در نمایشگاه صنایع غذایی، تولیدکنندگان نیز میتوانند فرصتی را برای معرفی محصولات جدید، جذب مشتریان و برقراری ارتباط با تاجران و عاملان صنعتی برای افزایش فروش و رشد کسب و کارشان بهره ببرند. از سوی دیگر نمایشگاه به عنوان محلی برای آموزش و ارتقاء دانش کارآفرینان و دانشجویان در حوزه صنعت مواد غذایی عمل میکند.در کل، بازدیدکنندگان از نمایشگاه ایران آگروفود 1402 به طور کلی تجربیات مثبتی را از این رویداد داشتهاند و به نظر میرسد که این نمایشگاهها همچنان به عنوان یک محل مهم برای ملاقات ها، تبادل ایدهها، ایجاد روابط تجاری و ارتقاء صنعت مواد غذایی و کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرند.
خانم جعفری، یک متخصص بهداشت محیط از شهر تهران، با اشاره به ضرورت ایجاد تعادل در بازار مصرف، تولید، و بهبود شاخص های تغذیه گفت: توجه داشته باشیم که بشر امروز فشار زیادی بر اقلیم ومحیط زیست و منابع آب ایجاد کرده و با وجود آنکه تولید غذا بیش از نیاز بشر است اما سوء تغذیه حاصل از کم خوری و گرسنگی، پرخوری و چاقی، غذای کافی اما نارسایی در ویتامین ها و مواد معدنی، بسیار است و برای حفظ تعادل در بازار تولید و مصرف و امنیت غذایی و سلامت بشر، لازم است که متخصصان تغذیه با تولیدکننده و مصرف کننده در ارتباط باشند و الگوی مصرف را به نوعی ساماندهی کنند که غذا با قیمت مناسب و کافی به دست مردم برسد و در عین حال اسراف را شاهد نباشیم.
محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از روز 26 خرداد تا 29 خرداد ماه جاری میزبان تولیدکنندگان، شرکت های خارجی، توزیع کنندگان، فعالان و دست اندرکاران صنعت مواد غذایی و کشاورزی بوده و فرصتی برای آشنایی با آخرین نوآوریها، تجهیزات و تکنولوژیها در صنعت مواد غذایی را فراهم کرده است.
خبرنگار هفته نامه اقتصاد و نمایشگاه در گفت وگو با بازدیدکنندگان و به خصوص فعالان صنعت غذا، ارزیابی آنها را از نمایشگاه امسال و همچنین فعالیت های تولیدی و شرایط بازار محصولات غذایی و کشاورزی جویا شده است و آنها نیز احساس خود را از فضای نمایشگاه آگروفود 1402 به اشتراک گذاشته اند .
خانم مهندس مریم، که مهندس کشاورزی است و یک تولیدکننده محصولات غذایی از استان تهران است، با بیان اینکه با حضور در این نمایشگاه، توانستم با تولیدکنندگان دیگر در ارتباط باشم، افزود: تجهیزات و فناوریهای جدید در این رویداد رونمایی شده است، بودن در این مکان تا این لحظه برای توسعه کسب و کارم بسیار مفید بوده و با همکاران، مشتریان و فعالان بازار در ارتباط بوده ام.
اقای علی،که یک تاجر عمده فروش صنعت مواد غذایی از استان اصفهان، نیز گفت: به نظرم حضور ما در این نمایشگاه بسیار حائز اهمیت است. در ا ین نمایشگاه از تحولات فنی و حرفه ای، بسته بندی، سلیقه مشتریان، وضعیت بازار، با خبر می شویم. من در این رویداد به دنبال ارتباط با تولیدکنندگان مختلف هستم. همچنین، آموزشها و سمینارهایی که در این نمایشگاه برگزار می شود، برای من بسیار ارزشمند است و در گفت وگو با شرکت کنندگان، نکات قابل توجهی مرور می شود و یا از دستاوردهای جدید باخبر می شویم.
خانم فاطمه، خانه دار از شهر قم، نیز درباره حضور خود در نمایشگاه گفت: من به فضای نمایشگاه علاقه بسیاری دارم.من مزیت های برندها را بررسی می کنم و تصمیم میگیرم کدام محصولات را خریداری کنم. همچنین، این نمایشگاه برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات جدید و روند صنعت مواد غذایی مفید است. اینکه کدام برندها ارگانیک هستند، کدام یک وارداتی هستند، کدام محصول زودپز و دیرپز است.
