نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جوابیه روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران به گزارش خبرگزاری فارس

روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، در نامه ای سرگشاده به مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس با عنوان” آبروریزی در اکسپو با طعم سوهان و گز” واکنش نشان داده است و طی آن مطالبی را درباره شرایط و امکانات پاویون ایران در اکسپو متذکر شده است. بخشی از متن جوابیه به شرح زیر است:

احتراما پیرو درج خبری در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۴ تحت عنوان آبروریزی در اکسپو با طعم سوهان و گز در خبرگزاری فارس نکاتی بشرح ذیل جهت آگاهی و روشن شدن افکار عمومی و مخاطبان آن رسانه محترم و درج این جوابیه ارسال می گردد.

1) در متن خبر مربوط به پاویون ایران در اکسپو 2020 دوبی توسط خبرگزاری فارس از طرح پاویون ایران به عنوان نقطه ضعف یاد شده در حالی که تشخیص و داوری در این مورد یک موضوع کاملا تخصصی است و اتفاقا به اعتراف متخصصین این حوزه طراحی پاویون ایران نقطه قوت و جزو بهترین طرح های این دوره از اکسپو های جهانی است. پیمانکار طراحی و ساخت پاویون کشورمان از طریق فراخوان عمومی از میان شرکت های مهندسی مشاوره برتر ایران و توسط اساتید معتبرترین دانشگاههای معماری و معماران خبره کشور انتخاب شده و طرح پاویون جمهوری اسلامی ایران بر اساس ارزیابی های رسانه معتبر بین المللی تخصصی معماری architectural digest یکی از هشت طرح برتر اکسپو 2020 دوبی است. این طرح الهام گرفته از قصه های هزار و یک شب بر اساس اعلام بخش تخصصی گردشگری پایگاه خبری سی ان ان نیز یکی از پانزده پاویون دیدنی، تائیر گذار و به یادماندنی در این دوره از اکسپو ارزیابی شده است.

2)نکته مهم دیگری که در این خبر و در مقایسه پاویون ایران با کشورهای دیگر نکته مغفول مانده هزینه بسیار اندک ساخت پاویون کشورمان با توجه به محدودیتهای بودجه ای است که همگی به آن آگاهیم. این اختلاف هزینه گاها در مقایسه با کشورهای عربی مورد اشاره در متن خبر یک به بیست است.

3) اکسپو به نوعی المپیک فرهنگی و اجتماعی ملل مختلف است که حضور ایران در این رویداد بزرگ توسط ستاد ملي اکسپو راهبری می شود و متشکل از نمایندگان وزارتخانه های مرتبط با این حوزه است. تا کنون طبق مشاهدات و گزارش های روزانه برنامه های فرهنگی اجرا شده در پاویون ایران با راهبری وزارت فرهنگ و ارشاد بیشترین جذابیت و رکورد تعداد اجراء را برای مخاطبین داشته و دعوتنامه های متعددی از سوی پاویون کشورهای مختلف جهت اجرای برنامه های مشترک دریافت کرده و اجراهای مشترک با ده کشور تاکنون انجام شده است و حتی کشور امارات در روز ملی خود از اجرای برنامه های فرهنگی کشورمان بهره مند شد.

4) نکته چهارم و مهم اینکه براساس دستور العمل اکسپوهای جهانی تنها 20 درصد پاویون هر کشور می تواند به بخش تجاری و فروش محصولات و صنایع دستی آن کشور اختصاص یابد. اما پاویون کشورمان حتی کمتر از مساحت مجاز و فقط 12 درصد از فضای 2000 متری خود را به بخش تجاری و فروش محصولاتی دارای منزلت صادراتی برند کشور اختصاص داده و اشاره تیتر در خبر آن خبرگزاری محترم حاکی از ناآگاهی به این نکته مهم است.

5) بخش فناوری های برتر (های تک) کشور ایران از ابتدا توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهبری شده است که با اختصاص سالن ۹ ایران مدرن را با بخش فیلم های سه بعدی بابه نمایش گذاشته است.

6 )با توجه به تحریم ها، ظالمانه و ظلمی که به هنر صنعت فرش ایران در سال های تحریم شده است پاویون جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی مرکز ملی فرش ایران این رویداد را به عنوان یک فرصت بین الملل برای نمایش هنر صنعت فرش ایران به جهانیان در یک سالن اختصاصی قلمداد کرد که با استقبال بسیار خوب بازدید کنندگان مواجه شده است.