خارجی نمایشگاه در دوره‌ی فعلی شاهد رشد بالغ بر 73 درصدی مشارکت شرکت های خارجی هستیم.

 ۲۹۹ شرکت داخلی به همراه 48 شرکت و 15 نمایندگی از 12 کشور چین، ترکیه، فرانسه، هندوستان، آلمان، روسیه، ایتالیا و اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، و ویتنام و سوئد در سی امین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی و ماشین‌آلات وابسته مشارکت دارند.

مرادی تصریح کرد: نسبت به سال گذشته، متراژ کل نمایشگاه ۸ درصد افزایش یافته است. تعداد شرکت‌کنندگان داخلی نیز با ۱۰ درصد رشد، و تعداد شرکت‌کنندگان خارجی با ۷۳ درصد رشد داشته است. در مجموع شاهد رشد ۳۷ درصدی بخش های مختلف این رویداد نسبت به سال گذشته هستیم و تعداد شرکت کنندگان داخلی و خارجی و فضای نمایشگاهی نسبت به سال قبل با رشد میانگین 37 درصدی همراه شده است.

حضور رایزنان بازرگانی و هیئت های خارجی در نمایشگاه

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران بیوتی و کلین با اشاره به حضور هیئت های تجاری خارجی در سی امین نمایشگاه بین المللی شوینده، آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: به منظور افزایش حضور هیئت‌های خارجی در نمایشگاه امسال، با رایزنان بازرگانی در خارج از کشور هماهنگی های لازم صورت گرفته است. همچنین بین ۲۰ تا ۲۵ خریدار خارجی کالای ایرانی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد که هزینه های مالی حضور آنها را ستاد برگزاری نمایشگاه پرداخت کرده است.

وی افزود: مشارکت در یک نمایشگاه شامل مراحل مختلف از قبل برگزاری، تا زمان برگزاری و بعد از آن نیازمند رعایت الزاماتی است که باید توسط غرفه دار و شرکت‌کنندگان رعایت شود. امسال با همکاری یکی از اساتید باتجربه دانشگاه که از اساتید برجسته کشورهای ژاپن و آلمان است، کلاس‌های آموزشی دو ساعته برای شرکت کنندگان را با هزینه ستاد برگزاری نمایشگاه در دفاتر آنها برگزار کرده ایم که به برگزاری بهتر نمایشگاه و غرفه ها و حضور شرکت های داخلی و خارجی کمک کرده است.  همچنین با هماهنگی که انجام شده، در این کلاس‌ها به پرسنلی که در غرفه حضور خواهند داشت؛ آموزش های لازم داده می شود.

مرادی گفت: با توجه به تحریم‌های اعمال شده، هدف اصلی ما این است که شرکت‌های خارجی که توانایی همکاری با شرکت‌های ایرانی را دارند، از آخرین دستاوردهای صنعتی، توانایی های تولید و فناوری، فرصت های تجاری و بازار ایران بازدید کنند تا زمینه افزایش تبادلات تجاری فراهم شود.

فرصت نمایشگاه برای مشارکت کنندگان و افزایش فروش

وی تاکید کرد: مسئله مهمی که برخی شرکت‌ها با آن مواجه هستند، مشکل فروش محصولات و نگهداری آنها در انبار است. به همین منظور، نمایشگاه فرصتی مناسب برای مشارکت کنندگان جهت افزایش فروش محصولات تولیدی فراهم می نماید و ارتباطات تجاری بین تولیدکنندگان و مشتریانی که به محصولات متنوعی نیاز دارند، در نمایشگاه‌ها برقرار می شود.

جایگاه ویژه نمایشگاه ایران بیوتی در منطقه

مدیرعامل شرکت سامع پاد نوین با اشاره به اثرات تحریم بر فعالیت های نمایشگاهی گفت: اگر در طی شش سال گذشته تحریم‌ها وجود نداشت، نمایشگاه ایران بیوتی و کلین می‌توانست در منطقه جایگاه بالاتری داشته باشد. نمایشگاه‌های مشابه با همین گروه کالایی در ترکیه و امارات نیز برگزار می‌شوند. با این حال، می‌توان به جرات ادعا کرد که در نمایشگاه ایران بیوتی و کلین، غرفه‌ها و محصولات به نمایش گذاشته شده از لحاظ گستردگی و زیبایی، قابل رقابت با نمایشگاه‌های مشابه در ترکیه و امارات هستند. به علاوه، متراژ غرفه‌های ایران بیوتی و کلین بیشتر است.

بازار بزرگ منطقه برای تولید کنندگان ایرانی

وی با اشاره به ظرفیت های داخلی و بازار بزرگ صادراتی برای محصولات صنایع شوینده و آرایشی و بهداشتی اظهار داشت: ایران کشوری با ۸۵ میلیون نفر جمعیت است و در کشورهای اطراف نیز حدود ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت وجود دارد که بازار بزرگی برای محصولات تولیدکنندگان داخلی است. البته به دلیل تحریم برخی از اهداف ما در این زمینه محقق نشده اما تولیدکنندگان تلاش می کنند به کشورهای منطقه به خصوص عراق، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان و تاجیکستان محصولات خود را صادر کنند.

درخواست رفع مشکلات تخصیص ارز واردات

وی در پایان با اشاره به چالش ها و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان ایرانی گفت: یکی از مشکلاتی که شرکت کنندگان و تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه با آن مواجه هستند. بحث تخصیص ارز است. متاسفانه طی چند ماه گذشته خیلی از شرکت ها نتوانستند ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه را دریافت کنند. امیدوارم که این مشکل برطرف شود.