عیسی، یک دانشجوی صنایع غذایی، به خبرنگار ما گفت: من برای کسب دانش بیشتر و به روز بودن با روند های جدید در صنعت مواد غذایی به این نمایشگاه آمدهام. اینجا مکانی برای یادگیری از تجربیات کارآزمودهها و آشنایی با تکنولوژیهای پیشرفته است. این که کشورهای مختلف، در شرایط افزایش جمعیت، فشار بر اقلیم و محیط زیست و منابع آب، چه راهکارهایی را برای تولید کشاورزی و مواد غذایی و امنیت غذا در جهان پیگیری می کنند. در این راستا ما نیز با توجه به محدودیت منابع آب و خاک کشورمان، باید اینگونه مسائل را در نظر بگیریم تا نجات بشر در آینده با برنامه ریزی ها از شرایط امروز مواجه باشد و مواد غذایی تولید شود که با شرایط اقلیم کم اب ایران و خاورمیانه هماهنگ باشد.
آقای محمد، یک سرآشپز معروف از شهر تهران، در مورد نمایشگاه ایران آگروفود 1402 اظهار داشت: این نمایشگاه یک فرصت عالی برای من فراهم می کند تا با تولیدکنندگان مواد غذایی ملاقات کنم و با محصولات جدید آشنا شوم. همچنین کسب اطلاع از آخرین دستاوردهای این صنعت به رشد حرفه ام کمک زیادی خواهد کرد. ما باید از آخرین دستاوردها، تغییر سلیقه مشتری، محصولات و غذاهای جدید، تغییر سبک غذا در جهان، فست فودها و غذاهای ارگانیک و همچنین میزان مغذی بودن و کیفیت مواد غذایی آگاه باشیم و به طعم و عطر آنها نیز بها بدهیم. لذا باید در مطالعه بازار مواد غذایی به مسائل مختلف توجه شود و نمی توان تنها براساس یک لیست محدود غذاهای سنتی به پیش رفت و باید با تغییر ذایقه مشتریان در جهان، آگاهی ودانش خود را افزایش دهیم.
حسن یک مغازه دار در حوزه خواروبار با مقایسه آگروفود 1402 نسبت به سال گذشته تصریح کرد: نمایشگاه امسال هم به لحاظ تعداد شرکت ها و هم به لحاظ تعداد بازدیدکنندگان با رشد چشمگیری نسبت به دو سال اخیر مواجه شده است که به نظرم پایان همه گیری کرونا در این موضوع دخیل بوده است.
خانم نرگس، یک فروشنده محلی از شهر کرج، اظهار داشت: من اینجا برای کسب اطلاع از آخرین روندهای بازار محصولات ارگانیک و سالم آمده ام. این نمایشگاه به من فرصتی میدهد تا از تنوع محصولات غذایی با کیفیت بالا مطلع شوم.
آقای حسین، مدیر عامل یک شرکت توزیع مواد غذایی از استان خراسانرضوی، افزود: نمایشگاه صنعت مواد غذایی یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و توزیعکنندگان است. من اینجا میآیم تا روابط تجاری را گسترش داده و به درآمد آتی شرکت توجه کنم.
آقای رضا، یک کارشناس تغذیه از شهر تهران، درباره نمایشگاه صنعت مواد غذایی گفت: این رویداد برای من به عنوان یک کارشناس تغذیه بسیار حائز اهمیت است. من اینجا به دنبال اطلاعات جدید در مورد ترندهای تغذیهای، مواد غذایی سالم و تکنولوژیهای نوین در این حوزه هستم. همچنین، میتوانم با تولیدکنندگان و متخصصان صنعت مواد غذایی در ارتباط باشم و از تجربیات آنها بهرهبرداری کنم.
آقای نقی یک دستیار پژوهشی دانشگاهی ، نیز در مورد نمایشگاه صنعت مواد غذایی گفت:به عنوان یک دستیار پژوهشی، این نمایشگاه برای من فرصتی است تا با تحقیقات جدید در حوزه صنعت مواد غذایی آشنا شوم. من از آموزشها و سمینارهای برگزار شده استفاده میکنم و با پژوهشگران و صنعتگران در این زمینه ارتباط برقرار میکنم.
آقای باقر، یک نماینده فروش در شرکت معتبری از شهر تهران، نیز در مصاحبه خود اظهار داشت: برای یک نماینده فروش، نمایشگاه آگروفود فرصتی است برای معرفی محصولات شرکت به بازار و جذب مشتریان جدید. من با تعدادی از مشتریان و همکاران صنعتی در این رویداد ملاقات میکنم و روابط تجاری خوبی را برقرار میکنم.
