نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بامشاد اسکندری

حضور برتر بهریزان در بازارهای صادراتی با استانداردهای بالا در یراق آلات ساختمان

بامشاد اسکندری مدیر فروش گروه صنعتی بهریزان: حضور برتر بهریزان در بازارهای صادراتی با استانداردهای بالا در یراق آلات ساختمان

گروه صنعتی بهریزان در نیمه دهه پنجاه فعالیت خود را در زمینه ی طراحی و تولید دستگیره، قفل و یراق آلات ساختمان با تأسیس کارخانه ای در اصفهان، مهد هنر و صنعت ایران آغاز کرد.
گروه صنعتی بهریزان با شناسایی بازارهای صادراتی نیز عملکرد موفقی داشته است و در بازار کشورهای کانادا، استرالیا، ترکیه، گرجستان، عراق، روسیه، سریلانکا، نیوزلند، کشور های حوزه خلیج فارس و … حضور ویژه دارد. خط تولید این شرکت شامل ماشین آلات دایکاست تحت فشار، ماشین آلات فورج، ماشین آلات پولیش، تکنولوژی‌های پوشش دهی الکتروپلیتینگ و الکتروفورتیک، این امکان را به وجود می‌آورد که تنوع بالایی از محصولات از لحاظ پوشش و ساختار حاصل گردد. اخیرا بازنگری در مهندسی تولید، این امکان را داده که جدیدترین تکنولوزی‌های روز دنیا را به خدمت بگیرد و به میزان بسیار بالایی از حجم تولید
دست یابد.
بامشاد اسکندری مدیر فروش گروه صنعتی بهریزان در گفت وگو با اقتصاد و نمایشگاه به دستاوردهای این شرکت در زمینه تولید و صادرات اشاره کرده است:

