نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صنعت مبلمان ایران عبور از صادرات یک میلیارد دلاری در هر سال را هدف گرفته است

استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان از سی و یکمین نمایشگاه صنعت مبلمان؛
صنعت مبلمان ایران عبور از صادرات یک میلیارد دلاری در هر سال را هدف گرفته است

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صادراتی صنعت مبلمان پنجشنبه 23 تیرماه 1401با حضور مقامات و مسئولان، کارشناسان و فعالان صنعتی و همچنين علاقه‌مندان و مشتاقان بخش های مختلف صنعت مبلمان، دکتر هومن رازدار مديرعامل شرکت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي ج. ا. ايران، حسن احمدیان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران، مهندس حسین نوروزی مدیر برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت مبلمان و مدعوين و بازديدکنندگان در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران و با رویکرد شناسایی توانایی های صادراتی صنعت مبلمان کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش اخبار نمایشگاه ها، حسن احمدیان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران در جریان بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صادراتی صنعت مبلمان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی در فضایی به مساحت بیش از 33 هزار متر –فضای کل نمایشگاه – در حال برگزاری است.این صنعت پس از صنعت خودروسازی، بزرگترین صنعت کوچک و متوسط در ایران و دنیا محسوب می شود. حجم صادرات مبلمان بین کشورهای جهان بیش از 140 میلیارد دلار در سال است که ما نیز باید در صادرات، سهم یک درصدی خودمان یعنی بیش از یک میلیارد دلار هدف گذاری را محقق کنیم.
وی با اشاره به سطح بالای اشتغال‌زایی صنعت مبلمان خاطرنشان ساخت: بیش از 80 هزار واحد صنفی، صنعتی در این صنعت مشغول به فعالیت هستند. اما متاسفانه بیش از 50 درصد از پتانسیل تولید بلا استفاده است که باید به رونق و تولید برسد و با ایجاد ظرفیت های صادراتی، تولید داخلی نیز رشد کند.
احمدیان با اشاره به ظرفیت های بازار مبل 400 میلیون نفری منطقه افزود: صنعت مبلمان ایران از توانمندی و ظرفیت های لازم برای صادرات به کشورهای هدفی که در منطقه و همسایگی ایران قرار گرفته اند، برخوردار است و نمایشگاه بین المللی مبلمان می تواند نقش مهمی در توسعه بازارهای صادراتی کشور، نفوذ در بازارهای منطقه و رشد تولید ایفا کند.

مهندس حسین نوروزی مدیر برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت مبلمان: نمایشگاه بین المللی صنعت مبلمان پل ارتباطی مشتریان با تولیدکنندگان است
مهندس حسین نوروزی مدیرعامل شرکت نمایشگاهی پیشگامان صنعت مبلمان پرشیا (فیپکو) برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت مبلمان گفت: هدف ما ایجاد بستر مذاکرات تجاری در صنعت مبلمان است. نمایشگاه، محلی برای تبادل اطلاعات و برقراری ارتباط با سایر همکاران است. در واقع نمایشگاه، پلی ارتباطی بین تولیدکننده، تأمین کننده و خریداران است.
حسین نوروزی گفت: طبق روال سالانه، بهترین و حرفه ای ترین تیم در حال آماده شدن برای برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی، تخصصی و صادراتی صنعت مبلمان به وسعت تمام ایران هستند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه صنعت مبلمان، افزود: نمایندگان مختلفی از اهم کشورهای بازار هدف صادرات مبلمان ایران، در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین مهمانانی از شهرستان ها نیز به این نمایشگاه دعوت شده اند.
نوروزی، در رابطه با بحث تاثیر برگزاری نمایشگاه مبلمان در توسعه بازارهای صادراتی اظهار داشت: ما در این نمایشگاه، فضای صادرات را آماده می کنیم و خریداران خارجی را به تولیدکنندگان وصل کرده تا این بستر به نتیجه برسد.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: کلیه تولیدکنندگانی که در این نمایشگاه شرکت می کنند، شناخته شده و شناسنامه دار هستند و برندهای مهمی نیز حضور دارند. قطعاً بهترین تولیدکنندگان در این نمایشگاه شرکت کرده اند، پس در این نمایشگاه بازدید فرموده تا از امکانات آن بهره مند گردید.

