نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نقش مهم نمایشگاه دام و طیور خاورمیانه در ارتقاء و بهبود امنیت غذایی و صنایع کشور

ابوالقاسم سالار رضایی مدیرعامل شرکت میلاد مبتکر شرق و رئیس ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته: نقش مهم نمایشگاه دام و طیور خاورمیانه در ارتقاء و بهبود امنیت غذایی و صنایع کشور

 صنعت دام و طیور ایران یکی از بزرگترین صنایع کشاورزی  و اثرگذار در امنیت غذایی کشور است و در تامین بخش مهمی از مواد غذایی مورد نیاز کشور، صرفه جویی ارزی، ایجاد اشتغال و کمک به توسعه صادرات کشاورزی ایران نقش ارزنده ای ایفا می کند.

در این راستا،  یکی از راه‌های توسعه صنعت دام و طیور ایران، برگزاری نمایشگاه‌های دام و طیور و ارتباط موثر فعالان اقتصادی، و مدیران این صنعت، در جهت توسعه امنیت غذایی کشور است.  نمایشگاه دام، طیور و صنایع وابسته تهران یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای کشاورزی و دامپروری در ایران به شمار می رود. این رویداد از طریق فراهم کردن فرصت‌های ارتباطی، اطلاعاتی و تجاری برای نخبگان، کارشناسان، تولیدکنندگان، خرده‌فروشان، بازاریابان، مشتریان و سایر علاقه‌مندان در این صنعت می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت این حوزه داشته باشد.

ابوالقاسم سالار رضایی رئیس ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته در گفت و گو با نشریه اقتصاد و نمایشگاه با بیان اینکه از سال ۱۳۸۱ در زمینه برگزاری نمایشگاه های دام و طیور در کشور فعالیت می کنم، گفت: تا سال ۸۵ نمایشگاه دام و طیور در استان آذربایجان شرقی با مرکزیت تبریز را برگزار و در سال ۸۶ درخواست برگزاری این رویداد در سایت تهران را به سازمان توسعه تجارت وقت ارائه کردم که مورد موافقت قرار گرفت. متاسفانه این نمایشگاه قبل از آغاز فعالیت شرکت ما به عنوان مجری برگزاری این رویداد، در ۵ دوره  به دلایل مختلف یک نمایشگاه کاملا شکست خورده تبدیل شده بود.

وی افزود: از آنجا که چند دوره از برگزاری این رویداد توسط وزارت جهاد کشاورزی و برخی از آنها نیز توسط زیر مجموعه های این وزارتخانه انجام شده بود نتوانست به اهداف مورد نظر دست پیدا کند. در کمال تاسف متراژ مفید برگزاری این رویداد که در سال اول برگزاری حدودا ۱۶ هزار متر مربع بود و در سال پنجم برگزاری به میزان ۳ هزار متر مربع رسید.

در سال ۸۶ ما این نمایشگاه را در متراژ ۱۴ هزار متر مربع برگزار کردیم و در دوره های بعد هر سال با افزایش متراژ شاهد افزایش تعداد مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان بودیم. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که ما در سال ۹۷ به یکی از بزرگترین نمایشگاه های خاورمیانه در صنعت دام و طیور تبدیل شدیم و به عبارتی به عنوان بزرگترین نمایشگاه دام و طیور خاورمیانه لقب گرفتیم.

این برگزار کننده نمایشگاهی در ادامه گفت: با تمام اقدامات و فعالیت هایی که صورت گرفته تمام مشارکت کنندگان، بازدیدکنندگان، مجموعه شرکت سهامی نمایشگاه ها و سازمان توسعه تجارت از نحوه برگزاری این رویداد رضایت کامل دارند.

رضایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دام و طیور گفت: نمایشگاه دام و طیوربستر مناسبی برای نمایش تکنولوژی‌ها، محصولات نوآورانه و به‌روز رسانی‌های علمی و حرفه ای صورت گرفته در حوزه دام و طیور است و این امکان را به تولیدکنندگان می‌دهد که با آخرین دستاوردها و ابتکارات صنعت آشنا شوند و فرآیندهای تولید خود را بهبود بخشند.

رضایی با بیان اینکه نمایشگاه دام و طیور 1402  با استقبال بالایی از سوی شرکت ها و فعالان این حوزه مواجه شده است؛ افزود: فعالان این حوزه مواجه شده است؛ افزود: نمایشگاه امسال با مشارکت ٣٤٠ شركت داخلی و 14 شرکت خارجی از کشورهای چين ، المان ، دانمارك ، تركيه ، پرتغال ، كره جنوبي ، سوئيس ، هند ، اسپانيا ، هلند ، اتريش ، روسيه ، عمان ، كانادا و بلژيك برگزار شده است و شرکت ها اخرین محصولات و نوآوری های خود در حوزه های داروهای دامپزشکی، واکسن، ضدعفونی کننده، مکمل و کنسانتره، آزمایشگاه و تجهیزات، خوراک دام و طیور و افزودنی ها، مکمل های دام و طیور، تجهیزات، لوازم مرغداری، ماشین آلات دامپروری، ماشین الات صنعتی و کشتارگاهی، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و… در معرض بازدید متخصصان، کارشناسان، علاقمندان و فعالان این حوزه ها قرار می دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته در سالن های 31-35-38–38A-38B- -40- 41 و 44 در فضایی به وسعت ٤٠ هزار متر مربع برپا شده است.

رضایی در پایان با اشاره به برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی در نمایشگاه‌های دام و طیور گفت: برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته برای صنعت دام و طیور دارای اهمیت بسیاری است. این رویدادها نه تنها فرصتی مناسب برای تبادل دانش و تجربیات بین کارشناسان، کشاورزان و تولیدکنندگان این صنعت‌ها فراهم می‌کنند، بلکه نقش مهمی در ارتقاء و بهبود شرایط صنعت دام و طیور نیز دارند.