نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا با حضور وزیر صمت افتتاح شد/حضور ۲۰۰ هیئت تجاری خارجی در دومین نمایشگاه اوراسیا

دومین نمایشگاه اختصاصی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور مسئولان و مقامات ایرانی و خارجی در تهران افتتاح شد.

به گزارش اخبار نمایشگاه ها، مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا امروز دوشنبه 13 آذر ماه با حضور علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضیغمی معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، علائی طباطبائی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران و سایر مسئولان و مقامات در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

این نمایشگاه با حضور 105 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای روسیه و ارمنستان در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، انرژی، حمل و نقل، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، مراکز تجاری و بانک برگزار می‌شود.

شرکت‌های ایرانی و خارجی حاضر در این نمایشگاه محصولات و خدمات خود را در سالن‌های ۳۱، ۴۰، ۴۴ و فضای باز نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.

در حاشیه نمایشگاه همایش‌های تخصصی نیز در خصوص موضوعات تجاری و زیرساختی از جمله حمل و نقل، مسائل پولی و بانکی، گمرکی، موافقت‌نامه‌های تجاری، همکاری‌های علمی، گردشگری و دانش‌بنیان هم برگزار می‌شود. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای روز سوم این نمایشگاه، نشست‌هایی رودر‌رو بین تجار داخلی و تجار خارجی برگزار شود.

علی جعفری مدیر دومین نمایشگاه اوراسیا گفت: نمایشگاه بین المللی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در  تهران فرصتی مناسب برای گردهمایی و معرفی قابلیت‌ها، ارتقای ظرفیت‌های رقابت پذیری صنعتی و تجاری است.

وی افزود: برند سازی و معرفی نام و اعتبار محصولات تولیدی ایران به فعالان صنعتی و اقتصادی کشورهای عضو اوراسیا از دیگر مزایای این نمایشگاه به شمار می رود.

جعفری بیان کرد: برای ایجاد یک زنجیره مناسب از تولید تا صادرات، ضرورت دارد به نیازهای متنوع منطقه ای و بین المللی در استقبال از محصولات تولیدی توجه ویژه ای شود و یکی از عوامل کاملا موثر در کاهش آثار تحریم ها ایجاد ظرفیت های پایدار صادراتی در کشورهای دوست و همکار است.

مدیر دومین نمایشگاه اوراسیا گفت:  این نمایشگاه با حضور ایران، روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در بالاترین سطح تجاری و اقتصادی و با حضور مقامات بخش های دولتی و خصوصی ایران و کشورهای عضو برگزار می شود.

با توجه به استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی از این نمایشگاه، پیش‌بینی می‌شود که این رویداد بتواند نقش مهمی در توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایفا کند.