سید مهدی محمودیفر مدیرعامل “شرکت سهلان نما”: «شرکت سهلان نما» پیشگام در ابداعات و خلاقیت در ساخت غرفه های نمایشگاهی بوده است
شرکت سهلان نما به عنوان نخستین موسسه صنعتی و خدماتی ایران در حوزه سازه های پیش ساخته نمایشگاهی در سال 1371 تاسیس شد. این شرکت با محقق کردن برنامه های بلند مدت خود در صنعت غرفه سازی و نمایشگاه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده و با چهار مجموعه کارگاهی و کارخانه و مجهز به ماشین آلات مدرن و امکانات مختلف و دپارتمان های طراحی گرافیک و چاپ کارگاههای تخصصی ساخت و تولید امور نمایشگاهی و همایش داخلی و خارجی، آماده مشاوره و ساماندهی رویدادهای داخلی و خارجی است و به عنوان یک برند با سابقه آماده همکاری با بیشتر موسسات دولتی و خصوصی است.
شرکت سهلان علاوه بر سابقه همکاری گسترده با مجموعه های دولتی و خصوصی دارای سابقه ارائه خدمات ویژه در بیش از یکصد رویداد خارج از کشور بوده است و محصولات و خدمات خود را به کشورهایی نظیر امارات، کویت، عربستان، ترکمنستان صادر کرده است.
اقتصاد و نمایشگاه به مناسبت روز جهانی صنعت نمایشگاهی با سید مهدی محمودیفر مدیرعامل این شرکت گفت و گویی انجام داده که در ادامه می خوانید:
سید مهدی محمودیفر با اشاره به سوابق شرکت سهلان افزود: در سال ۱۳۷۱ با هدف ایجاد و مدرنیزه کردن صنعت پیش ساخته فعالیت های خود را آغاز کردیم و در جهت طراحی ساخت و تولید سیستم های پیش ساخته فروشگاهی گام برداشتیم.
وی ادامه داد: در مرحله بعد در جهت نوآوری تکنولوژی سیستم های مختلف سازه های پیش ساخته نمایشگاهی متمرکز شدیم که دستاورد های آن شامل سازه رادوپانل، تجهیزات نمایشگاهی، سازه اسپیس فریم، سازه مستر، کلیپ و… بود و اسپیس فریم نیز از ابداعات ما بوده است.
وی با اشاره به فعالیت های سهلان نما در صنعت غرفه سازی تصریح کرد: در سال 74 میزان فعالیت های ساختوساز غرفه کم بود و بیشتر از سیستم مدلاور استفاده میشد و ما در آن دوره از اسپیس فریم و رادوپنل استفاده میکردیم و ساختوساز با نئوپان و امدیاف را نیزو شروع کردیم.
وی ادامه داد: در سال 76 نمونه چادرهای آلومینیومی را از کشور آلمان وارد کردیم و چادرهایی با عرض 10 متر و بدون ستون تولید کردیم.
محمودی فر با اشاره به کاربرد این چادرها افزود: چادرهای آلومینیومی سهلان با هدف ایجاد سریع سالن های پروتابل و استفاده برای پروژه های کوتاه مدت و میان مدت و استفاده در همایش ها، جشنواره ها و مناطق بحرانی کاربرد دارد. وی خاطر نشان کرد جنس این چادرها از الیاف ابریشم و پلیمر ساخته شده اند و فاقد ستون میانی هستند و در عرض های 5 الی 20 متر عرضه می شود.
وی افزود:نمایشگاه غرفهسازی یوروشاپ آلمان هر سه سال یکبار برگزار میشود. با حضور در آن نمایشگاهها، نمونههای جدید را به بازار آوردیم. یک نمونه غرفه نیم طبقه فلزی وارد کردیم.
محمودی فر با بیان اینکه شرکت سهلان نما بر حفظ محیط زیست تاکید دارد افزود: به خاطر حفظ محیط زیست، سیستم مدولار را انتخاب کردیم. وی در خصوص سیستم ماکسیما نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: از این سیستم حدود چهار هزار متر موجود است که برای غرفههای خاص از آنها استفاده میکنیم.
وی در ادامه با اشاره به حضورسهلان نما در نمایشگاه یوروشاپ 2009 افزود: سیستمی را از آنجا وارد کردیم و تغییراتی روی آن انجام دادیم نوعی اتصال خاص ابداع کردیم و نامش را سیستمکلیپ گذاشتیم.
همچنین شش سال پیش در نمایشگاه یوروشاپ سازهای دیگر را با کمی تغییرات بازتولید کردیم، اسمش را
کلیک گذاشتیم.
وی ادامه داد: سال 2020 که شروعش با کرونا بود در نمایشگاه یوروشاپ آلمان شرکت کردیم و سازهای جدیدتر را وارد کردیم و درگیر ساختن آن هستیم که با استفاده از پارچه و پنلها پوشش داده میشود. این سیستم هم مدولار است، به محیط زیست صدمه نمیزند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت از غرفه سازان توسط مدیران ارشد صنعت نمایشگاهی گفت: غرفهسازی نمایشگاه یک بخش مهم از صنعت نمایشگاهی است، نمایشگاه گسترۀ زیادی دارد، افراد حاضر در نمایشگاه ممکن است برگزار کننده، غرفه ساز یا ارائه دهنده خدمات اجاره ای تجهیزات نمایشگاهی باشند و یا ممکن است کارهای گمرکی انجام بدهند، بازاریاب باشند و به معنای واقعی یک صنعت پیچیده و متنوع از خدمات مختلف در راه اندازی نمایشگاه ها مشارکت دارند. پیشنهاد من این است که در جهت هم افزایی میان فعالان این صنف ها در صنعت نمایشگاهی، اتحادیه ای متشکل از سایت داران، برگزار کنندگان، غرفه سازان و سایر بخش های درگیر در نمایشگاه، تشکیل شود تا بتوانیم در جهت تحقق خواسته های مشترک خود یکصدا عمل کنیم.