نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی با حضور 825 مشارکت کننده داخلی و خارجی در 70 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی

لادن ملکی مدیر اجرایی نمایشگاه ایران آگروفود: برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی با حضور 825 مشارکت کننده داخلی و خارجی در 70 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی

لادن ملکی قائم مقام مدیرعامل شرکت پالار سامانه و مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزي، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته، از برگزارکنندگان موفق و صاحب سبک رویدادهای نمایشگاهی است که موفق شده نمایشگاه بین المللی ایران آگروفود را به یک برند معتبر جهانی تبدیل کند. این نمایشگاه از اولین دوره در سال 1373 بصورت مستمر توسط شرکت پالار سامانه و شرکاي تجاري خارجی ايشان، و با همكاري شرکت سهامی نمايشگاههاي بین المللی ج.ا.ايران و اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ايران بصورت سالیانه برگزار شده است و سی امین نمایشگاه بین المللی ایران آگروفود امسال با مشارکت و استقبال گسترده تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است.

لادن ملکی مدیر اجرایی شرکت پالارسامانه در گفت و گویی با نشریه اقتصاد و نمایشگاه، با اشاره به جزئیات برگزاری این رویداد، گفت: نمایشگاه بین المللی ایران آگروفود 1402 با حضور 698 شرکت و واحد تولیدي داخلی و 127 شرکت و نمایندگی خارجی در فضایی به وسعت 70 هزار متر مربع تا روز 29 خردادماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است.

مدیر اجرایی شرکت پالارسامانه با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران آگروفود تصریح کرد: با توجه به اهمیت مواد غذایی و نقش منحصر به فرد آن در حیات انسانی و روابط اجتماعی، و همچنین به دلیل افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشورمان که تامین کننده مواد اولیه صنایع تبدیلی و غذایی محسوب می‌شود، اهمیت صنایع تبدیلی، بسته بندی و نگهداری محصولات غذایی نیز افزایش یافته است.

وی افزود: با بهره‌گیری از تحقیقات و دانش فنی روز و منابع خدادادی، این صنایع تلاش می‌کنند تا همگام با رشد تولید، فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه داشته باشند.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی در زمینه صنایع تبدیلی، بسته بندی و نگهداری محصولات غذایی، یکی از بهترین راهکارها برای انتقال دانش فنی روز، تبادل اطلاعات و بازاریابی در این صنعت است. این نمایشگاه‌ها می‌توانند منجر به رشد و ارتقاء کیفیت و کمیت تولید در کشورمان و در راستای توسعه صادرات غیرنفتی عمل نمایند. همچنین، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند بستر مناسبی برای ارائه توان و ظرفیت تولید و صادرات کشورمان و نوآوری‌ها و تازه‌های بازار در ایران به تجار و بازرگانان خارجی فراهم سازد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوعات فوق، نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی در حوزه صنایع تبدیلی، بسته بندی و نگهداری محصولات غذایی باید به صورت دوره‌ای و بهبود یافته برگزار شوند. این نمایشگاه‌ها باید به‌عنوان پلی بین تولیدکنندگان، متخصصان، تجار و بازرگانان عمل کنند و فرصت مناسبی برای ارتقاء دانش فنی، تبادل تجربیات و ایجاد ارتباطات تجاری باشند. بنابراین، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی در این زمینه می‌تواند به رشد و توسعه این صنعت در کشورمان کمک کرده و ارتباطات تجاری بین کشورمان و سایر کشورها را تقویت نماید.

وی تصریح کرد: نمایشگاه امسال با استقبال بسیار بالای تولیدکنندگان داخلی نیز همراه بوده است.

وی در ادامه گفت: شرکت‌کنندگان و تولیدکنندگان برجسته داخلی، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه فرآورده‌ها و محصولات غذایی، صنایع تبدیلی، ماشین‌آلات، تجهیزات و تکنولوژی‌های صنایع غذایی، بسته‌بندی و واحدهای تحقیقاتی و پژوهشی به نمایش می گذارند. این فرصت منحصربه‌فرد، دست‌اندرکاران و متخصصان را قادر می‌سازد تا این دستاوردها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و از آنها بهره‌برداری کنند.

