نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
شینا

رضایت مشتریان از کیفیت و عرضه محصولات؛ راز موفقیت شینا

در گفت و گو با حسن سعیدی مدیر ارشد گروه شرکت های شینا مطرح شد: رضایت مشتریان از کیفیت وعرضه محصولات؛ راز موفقیت شینا

گروه شرکت های شینا به عنوان یکی از شرکت های موفق در تولید و بازرگانی تجهیزات صنعت شیشه ، مهندسی واجرای نماهای مدرن ساختمانی، فعالیت خود را بر اساس 2 اصل محوری کیفیت محصولات و مشتری مداری استوار کرده است. این شرکت در واحد تحقیق و توسعه موفق به طراحی و تولید قطعاتی شده که پیش از این از کشورهای دیگر خریداری و وارد می شد و اکنون در داخل کشور تولید می شود. در خلال نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه مهمان غرفه این شرکت بودیم. مهندس حسن سعیدی مدیر ارشد گروه شرکت های شینا در گفت وگویی با نشریه اقتصاد و نمایشگاه، با اشاره به اهداف این شرکت و چشم‌انداز آینده، به بررسی فضای کار و کسب این صنعت پرداخت.

لطفا فعالیت گروه شرکت های شینا را تشریح کنید؟
گروه شرکتهای شینا در زمینه تولید و بازرگانی تجهیزات صنعت شیشه ، مهندسی و اجرای تخصصی خدمات صنعت شیشه و اجرای نماهای مدرن ساختمانی و تجهیزات مرتبط فعالیت دارد و با بیش از سه دهه فعالیت، جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشتازان این حرفه در فضای کارو کسب ایران تثبیت کرده و استانداردها و شاخص های حرفه ای و فنی این صنعت را به روز کرده است.

در زمینه تحقیق و توسعه چه اقداماتی انجام داده اید ؟
بخش تحقیق و توسعه رمز موفقیت هر شرکتی است، ما نیز بر اساس همین اصل فعالیت می کنیم، چنانچه شرکتی در این زمینه کم کاری کند قطعا جایگاه خود را از دست خواهد داد. به خصوص با توجه به مشکلات ناشی از اپیدمی کووید-19 و تحریم ها؛ با محدودیت هایی مواجه شدیم !! خصوصا درزمینه ورود قطعات با مشکلات عدیده ای مواجه شدیم. بر این اساس برای تامین قطعات و ساخت آن در داخل برنامه ریزی کردیم و خیلی از قطعاتی که قبلا از کشورهایی نظیر چین،ایتالیا و ترکیه وارد می کردیم اکنون در داخل تولید می شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در بخش تحقیق و توسعه محصولات مورد نیاز را طراحی و تولید کنیم و در آینده نیازهای جدید نیز طراحی و تولید شود. در بحث تحقیق و توسعه نما های مدرن نیز نیاز به تیمی وجود دارد که فارغ از بحث اجرا با دیدی نو به دنبال طرح های جدید، کاربردی و بهینه باشد. ما نیز در همین راستا از سال های گذشته فعالیت های خود را سازماندهی کرده ایم و خوشبختانه تاکنون نتایج و بازخورد خوبی را دریافت و دستاوردهای درخشانی کسب شده است.

جایگاه شرکت شینا را در بازار صنعت شیشه و اجرای نماهای مدرن ساختمان چگونه ارزیابی می کنید؛ محصولات شرکت شما دارای چه مزیتی هایی نسبت به شرکت های مشابه است؟
محصولات شرکت ما استانداردها و کیفیت بسیار بالایی دارد و این موضوع براساس بازخوردهایی است که از طرف مشتریان دریافت می کنیم. از سوی دیگر من معتقد هستم وضعیت فعلی هر شرکتی باید با گذشته خود مقایسه شود و پیشرفت و دستاوردها و جایگاه خود را نیز بر همین اساس ارزیابی کند. شینا علیرغم همه مشکلاتی که با آن مواجه بوده بسیار موفق عمل کرده و جایگاه مناسبی را در بازار به خود اختصاص داده است و بر این اساس از عملکرد و دستاوردهای شرکت رضایت دارم زیرا شرکت از نظر جایگاه خود در فضای کارو کسب کشور( صنعت شیشه و مهندسی واجرای نماهای مدرن ساختمان) استانداردها و شاخص ها و ویژگی های قابل توجهی دارد و نسبت به رقبا و کالاهای مشابه، از مزیت های نسبی بالایی برخوردار می باشد. برای کارآفرین ایرانی همین که با وجود همه مشکلات فعلی فعالیت خود را ادامه داده و بدهی بانکی و حقوق معوقه نداشته باشد یک دستاورد بزرگ محسوب می شود و قطعا پس از حل بحران ها این شرکت ها پتانسیل لازم را برای رشد و توسعه بیشتر خواهند داشت.

چه برنامه هایی برای افزایش اشتغال زایی و رشد تولید دارید ؟
استفاده از نیروهای متخصص و جوان یکی از اولویت های مهم کاری ما محسوب می شود قطعا در حوزه ی کار آفرینی و اشتغالزایی، وجود منابع انسانی خوب، آزموده، آموزش دیده و دارای مهارت و تخصص، وجدان کاری و تابع اصول اخلاقی، می تواند به توسعه و پایداری فعالیت های یک شرکت کمک کند. در مجموعه ما نیز در حال حاضر بالغ بر ۲۰ نفر نیرو به صورت دائم فعالیت دارند. ما در شینا به صورت پیمانکاری با افراد زیادی به صورت غیر مستقیم نیز همکاری داریم .

