نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رقابت صنایع غذایی بزرگ ایران و جهان بر سر بازار 400 میلیون نفری غرب آسیا و کشورهای CIS

بیست و نهمین نمايشگاه بين‌المللي صنايع کشاورزي، مواد غذايي، ماشين‌آلات و صنايع وابسته، آگروفود 2022 نسبت به نمایشگاه های دو سال قبل، هم از لحاظ کيفيت برگزاري و هم از نظر آمار و ارقام مشارکت کنندگان داخلی و خارجی و تعداد بازدیدکنندگان، متراژ فضای نمایشگاهی و فضای سالن ها و تعداد غرفه ها با رشد قابل توجهی مواجه شده و يکي از بهترين نمايشگاه هاي برگزار شده دو سال اخير در نمايشگاه بين‌المللي تهران است و نمونه مناسبی برای برگزاری یک نمایشگاه با رونق، همراه با نشاط و تعداد بازدیدکنندگان و اثر گذار بر روند تجاری، تولید و صادرات کشور محسوب می شود.
بدون شک همه افراد و سازمان‌هاي مؤثر در برگزاري نمايشگاه از جمله مديران شرکت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي، مديران شرکت پالارسامانه برگزارکننده نمايشگاه و مديران 665 شرکت مشارکت کننده در ايران اگروفود 2022 در اين موفقيت سهيم هستند و بازدیدکنندگان و متخصصان نیز در ایجاد رونق و رشد گفت وگوها و قراردادها و همکاری ها موثر بوده اند.
يست و نهمین نمايشگاه بين‌المللي صنايع کشاورزي، مواد غذايي، ماشين‌آلات و صنايع وابسته که از روز 27 خرداد ماه جاري در نمايشگاه بين‌المللي تهران برپا شده است، امروز دوشنبه 30 خرداد به کار خود پایان می دهد و برگزار کننده مجرب نمايشگاه از همين فردا ضمن ارزيابي نقاط قوت و ضعف بیست و نهمین دوره نمايشگاه و دسته‌بندي و تجزيه و تحليل نظرات مشارکت‌کنندگان و بازديدکنندگان، برنامه‌ريزي براي برگزاري نمايشگاهي گسترده‌تر و کارآمدتر در سال 1402 را آغاز مي‌کند، همان کاري که 665 مشارکت‌کننده ايراني و خارجي حاضر در اين نمايشگاه و ديگر علاقه‌مندان به حضور در اگروفود سال آينده هم بايد در برنامه خود داشته باشند و براي مشارکت هدفمند و پرمنفعت در نمايشگاه ايران اگروفود آينده، آنچنان که اهداف صنعتي و تجاري آنان را بر آورده سازد، از همين فردا دست به کار برنامه‌ريزي و تعيين هدف شوند.
به نظر بسياري از مشارکت‌کنندگان، بازديدکنندگان، اهل فن و کارشناسان صنعت، ايران اگروفود 2022 مي‌تواند نقطه عطف و آغازي براي شکوفاتر شدن صنعت نمايشگاهي ايران باشد، زيرا با گذشت دو سال از همه گیری کرونا و سپری کردن آن بار دیگر شاهد حضور گسترده بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان خارجی، افزایش کيفيت غرفه‌آرايي‌ و رونق نمایشگاه با افزایش مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان
هستیم.
رونق صنعت مواد غذایی در سایه برگزاری موفق نمایشگاه اگروفود
علی نظری يک مخاطب نمايشگاه که صاحب يک سوپر مارکت در تهران است، کيفيت برگزاري اين دوره نمايشگاه را مطلوب خواند و افزود: در این دوره از نمایشگاه شاهد رونمایی از محصولات جدید صنعت مواد غذایی هستیم و حضور فعال خارجی ها سبب افزایش رونق این صنعت و جذب سرمایه گذاران خارجی می شود و بر تولید و بسته بندی و توزیع و برندهای صنایع غذایی ایران و معرفی دستاوردهای ایران به جهان موثر خواهد بود.
سعید کریمی مخاطب دیگر با چشمگیر دانستن بازدیدکنندگان از نمایشگاه اگروفود به خبرنگار ما گفت: من سال گذشته نیز از این نمایشگاه دیدن کرده ام. نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته از رونق بیشتری برخوردار بود و تعداد بازدیدکنندگان به طرز چشمگیری افزایش یافته است و این موضوع می تواند بر توسعه و رشد صنایع غذایی ایران، کاهش مشکلات و چالش ها و بهبود کیفیت و رضایت مصرف کنندگان و معرفی صنایع ایران به جهان اثرگذار خواهد بود.
محمد ناصری یک رستوران دار ساکن تهران، برگزاری نمایشگاه اگروفود در این سطح کیفی را نشان از ظرفیت های بالای این صنعت می داند و اظهار داشت: من شخصا انتظار این حجم از بازدیدکنندگان را نداشته ام. در تمامی سالن ها، غرفه ها مملو از جمعیت مشتاقی است که آخرین محصولات و نوآوری های این صنعت را مشاهده می کنند.