کتایون اسکندری کیا مدیر اجرایی نمایشگاه صنعت مبلمان خبر داد: مهمترین گردهمایی صنعت مبلمان با رویکرد صادراتی در تهران در حال برگزاری است
کتایون اسکندری کیا مدیر اجرایی نمایشگاه صنعت مبلمان گفت: صنعت مبلمان با گردش مالی سالانه ۸ میلیارد دلاری و سهم ۹ درصدی از اشتغال کشور، یکی از مهمترین صنایع با ارزش افزوده بالا در کشور محسوب می شود
مدیر اجرایی نمایشگاه صنعت مبلمان با اشاره به استقبال چشمگیر شرکت های داخلی و خارجی از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صادراتی صنعت مبلمان گفت: این نمایشگاه با مشارکت حدود ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی و حضور هیئت های تجاری از کشورهای عمان، قطر، سوریه، عراق، اقلیم کردستان عراق، روسیه و …. در ۴۰ هزار متر مربع فضای مفید و ۱۹ سالن (کل فضای تحت پوشش نمایشگاه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا خواهد شد.
مدیر اجرایی نمایشگاه صنعت مبلمان با بیان اینکه صنعت مبلمان با گردش مالی سالانه ۸ میلیارد دلاری و سهم ۹ درصدی از اشتغال کشور، یکی از مهمترین صنایع با ارزش افزوده بالا در کشور محسوب می شود؛ تصریح کرد: بزرگترین رویداد صنعت مبلمان کشور، برای مشارکت کنندگان فرصتی مغتنم است تا ضمن بررسی، هدف‌گیری و افزایش دسترسی به بازارهای بین‌المللی، دایره‌ مبادلات تجاری خود را در این حوزه گسترش و مقدمات حضوری موثر در بازارهای بین المللی را فراهم آورند.
وی با برشمردن گروه های کالایی حاضر در نمایشگاه بین المللی صنعت مبلمان اظهار داشت: در نمایشگاه بین المللی مبلمان گروههای کالایی در دو بخش خانگی و اداری شامل، مبلمان خانگی، سرویس نهارخوری، سرویس خواب کودک، نوجوان و بزرگسال، مبلمان خانگی مدرن و کلاسیک، میز و فایلینگ اداری، پارتیشن، مبلمان اداری، صندلی اداری و… حضور خواهند داشت. وی در پایان گفت: در این نمایشگاه، از جدیدترین و آخرین دستاوردهای فعالان صنعت مبلمان در حوزه‌ های تولید، طراحی ، ارائه‌ خدمات و بازاریابی رونمایی می شود.

علیرضا عباسی رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران نیز ضمن بازدید از دستاوردها و جدیدترین تولیدات کارآفرینان صنعت چوب و مبلمان در نمایشگاه بین المللی تهران گفت: نمایشگاهها یکی از ابزارهای مهم برای توسعه صادرات است و برگزاری نمایشگاه مبلمان می تواند راهکاری مهم برای قرارگرفتن ایران در جمع 10 صادرکننده عمده مبلمان در سطح دنیا باشد.
عباسی، حضور در نشستهای تخصصی با اعضای صنف ؛ تبادل نظر با مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران؛ رئیس و اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان؛ کارشناسان، خبرگان و کارآفرینان ؛ صنعتگران ؛ جامعه متخصصان علمی، فناوری و مهارتی صنایع چوب و مبلمان، دغدغه های صنفی و تخصصی کارآفرینان حاضر در نمایشگاه را در یک فضای صمیمی و همدلانه تحلیل و بررسی کرد.
افزایش استقبال بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان از سی و یکمین نمایشگاه صنعت مبلمان
براساس تعداد بازدیدهای صورت گرفته در روز دوم نمایشگاه مبلمان، کارشناسان و برگزار کنندگان در گفت و گو با خبرنگار اخبار نمایشگاه ها، ارزیابی خود را از رشد بالای بازدید و مشارکت فعالان صنعت مبلمان کشور، اینگونه اعلام کردند که نمایشگاه امسال نسبت به سال های قبل از رشد بالای بازدیدکنندگان، رونق نمایشگاهی، افزایش تعداد شرکت ها و همچنین افزایش محصولات به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه برخوردار بوده است.
صنعت مبلمان ایران در سال های اخیر رشد قابل توجه ای را داشته و هم اکنون، از جايگاه مناسبي در بين کشورهاي منطقه و جهان برخوردار است و تحسين جهانيان را برمي‌انگيزد.
هم اکنون صنعت مبلمان با اقبال عمومي بيش‌تري مواجه شده و اين امر ضرورت بهره‌گيري از فن‌آوري روز در توليد مبلمان را بیش از گذشته ضروری می کند.
يکي از راهکارهاي گسترش صنايع مبلمان، فراهم نمودن زمینه های لازم برای سرمايه‌گذاري خارجی و شناساندن مبل با کیفیت ایرانی به خارجی ها است و برپايي نمايشگاه تخصصي و بين‌المللي اين حوزه، مي‌تواند نقش موثري در اين موضوع داشته باشد. در واقع نمايشگاه پيشرفت فن‌آوري،‌ رشد و توسعه اقتصادي،‌ فعاليت‌هاي اصولي و زيربنايي را در اين صنعت مرتبط نمايش مي‌دهد. از نظر مديران اتحاديه توليد کنندگان و صادرکنندگان مبلمان ايران نبايد نمايشگاه صرفا تبديل به بازار فروش شود ، بلکه بايد به محلي براي توسعه صادرات بدل گردد. با همين رويکرد برنامه ريزي زيادي روي بحث تجارت خارجي صورت گرفت.