ابوذر ابراهیمی مدیر عامل شرکت «منحصر»: احترام به سلیقه مشتریان شرکت «منحصر» با عرضه سبد محصولات در نمایشگاه اگروفود
شرکت صنایع غذایی منحصر که در زمینه تولید رب گوجه و انواع سس و روغن و کنسرو غیر گوشتی، مربا و شور و ترشی فعالیت دارد با بیش از 16 سال فعالیت، در حال حاضر علاوه بر بازار داخلی، محصولات خود را به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان صادر می کند. این شرکت در نظر دارد که در نمایشگاه امسال اگرو فود 1400 به عرضه محصولات شرکت به صورت متنوع و در سبد تولیدی اقدام کند. در واقع معرفی محصول به مشتریان و نمایندگان بازرگانی فروش استانی و جذب مشتریان جدید در داخل و خارج از کشور از جمله اهداف این شرکت اعلام شده است. ابوذر ابراهیمی مدیر عامل شرکت منحصر در حاشیه نمایشگاه اگروفود 1400 در گفت وگو با اقتصاد و نمایشگاه به دستاوردهای این شرکت اشاره کرده است.
ضمن معرفی خود و سوابق اجرایی تان فعالیتهای شرکت منحصر را تشریح کنید؟
من ابوذر ابراهیمی هستم دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و در صنایع غذایی و طیور قریب ۱۶ سال سابقه کاری دارم.
فعالیت شرکت مواد غذایی منحصر در زمینه تولید رب گوجه فرنگی، بسته بندی رب، تولید انواع سس ها، روغن زیتون، کنسروجات غیر گوشتی، انواع مرباجات، شوریجات و ترشیجات فعالیت دارد.
محصولات شما چه مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی دارد و در نمایشگاه امسال از چه محصولاتی رونمایی می کنید؟
در پاسخ به سوال شما باید بگویم که در نمایشگاه امسال از محصولات جدید و بسته های متنوع رب و انواع سس ها و کلیه محصولات تولیدی منحصر که توسط نیروهای متخصص و علمی شرکت تولید شده رونمایی خواهد شد.
برای گسترش فعالیت های خود چه برنامه و طرح های توسعه ای در دست اقدام دارید؟
توسعه شرکت در سال جاری در بخش تولید رب بوده است که در پایان تیرماه جاری به بهرهبرداری رسیده است و اینک نیز طرح توسعه محصولات و پتروشیمی در برنامه طرح توسعه شرکت می باشد.
شرکت شما تا کنون موفق به کسب چه افتخارات و دستاوردهایی شده است؟
یکی از موفقیت هایی که در زمان کوتاه مورد بهره برداری قرار گرفته اشتغال پایدار توسعه و تنوع محصولات بوده است.
در زمینه مشتری مداری چه گام هایی برداشته اید؟
مشتری مداری در بازار صنعت غذایی یکی از با اهمیت ترین اهداف شرکت ها می باشد و خدمات و نظارت مستمر و ارزیابی محصولات بازار به طور مستمر مورد توجه است و در این زمینه، هماهنگی لازم صورت گرفته و رفع هرگونه ایرادات در تولید محصول نیز از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است.
فعالیت شما چه نقشی در افزایش اشتغال زایی داشته و چه برنامهای برای افزایش آن دارید؟
افزایش اشتغال در سایه سرمایهگذاری و توجه به بخش بازرگانی و توسعه و تکمیل سبد غذایی ومحصولات تولیدی می باشد و برنامه های هدفمند و شرایط و تحقیقات و همچنین معادلات بازارهای مصرف داخلی و خارجی مشخص می کند که اشتغال زایی تا کجا افزایش یابد. اما این شرکت به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال قابل توجهی را ایجاد کرده است.
مهمترین چالش ها و موانع پیش روی شرکت شما چیست و چه برنامهای برای حل آنها پیشنهاد می کنید؟
یکی از مشکلات عمده ای که شرکت های تولیدی با آن دست و پنجه نرم می کنند برهم زدن توازن رابطه کارفرما و کارگر در بخش تولید می باشد و با ساز کارهای یکجانبه ای که وزارت کار در پی استحکام دستورالعمل ها است عملا باعث ایجاد تنش بین کارفرما و کارگر می شود این یکجانبه گرایی باید به چند جانبه گرایی تبدیل شود و منافع کارفرما و سرمایه گذار و تولید کننده نیز باید مورد توجه باشد و این مهم نیاز به اقدام حقوقی از سوی نظام صنفی و تولیدی کارفرمایان در رفع موانع دارد تا موثر واقع شود.
در عرصه صادرات چه دستاوردهایی داشته اید؟
در سال ۹۹ و سال جاری محصولات شرکت منحصر به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است و این روند ادامه خواهد یافت.
چه ارزیابی از وضعیت صنعت غذا و کشاورزی دارید و برای بهبود این صنعت در ایران چه راهکارهایی را پیشنهاد می کنید؟
صنعت مواد غذایی مرتبط با بخش مولد کشاورزی است و صنایع تبدیلی مواد غذایی تنها با مشوق های حمایتی و بسته های یارانه ای در وضعیت کنونی می تواند شرایط خود را حفظ کند.
چه برنامه و اهدافی را برای حضور در نمایشگاه امسال دنبال می کنید؟
عرضه محصولات این شرکت به صورت متنوع و در سبد تولیدی در نمایشگاه عرضه میشود در واقع معرفی محصول به مشتریان و نمایندگان بازرگانی فروش استانی و جذب مشتریان جدید در داخل و خارج از کشور از جمله اهداف ما است.