خانم زهرا، یک آشپز حرفهای از شهر تهران، در مورد نمایشگاه صنعت مواد غذایی گفت: اینجا برای من به عنوان یک آشپز فرصتی است تا با محصولات جدید و نوآورانه در حوزه مواد غذایی آشنا شوم. میتوانم ایدههای جدید برای رستورانم را بدست آورم و با تولیدکنندگان مواد غذایی در ارتباط باشم.
آقای مهراد، یک کارآفرین در حوزه مواد غذایی از شهر اصفهان، نیز در مورد نمایشگاه گفت: من اینجا به دنبال ایدههای تجاری جدید در حوزه مواد غذایی هستم. با دیدن نوآوریها و تکنولوژیهای جدید در این رویداد، میتوانم به کسب و کارم ارتقاء بخشم و شبکهی تعاملی من را با سایر صنعتگران توسعه دهم.در این نمایشگاه همه در جستجوی بهترین انتخابها و نوآوریها در صنعت مواد غذایی هستند.
آقای محمد، یک خبرنگار مجله تخصصی مواد غذایی، درباره نمایشگاه صنعت مواد غذایی گفت: من اینجا به عنوان یک خبرنگار حوزه مواد غذایی حاضر شدهام تا از آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت مواد غذایی آگاه شوم. این رویداد فرصتی است برای گزارشگران تخصصی مانند من تا اخبار و تحقیقات تازهای را درباره تولید، فرآوری و ایمنی مواد غذایی منتشر کنند.
آقای محسن، یک کارمند در صنعت بستهبندی مواد غذایی، نیز در مورد نمایشگاه صنعت مواد غذایی گفت: من اینجا به عنوان یک نماینده شرکت بستهبندی حاضر شدهام تا ارتباطات تجاری خود را گسترش دهم و بازاریابی برای محصولات شرکتم را انجام دهم. این نمایشگاه به من فرصتی میدهد تا رقابتیترین روش ها و فناوریهای بستهبندی را بررسی کنم و راهحلهای بهبود کیفیت و حفاظت از مواد غذایی را بیابم.
خانم جعفری، یک متخصص بهداشت محیط از شهر تهران، نیز در مصاحبه خود اظهار داشت: من به عنوان یک متخصص بهداشت محیط و کنترل عفونت در صنعت مواد غذایی به این نمایشگاه اهمیت میدهم. من به دنبال بهترین روشها و استانداردهای بهداشتی هستم و میتوانم در اینجا با صاحبان کسبوکار و تولیدکنندگان در این زمینه همکاری کنم.
آقای علیرضا، تولید کننده فراوردههای پروتئینی در صنعت مواد غذایی، نیز در مورد نمایشگاه صنعت مواد غذایی گفت: من به عنوان یک فراوردهساز مواد غذایی، به دنبال تبادل تجاری و معرفی محصولاتم به بازار جدید هستم. این نمایشگاه به من فرصتی میدهد تا با خریداران و نمایندگان فروش در ارتباط باشم و برای توسعه کسب و کارم اقدامات لازم را بعمل بیاورم.
آقای تقی، یک تولیدکننده محصولات ارگانیک، نیز در مصاحبه خود اظهار داشت: من در نمایشگاه به عنوان یک تولیدکننده محصولات ارگانیک حاضر شدهام. نمایشگاه صنعت مواد غذایی به من فرصتی میدهد تا محصولاتم را به عنوان یک گزینه سالم و ارگانیک به نمایش بگذارم و با خریداران و علاقهمندان در ارتباط باشم.
با توجه به نظرات مذکور، مشخص است که نمایشگاه صنعت مواد غذایی تأثیر بسزایی بر کسب و کارها، ارتباطات تجاری و علمی و اطلاعات مشتریان دارد. با حضور در اینگونه رویدادها، افراد فرصتی را برای آشنایی با تحولات صنعت مواد غذایی و به اشتراک گذاری دانش و تجربیات با هم دارند. از سوی دیگر، در نمایشگاه صنایع غذایی، تولیدکنندگان نیز میتوانند فرصتی را برای معرفی محصولات جدید، جذب مشتریان و برقراری ارتباط با تاجران و عاملان صنعتی برای افزایش فروش و رشد کسب و کارشان بهره ببرند. از سوی دیگر نمایشگاه به عنوان محلی برای آموزش و ارتقاء دانش کارآفرینان و دانشجویان در حوزه صنعت مواد غذایی عمل میکند.در کل، بازدیدکنندگان از نمایشگاه ایران آگروفود 1402 به طور کلی تجربیات مثبتی را از این رویداد داشتهاند و به نظر میرسد که این نمایشگاهها همچنان به عنوان یک محل مهم برای ملاقات ها، تبادل ایدهها، ایجاد روابط تجاری و ارتقاء صنعت مواد غذایی و کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرند.
