نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

 برگزاری نخستین جلسه تخصصی ستاد ملی اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن

نخستین جلسه تخصصی ستاد ملی اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا ژاپن روز ۱۶ مهرماه با حضور دکتر علایی طباطبایی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۵ و نمایندگان وزارتخانه ها و نهادهای مختلف دولتی برگزار شد.

به گزارش اخبار نمایشگاه ها، احمدرضا علایی‌ طباطبایی کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۵: اکسپوها یکی از رویدادهای مهم بین‌المللی هستند که به عنوان دومین یا سومین رویداد بین‌المللی بزرگ از آن‌ها یاد می‌شود. رویدادی با حضور تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان از سراسر جهان که در یک بازه زمانی شش ماهه دور هم جمع می‌شوند و فرصتی مغتنم از زوایای مختلف برای کشورها به شمار می‌رود.

وی افزود: تصمیم‌گیری درباره برگزاری اکسپو ۲۰۲۵ تقریباً هفت سال پیش انجام شده است. در حال حاضر، BIE در حال برنامه‌ریزی برای تعیین کشور میزبان اکسپو ۲۰۳۰ است، و در ماه آینده (نوامبر) رأی‌گیری در فرانسه برگزار خواهد شد تا یکی از سه کشور، یعنی کره جنوبی، عربستان سعودی یا ایتالیا برای میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ انتخاب شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تاکنون حضور ۱۵۳ کشور در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا، ژاپن، تایید شده است. برای ما نیز مشارکت در این رویداد بسیار اهمیت دارد. همچنین در رده کشورهای توسعه‌یافته (و در حال توسعه) قرار خواهیم گرفتیم که در این چارچوب، یک پاویون به مساحت ۹۰۰ متر مربع را در اختیار خواهیم داشت.

وی گفت: مشکلات مرتبط با پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی بزرگنمایی شدند. ما در زمینه طراحی حضور قابل خوبی در اکسپو دبی داشتیم، اما ضعف اصلی در ارائه محتوا بود. دلیل اصلی این چالش به عدم بهره‌گیری بهینه از زمان برمی‌گردد. سیاست‌گذاران در دوره قبلی توانایی مدیریت زمان را از دست دادند و بنابراین مجبور به اخذ تصمیمات فوری و غیر کارشناسی شدند، که منجر به ایجاد چالش‌هایی شد.

کمیسر ژنرال ایران اظهار کرد: یکی از مسائل دیگر ما این است که هنوز ژاپن نه تنها حساب بانکی برای ما افتتاح نکرده بلکه اجازه ثبت شرکت را نیز نداده است. البته این موضوع از سوی وزارت خارجه کشورمان در حال پیگیری است و جلساتی با حضور سفیر ژاپن برگزار شده است. حتی سفیر ژاپن قول داد تا زمان مشخصی این کار انجام شود. با این حال، به دلیل عدم پایبندی به موعد زمانی تعیین شده، وزیر صمت از وزیر امور خارجه خواست تا این مسئله را پیگیری کند.

علایی‌ طباطبایی خاطرنشان کرد: اگرچه تا حدودی زمان را از دست داده‌ایم، اما امیدواریم با برنامه‌ریزی حضوری آبرومند در اکسپو اوزاکا-ژاپن داشته باشیم.

گفتنی است؛ رویداد اکسپو ۲۰۲۵ از ۲۴ فروردین تا ۲۱ مهر ماه در نمایشگاه بین‌المللی اوساکا در جزیره مصنوعی Yumeshima (یومهشیما) توسط ژاپن برگزار می‌شود.