ملکی بیان داشت: این رویداد فرصتی فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان بتوانند به صورت مستقیم با متخصصین در ارتباط باشند و در محیطی مناسب برای تبادل نظر و همکاری قرار گیرند.

سالن های برگزاری نمایشگاه

ملکی با اشاره به موضوعات و گروههای کالائی مخاطب نمايشگاه گفت: کلیه کالاها، فرآورده ها و محصولات، فناوری و ماشین آلات مربوطه به صنایع کشاورزی و غذائی در سه گروه کالائی فود، فودتک و آگرو در سالن های 7،6،5، 8 – 9، 10 – 11، 18، 22 – 20، 27، 31A، 31B، 35، 38، 38A، 38B، 40-40A، 41-41B، دو طبقه خلیج فارس و فضاي باز سالنهاي يادشده در این رویداد در معرض دید بازدیدکنندگان و مخاطبان قرار داده می شود.

ملکی در ادامه با اشاره به حضور گسترده شرکت های خارجی در نمایشگاه ایران آگروفود اظهار داشت: شرکت کنندگان خارجی با تلاشهای مستمر برگزارکننده و شریک تجاری خارجی این نمایشگاه بار دیگر بصورت گسترده از 15 کشور اتريش، امارات متحده عربی، ايتالیا، آلمان،

برزيل، تايلند، ترکیه، چین، دانمارک، روسیه، فرانسه، کره جنوبی، لهستان، هلند و هند درقالب پاویون رسمی یا مشارکت گروهی در نمایشگاه ایران آگروفود 2023 حضور خواهند یافت.

مدیر اجرایی شرکت پالار سامانه تصریح کرد: این نمایشگاه با اهدافی چون ارتقاء سطح دانش فنی و فناوري و تبادل اطلاعات روز در موضوعات و تم هاي نمايشگاه، معرفی توانمندي ها و پیشرفت هاي کشورمان در زمینه هاي صنعت موضوعی نمايشگاه، ارتقاء سطح مبادلات تجاري کشور در جهت توسعه صادرات غیر نفتی کشور، آشنائی شرکت کنندگان و بازديدکنندگان متخصص از نمايشگاه با آخرين دست آوردهاي علمی و صنعتی شرکت کنندگان و تولید کنندگان داخلی و خارجی در زمینه هاي موضوعی نمايشگاه، تشويق و ترغیب تولید کنندگان براي رقابت سالم و هدفمند در عرصه اين صنعت و ايجاد فضا جهت ارتباط مستقیم تولید کنندگان با متخصصین برگزار می شود.

مدیر اجرایی شرکت پالار سامانه گفت: حضور گسترده و هدفمند مجدد تشكل ها و انجمن هاي فعال صنايع غذائی با اعضاي زير مجموعه خود بطور اخص انجمن ملی خرماي ايران، انجمن ارگانیک ايران، انجمن ماشین سازان صنايع غذائی ايران بصورت گروهی در سالنهاي اختصاصی و حضور کانون انجمن هاي صنايع غذائی ايران در قالب پاويون اختصاصی از ويژگی هاي ارزشمند اين نمايشگاه است.

وی افزود: برپایی پاويون شرکتهاي دانش بنیان و استارتاپ ها نیز توسط صندوق نوآوري و شكوفايی رياست جمهوري قطعا همچون همیشه بر غناي اين نمايشگاه خواهد افزود.

ملکی در پایان با بیان اینکه يكی از اهداف اصلی اين نمايشگاه بازديد حداکثري متخصصان و دست اندرکاران و نشست هاي تخصصی در قالب مذاکرات( (B2B در اين گردهمائی 4 روزه است؛ افزود: برگزاري همايش ها و نشست هاي تخصصی در رابطه با صنعت موضوعی نمايشگاه و پذيرش هیاتهاي تجاري تحت نظارت تخصصی سازمان توسعه تجارت ايران از برنامه هاي اين نمايشگاه است.