نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رویداد فناورانه tech tour صنعت لوازم خانگی ایران برگزار شد

فرشاد براتی، معاون برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع ملی لوازم خانگیاشتغال‌زایی ۳۰۰ هزار نفری به صورت مستقیم و یک میلیون نفری به صورت غیرمستقیم در صنعت لوازم خانگی

اولین رویداد فناورانه tech tour صنعت لوازم خانگی ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۲) با همت انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و معاون علمی ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش اخبار نمایشگاه ها به نقل از آهام، در ابتدا این رویداد فرشاد براتی، معاون برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع ملی لوازم خانگی در سخنرانی به لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه در راستای توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: رویکرد اصلی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۲) ارتباط دوسویه صنعت لوازم خانگی با دانشگاه و مراکز علمی است.

وی در ادامه به اشتغال‌زایی ۳۰۰ هزار نفری به صورت مستقیم و حدود یک میلیون نفری به صورت غیرمستقیم در صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: این میزان از اشتغال‌زایی نشان از این دارد که این صنعت برای سرمایه‌گذاری اقتصادی، فکری و همچنین اجتماعی قابل اطمینان و اتکاء است.

براتی به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در بدنه صنعت لوازم خانگی به عنوان دومین صنعت پیشران اقتصادی کشور برای استفاده از ظرفیت‌های دانش محورانه اشاره کرد و گفت: صنعت لوازم خانگی با گردش مالی حدود ۶ میلیارد دلاری در سال می‌تواند فرصت مناسبی برای اقتصاد بدون نفت باشد که در راستای تحقق این امر باید از نخبگان علمی، اندیشمندان و خبرگان دانشگاهی و دانش‌بنیان‌ها استفاده کرد.

او تاکید کرد: صنعت لوازم خانگی به ویژه در چند سال اخیر  با حضور بزرگان و کارآفرینان نشان داده است که توانایی اتکاء ملی را دارد.

براتی تصریح کرد: امیدواریم این بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۲) که همزمان شده است با تورهای دانش‌آموزی و دانشگاهی بتوانیم دامنه فرهنگ‌سازی استفاده از تولید داخلی را به سنین پایه برسانیم.

محمدمهدی درخشانی، مدیرعامل سپهران موتور در ادامه رویدادtech tour  با بیان اینکه این شرکت در حوزه موتورهای الکتریکی  فعال است، عنوان کرد: این شرکت در سال ۹۶ آغاز به کار کرد که از ابتدای شروع فعالیت خود از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با این شرکت همکاری کردند.

او تصریح کرد: هدف اصلی این شرکت از ابتدا بومی‌سازی موتورهای BLC بود که در موتورسیکلت، کولرآبی، فن‌های صنعتی و …  استفاده می‌شد