نمایشگاه اگروفود ۲۰۲۳؛ مهمترین رویداد صنایع غذایی ۱۴۰۲
همواره برگزاری نمایشگاههای مختلف چه در حوزه داخلی و چه در حوزه بینالمللی اهداف به خصوصی را دنبال میکند. در کشورهای صنعتی و پیشرفته، صنایع غذایی یکی از پویاترین بخشهای اقتصادی به شمار میآید که مهمترین بخش آن، سلامت غذا و موادغذایی است که از همین جهت تاثیر زیادی در جامعه دارد. لذا برپایی نمایشگاههایی از این دست و با هدف نمایش توانمندیها و قدرت بومی تولیدکنندگان و کارآفرینان یک کشور، گام بزرگی در بخش صادرات و واردات محصولات در این حوزه نیز هست. نمایشگاه بینالمللی ایران آگروفود فرصتی طلایی برای عرضه و نمایش محصولات صنایع غذایی و توانمندیهای تولیدی تولیدکنندگان در راستای رفع نیاز خریداران و تجار بینالمللی است. در سیامین نمایشگاه ایران اگروفود حدود 698 شرکت داخلی و 127 شرکت بینالمللی از 15 کشور مختلف برای حضور در بخشهای این نمایشگاه «صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته» شرکت کرده اند.
آگروفود ۱۴۰۲ از نظر وسعت و تنوع گروههای کالایی، از بزرگترین نمایشگاههای خاورمیانه است که در ۲۰ سالن مجزا، به علاوه فضای باز نمایشگاه، محیطی دلپذیر را برای کسبوکارها و تولیدکنندگان ایجاد نموده تا با عقد قراردادهای کلان و بینالمللی در جهت صادرات و واردات موادغذایی و تکنولوژیهای وابسته به آن، با یکدیگر به رقابت و تجارت بپردازند.
مزیت حضور در نمایشگاه اگروفود در شرایط اقتصادی امروز
طبق برآورده ها و بررسیهای انجام شده نمایشگاه اگروفود در سطح دنیا بیش از ۹ تریلیون دلار ارزش اقتصادی داشته که البته با گذشت زمان این رقم در حال افزایش است. به دلیل حضور فعال و پررنگ اگروفود در سطوح مختلف زندگی انسان، تأثیر آن در اقتصاد جهانی بسیار زیاد است. شرکتهای مختلف و جدید با حضور در این نمایشگاه میتوانند با انواع فناوریهای نوین صنعت غذا و کشاورزی آشنایی پیدا کنند.
همچنین جدیدترین تکنولوژیهای این حوزه را بشناسند و نسبت به کشاورزی هوشمند اطلاعات کافی بهدست آورند. حضور در این نمایشگاه بزرگ میتواند یک بازار جدید برای خدمات و دستاوردهای نوین ایجاد کند که در نتیجه، بر میزان درآمد و انگیزه شرکتکنندگان نقش مؤثری خواهد داشت. فعالان حوزه غذا و کشاورزی نیز میتوانند با حضور در این مجموعهُ جدیدترین دستاوردهای شرکتهای مختلف را ببینند و از آنها برای افزایش میزان بهرهوری فعالیتهای خود استفاده کنند.
یک جشنواره شاد (جشنواره پیتزا) در نمایشگاه بین المللی اگروفود
همزمان با بزرگترین رویداد جهانی غذای کشور، چهارمین جشنواره پیتزا در ایران نیز در محل نمایشگاه اگروفود برگزار خواهد شد. در این رویداد هیجانانگیز، پیتزازنها و شفهای ماهر به معرفی بهترین و نوآورانهترین منوهای پیتزا پرداخته و در پایان به برندگان، جوایز نقدی اهدا خواهد شد. حضور برند فرم پوش در جشنواره اگروفود ۱۴۰۲ و جشنواره پیتزا، که به عنوان حامی و تهیهکننده لباس فرم برای شرکتکنندگان است، نقش مهم و پررنگی در بهبود هویت بصری مشتریان و بازدیدکنندگان دارد.
اسپانسر لباس فرم در نمایشگاه مواد غذایی (اگروفود) سال ۱۴۰۲
به دلیل اهمیت بسیار زیاد نحوه پوشش شرکتکنندگان در جشنواره بینالمللی اگروفود و تأثیرگذاری پوشش شیک و مرتب در نوع ذهنیت بازدیدکنندگان و سرمایهگذاران، هر یک از شرکتهای مرتبط با صنایع غذایی و کشاورزی میتوانند لباسهای فرم متناسب با نیاز و علاقه خودشان را از طریق مجموعه فرم پوش تهیه کنند.