لطفا خلاصه ای از تاریخچه فعالیت شرکت بهریزان را شرح دهید؟ از چه سالی فعالیت خود را آغاز کرده اید؟
شرکت بهریزان از سال 1356 در زمینه یراق آلات درب های چوبی فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز به رشد و توسعه خود ادامه داده است، بهریزان با به کارگیری تکنولوژی روز دنیا، کارگران ماهر، مهندسان کارآزموده، رعایت کامل قوانین و مقررات محیط زیستی، ایمنی و بهداشت حرفه ای و الزامات قانونی موفق شده است تا محصولات مورد نیاز بازار را در بالاترین کیفیت ممکن ارائه نماید.
محصولات شرکت شما چه مزیت و ویژگی منحصر به فردی دارد و در نمایشگاه امسال از چه محصولاتی رونمایی خواهید کرد؟
مهمترین مزیت محصولات ما استفاده از مواد اولیه با کیفیت است، دقت و نیروی ماهر و کارآزموده باعث کیفیت بالای محصولات تولیدی در بهریزان شود. همچنین انجام آزمایشات مستمر تخصصی یراق آلات در آزمایشگاه بهریزان و چندین استاندارد ملی و بین المللیISO 9001-10002 وISO IEC17025 و…در شرکت و آزمایشگاه های ما کیفیت نهایی محصولات بهریزان تضمین شود. از سوی دیگر دارا بودن سابقه کاری روشن، تجربه بالا در زمینه کیفیت محصول و ارائه خدمات پس از فروش، گارانتی، تنوع و رنگ بندی، باعث برتری بهریزان شده است. همچنین ما هر سال در نمایشگاه ها از محصولات جدیدی که طراحی و تولید شده است رونمایی می کنیم.
برای گسترش فعالیت خود چه برنامه ای دارید؟
بخاطر محدودیت هایی که وجود دارد و مشکل تحریم، امکان واردات خیلی از قطعات و ساختارهای تولیدی وجود ندارد، البته سعی داریم با بومی سازی در شرکت های دانش بنیان و یا واردات این قطعات را بروز رسانی کنیم.
شرکت بهریزان در زمینه مشتری مداری چه گام هایی برداشته است ؟
اولین مبحثی که در خدمات پس از فروش و مشتری مداری باید مورد توجه قراگیرد پرهیز از شعارزدگی است به این معنا که ساختار خدمات پس از فروش شعار نباشد و وقتی اعلام می کنیم محصولی گارانتی و خدمات پس از فروش دارد واقعا همان را به مشتریان ارائه می کنیم ما در بهریزان سعی کرده ایم محصولات ارائه شده به مشتریان به قدری با کیفیت باشد که آن ها نیازی به آن خدمات پس از فروش نداشته باشند . در بحث مشتری مداری با پشتیبانی و بروزرسانی خدمات خود سعی بر فرهنگی سازی بیشتر به جای شعار دادن داشته ایم. در همین راستا در طی چند سال گذشته اسپانسر رو نمایی از کتاب دکتر دیبا (مختص معماران) شدیم در زمینه کاتالوگ، تولید محتوا در سایت این روند را ادامه داده ایم.
چه تعداد نیرو با شما همکاری دارد و در زمینه اشتغال زایی چه قدم هایی برداشته اید؟
به نظر من موضوع مطرح در زمینه نیروی انسانی بحث آموزش است . به دلیل اینکه ساختارها تخصصی شده اند لزوماً تحصیلات آکادمیک نمیتواند در زمینه فعالیت های شرکت کمک کند در نتیجه سعی کرده ایم با راه اندازی کارگاه های مختلف و ارائه دوره های آموزشی متنوع به نیروهای شرکت، سطح فنی نیروهای خود را افزایش دهیم. با توجه به قدمت شرکت بهریزان تعداد زیادی از پرسنل قدیمی و باتجربه بازنشسته شده اند و سعی کرده ایم از نیروی متخصص جوان استفاده نماییم. در بحث توسعه اشتغالزایی باید بحث همه گیری ویروس کووید-19 را در نظر گرفت، بسیاری از تولیدکنندگان در نتیجه رکود ناشی از این ویروس در دو سال اخیر ناچار به تعدیل نیرو شده اند اما ما در بهریزان اعلام می کنیم که در دوسال گذشته حداقل ۲۰ الی ۲۵ درصد رشد پرسنل داشته ایم که این موضوع نشان دهنده روند رو به رشد شرکت بهریزان است.
در عرصه صادرات شرکت بهریزان چه دستاوردی داشته است ؟
یکی از اهداف اصلی گروه صنعتی بهریزان حضور موثر در بازار های صادراتی همگام با صنعت جهانی است. از لوازم پیشرفت این مهم، تولید متناسب با نیازها وسلیقه های متنوع مصرف کنندگان خارجی می باشد؛ گروه صنعتی بهریزان با شناسایی بازارهای صادراتی تلاش نموده محصولاتی از قبیل: دستگیره ی درب، و یراق آلات را مطابق با نیاز و سلیقه ی مشتریان خارجی تولید و عرضه کند. از جمله بازارهای صادراتی شرکت بهریزان می توان به کشورهایی مثل: کانادا، استرالیا، ترکیه، گرجستان، عراق، روسیه، ونزوئلا، نیوزلند، سریلانکا، کشور های حوزه خلیج فارس و … اشاره نمود. امید است در آینده ای نه چندان دور شاهد گسترش فعالیت های خود در دیگر نقاط دنیا باشیم.
چه ارزیابی از صنعت یراق آلات در ایران دارید و برای بهبود این صنعت چه راهکارهایی را پیشنهاد می کنید؟
خوشبختانه در چندسال اخیر این صنعت تا حدی رقابتی و بومی سازی شده است یعنی محدودیت های زیادی بر روی واردات اعمال می شود، قبلا کشور های همسایه تمام کالاهای ما را کپی میکردند و افراد با نرخ های بسیار پایین این محصولات کپی شده را وارد کشور می کردند متاسفانه قانون کپی رایت نیز در کشور ما به صورت جدی اجرا نمی شود. صنعت یراق آلات زمانی رقابتی خواهد شد که موارد فنی، ساختاری، مواد اولیه و قطعات دستگاه ها توسط شرکت های دانش بنیان بومی و یا واردات آن تثبیت شود.
چه ارزیابی از نمایشگاه ساختمان امسال دارید و چه برنامه و اهدافی را از حضور در این نمایشگاه دنبال می کنید؟
سال گذشته نمایشگاه صنعت ساختمان به دلیل محدودیت های کرونایی اثرگذاری لازم را نداشت نبود ولی نسبت به سایر نمایشگاه ها بهتر بود . این نمایشگاه جزو نمایشگاه های B2B و تخصصی محور است و نباید به دنبال فروش بود از سوی دیگر حضور در نمایشگاه صنعت ساختمان می تواند کمک شایانی به شرکت ها برای توسعه کسب و کارهایشان کند امیدوارم امسال با حضور بازدیدکنندگان متخصص این نمایشگاه اثرگذاری لازم را داشته باشد.
بزرگ ترین چالش و موانعی که پیش روی بهریزان قرار دارد چیست و چه راهکاری برای حل آنها پیشنهاد می کنید؟
مهم ترین چالشی که بیشتر تولید کنندگان با آن روبه رو هستند عدم بومی سازی قطعات و مواد اولیه است در نتیجه تولیدکنندگان داخلی با محدودیت بسیار شدیدی در زمینه تامین قطعات و مواد اولیه باکیفیت روبرو هستند . قطعات و مواد اولیه با کیفیت نسبت به واردات محدودیت زیادی دارد و متاسفانه بانک مرکزی نیز کمک خاصی به تولیدکنندگان نکرده است، البته لازم به ذکر است که وزارت صمت در چند سال گذشته پشتیبان تولیدکنندگان داخلی بوده است. چالش دوم تورم است متأسفانه نرخ ارز با کوچکترین اتفاقی دچار نوسان می شود و بسیاری از مواد اولیه ای که وارد می شود با تغییر قیمت مواجه می شوند. وقتی برندی برتر داشته باشید با توجه به این نوسانات ارزی نمی توانید اقدام به خرید و فروش کنید، لازمه فروش خوب ثبات در قیمت ها است این موضوع به تولیدکنندگان نظیر ما صدمه فراوانی وارد می کند.