در زمینه مشتری مداری و خدمات پس از فروش چه اقداماتی را انجام داده اید ؟
فرهنگ سازمانی ما در شینا بر اصل مشتری مداری و خدمات پس از فروش استوار است. ما معتقدیم اگر از مشتری ۱۰۰ واحد دریافت میکنیم وظیفه داریم ۱۲۰ واحد سرویس دهی به مشتری داشته باشیم، الویت در شینا همیشه با مشتریان حرفه ای و ارزشمند است. زیرا بر اساس باور ما یک شرکت غیر انتفاعی تنها با وجود داشتن مشتریان وفادار و ارزشمند می تواند به فعالیت خود ادامه دهد و گسترش خدمات پس از فروش، همراهی با مشتریان و پیگیری نیازهای آنها پس از فروش کالا و محصولات، می تواند به افزایش مشتریان وفادار منجر شود و همین عامل باعث رشد تعداد مشتریان جدید نیز خواهد شد. زیرا کسب رضایت یک مشتری، موجبات معرفی محصولات یک شرکت صاحب برند و اعتبار و کیفیت به دیگران را فراهم می کند. کارکنان شینا نیز به این باور رسیده اند که این مدیریت نیست که به آن ها حقوق پرداخت می کند بلکه مشتریان هستند که باعث ادامه فعالیت های ما می شوند، هر چه سرویس دهی و خدمات بهتری به مشتریان ارائه کنیم قطعا نتیجه بهتری خواهیم گرفت. لذا کارکنان شرکت ما، در معرفی محصولات و همچنین فروش و نصب و خدمات پس از فروش، همراه و در کنار مشتریان هستند و نیازها و انتظارات و درخواست های آنها را به موقع پاسخ می دهند.

ارزیابی شما از جایگاه صنعت شیشه ، مهندسی واجرای نماهای مدرن ساختمان در بازار فعلی ایران چیست؟
نگاه من به صنعت شیشه و نما نگاهی زیبا محور است و این صنایع در عین حال که از ویژگی های فنی، حرفه ای، محصولات با کیفیت و استانداردها برخوردار هستند، به زیبایی و سلیقه افراد و نگاه هنری به نمای ساختمان نیزتوجه دارند. همانطور که یک شخص به وضعیت ظاهری خود اهمیت می دهد تا با ظاهری زیباتر در جمع مردم و آشنایان حاضر شود، در صنعت ساختمان نیز این موضوع صدق می کند و اشخاص علاقه مند هستند نمای ساختمان محل کاروزندگی آنها زیبا باشد،. در واقع نما ظاهر ساختمان است، صنعت ما نیز صنعت زیبایی ساختمان و عرضه نماهای مدرن و جذاب ( داخل و بیرون ) برای محل کار وزندگی مردم است.
بر همین اساس صنعت شیشه و نما از جایگاه مهمی در صنایع زیرمجموعه ساختمان برخوردار است علاوه بر آن در بخش دکوراسیون داخلی، پارتیشن ها و پله ها ، صنعت ما کاربردهای بسیارزیادی دارد. این صنایع هر روز در حال پیشرفت و توسعه هستند و من چشم انداز این صنایع را بسیار روشن پیش بینی می کنم.

به نظر شما نمایشگاه چه کمکی به مشارکت کنندگان در عرصه صنایع مرتبط با صنعت ساختمان خواهد کرد؟
افراد بسیاری با دید مشتری محور در نمایشگاه مشارکت می کنند اما به اعتقاد من نمایشگاه فرصتی برای ملاقات و تجدید دیدار با مشتریان وفادار،همکاران و دوستان است تا از آخرین دستاوردهای علمی و فنی و هنری و زیبایی شناسی نماهای ساختمان مطلع شویم و همچنین فرصتی برای تبادل نظر در مورد مهمترین موضوعات صنعت ساختمان باشد. از سوی دیگر، افراد متخصص، سازندگان و مشتریان وفادار از فرصت نمایشگاه برای بازدید از آخرین دستاوردها بهره می برند و همین موضوع زمینه ساز بستن قراردادها و گسترش همکاری ها را فراهم می آورد. همچنین بازرگانان بسیاری در نمایشگاه، مذاکرات مختلف برای افزایش صادرات محصولات ایرانی و معرفی هنر و صنعت ایران به کشورهای منطقه را کلید می زنند. همچنین جایگاه خوبی برای دیده شدن کار آفرین ها، منابع انسانی و نمایش آخرین دستاوردها و نوآوری ها است، از نظر من باید با دید گسترده و فراتر از بازاریابی به نمایشگاه نگاه کرد. زیرا نمایشگاه تنها معرفی محصول و زمینه سازی برای فروش نیست، بلکه زمینه ساز توسعه کل صنعت، انتقال دانش فنی، انتقال سلیقه ها و ذوق هنری و زیباشناسانه و همچین زمینه ساز تحلیل بازار و آینده صنایع مختلف است و در عین حال متخصصان نیز با دستاوردهای تازه حرفه ای و صنعتی، مواد اولیه جدید و استانداردهای داخلی و بین المللی آشنا می شوند.