مدیر برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران اسپورتکس ۱۴۰۱ خبر داد: بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی امسال با حضور 113 شرکت داخلی و خارجی از ۱۴ تا ۱۷ تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا می شود.
علی محتشم امیری مدیر نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی در گفت و گو با اخبار نمایشگاه ها با اشاره به رشد نزدیک به ۱۰۰ درصدی نمایشگاه اسپورتکس 1401 نسبت به سال گذشته اظهار داشت : این رویداد بین المللی در فضایی بالغ بر ۸ هزار مترمربع با حضور ۱۱۳ شرکت داخلی و خارجی از کشورهای چین و روسیه در سالن های ۷ ، ۲۷ و ۸ و ۹ میزبان فعالان و دست اندرکاران این حوزه است..
این برگزارکننده نمایشگاهی با برشمردن گروه های کالایی حاضر در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی ورزش عنوان کرد: در این نمایشگاه گروه های کالایی شامل، کفش ورزشی، پوشاک ورزشی، تجهیزات بدن سازی و باشگاهی، کف پوش های سالن های باشگاه ، چمن های مصنوعی ، میز بیلیارد، صخره نوردی، تجهیزات و صندلی های ماساژ، دوچرخه های ثابت و متحرک، نشریه ها، سازمان های دولتی و انجمن های مرتبط حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به حضور پررنگ شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه بین المللی ورزش اظهار داشت: در نمایشگاه امسال دفتر صنایع خلاق و ورزش وزارت صمت با هماهنگی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه تربیت بدنی اقدام به برپایی پاویون شرکتهای دانش بنیان کرده است.
محتشم امیری در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه، ارائه آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها در حوزه ورزش و تجهیزات ورزشی، در بخش تولیدات داخل است. خوشبختانه امروزه تولیدات داخلی از نظر کیفیت به حدی رسیده است که در بعضی مواقع توان رقابت با نمونه خارجی را دارد. بعضی از تجهیزات و تولیدات شرکت های داخلی به کشورهای همسایه و دور صادر می شود. نمایش توانمندی صادراتی این شرکت ها نیز از سایر اهداف برگزاری این نمایشگاه است که مد نظر ما بوده است. شرکت نمایشگاهی میلاد نور تمامی تلاش خود را جهت ایجاد بستر مناسب برای برقراری ارتباط بین مشارکت کنندگان در نمایشگاه و بازدیدکنندگان، همچنین تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات در زمینه ورزش و تجهیزات ورزشی معطوف کرده است و امیدواریم مشارکت کنندگان گرامی با آمادگی کامل و حضور مؤثر خود بیشترین بهره داری را از نمایشگاه داشته باشند.
مدیر برگزاری نمایشگاه ایران اسپورتکس ۱۴۰۱ در پایان به نقش این نمایشگاه در صنعت ورزش کشور اشاره کرد و گفت: رویداد بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی تنها نمایشگاه برند در حوزه ورزش است که در کشور برگزار میشود و تمام شرکتهایی که در این حوزه حضور دارند آخرین دستاوردها، خدمات و تواناییهای خود را در بستر این رویداد را به نمایش میگذارند. این موضوع موجب میشود بازدید کننده ها آخرین و جدیدترین محصولات را در این نمایشگاه ببینند. تبلیغات برای نشان دادن آخرین تکنولوژیهایی که تولیدکنندگان در حوزه تولیدات خود به کار بردهاند نیز یکی دیگر از تاثیرات برگزاری این نمایشگاه در صنعت ورزش کشور است. بازاریابی نیز مسئله بسیار مهمی است که در خلال برگزاری این رویداد به آن توجه شده است. این نمایشگاه جزو پر بازدیدترین نمایشگاههای کشور به شمار میرود و از این رو فعالان این حوزه به صورت B۲Bو B۲C با یکدیگر ارتباط میگیرند. به واسطه این دیدارها نیز قراردادهای مثمر ثمری منعقد میشود.