احمد امینی صاحب یک شرکت پخش مواد غذایی گفت: این نمایشگاه علاوه بر تاثیر مهمی که در رونق شرکت های بزرگ فعال در صنعت مواد غذایی دارد، در توسعه کسب و کارهای خرد نیز موثر است. وی افزود: من در طی 3 روز بازدید و حضور در غرفه ها، موفق به امضای تعدادی قرارداد با شرکت های بزرگ این صنعت شده ام و به طور کلی از برگزاری این نمایشگاه بسیار رضایت دارم.
حضور پررنگ شرکت ها و نمایندگی های خارجی
يکي از ويژگي‌هاي بارز نمايشگاه امسال حضور پرتعداد شرکت‌هاي خارجي در اين رويداد است به طوري که شرکت های خارجي يا نمايندگان آنان از 17 کشور جهان خود را به نمايشگاه تهران رسانده‌اند تا از بازار روبه‌رشد و آینده دار ايران سهمي براي خود دست و پا کنند و نيز از دروازه ايران به بازارهاي 400 ميليون نفري منطقه دست يابند. براین اساس روشن است که برندهای مطرح داخلی و خارجی در نمایشگاه آگروفود 2022 به دنبال بازار 400 میلیون نفری منطقه هستند تا با افزایش تولید و بازاریابی و فروش در این بازار بزرگ منطقه ای غرب آسیا و شمال ایران نفوذ کنند. احساس مشترک بسياري از اين صنعتگران و بازرگانان بين‌المللي اظهار تأسف از فرصت‌هايي است که در دوران تحريم، با خروج از بازار ايران از دست داده‌اند. صنايع وابسته به کشاورزي مانند صنایع غذایی به دلايل گوناگون، اهميت و نقش بسزايي در توسعه اقتصاد ملي دارند از این رو برای توسعه این صنعت که باعث توسعه اقتصاد نیز می شود علاوه بر توان داخلی نیازمند سرمایه خارجی هستیم. بازار ایران ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت مواد غذایی دارد که با معرفی این ظرفیت ها، می توان سرمایه گذاری خارجی را در این بخش جذب کرد. برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران آگروفود گام مهمی در راستای تحقق این هدف است و با توجه به استقبال خارجی ها از این رویداد به نظر موفق عمل کرده
است.
به‌طور کلي بیست و نهمین نمايشگاه بين‌المللي صنايع کشاورزي، مواد غذايي، ماشين‌آلات و صنايع وابسته، هم از لحاظ کيفيت برگزاري و هم از نظر آمار و ارقام مشارکت کنندگان داخلی و خارجی و تعداد بازدیدکنندگان مي‌تواند، يکي از بهترين نمايشگاه هاي برگزار شده دو سال اخير در نمايشگاه بين‌المللي تهران و نمونه و مدلي مناسب براي ديگر نمايشگاه‌ها باشد. بدون شک همه افراد و سازمان‌هاي مؤثر در برگزاري نمايشگاه از جمله مديران شرکت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي، مديران شرکت پالارسامانه برگزارکننده نمايشگاه و مديران 665 شرکت مشارکت کننده در ايران اگروفود 2022 در اين موفقيت سهيم هستند.
علیرضا شه‌پرست، مدیرکل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت در حاشیه بازدید از ایران آگروفود ۲۰۲۲: تلاش دولت برای رفع مشکل نقدینگی صنعت غذا
دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت و تشکل‌های صنعت غذا در قالب جلسات مشترک با تشکل‌ها با محوریت کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران مشکلات این صنعت را بررسی خواهند کرد.
علیرضا شه‌پرست، مدیرکل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته «ایران آگروفود ۲۰۲۲» در جلسه‌ای با اعضای کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران حضور یافت که در این جلسه چالش‌های صنعت غذا از جمله مباحث مربوط به کمبود سرمایه در گردش بعد از حذف ارز ترجیحی، موازی کاری دستگاه‌های مختلف در حوزه سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به این صنعت و پیامد اجرای طرح قیمت تولیدکننده
مطرح شد.
شه‌پرست با اشاره به اینکه دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت به صورت جدی مسائل مربوط به این حوزه را دنبال می‌کند، اضافه کرد: با در نظر گرفتن سیاست جدید وزارتخانه در تامین مالی زنجیره‌ها و ابلاغ این سیاست با توجه به اهمیت صنعت غذا و بحث تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی زنجیره صنایع غذایی در اولویت این سیاست قرار دارد.
رفع موانع می‌تواند به توسعه صنعت غذا کمک کند
وی اضافه کرد: از تشکل‌های صنعت غذا انتظار داریم برنامه‌های خود را به وزارت صمت منعکس کنند، تا وزارتخانه در جهت رفع آنها
اقدام کند.
در ادامه این جلسه رشید عزیزپور، دبیر کل کانون انجمن صنایع غذایی بر همراهی بخش خصوصی با دولت در جهت حل مشکلات بخش تاکید و عنوان کرد که در کنار ارسال راهبردها و برنامه‌های بلندمدت تشکل‌ها می‌بایست راهکارهای لازم برای حل مسائل مهم و چالش‌های فعلی صنعت نیز مد نظر قرار گیرد.
در این جلسه مقرر شد که انجمن‌های صنایع غذایی و دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت در قالب جلسات مشترک این مسائل را بررسی و مرتفع نمایند.