فاروق اشراقی، مدیرعامل «کارا طرح»: علم، تجربه و دقت اصول راهبردی شرکت کارا طرح
آخرین سال قرن چهاردهم برای صنعت غرفه ایران در حالی رو به اتمام است که سال ۹۹ سالی بسیار متفاوت تر از کل ایام کسب و کار نیم قرن اخیر بوده است. همه گیری کرونا تمام ابعاد زندگی و کسب و کار دنیا را تحت شعاع قرار داد و برنامه های معمول آن را دگرگون کرد. این سال برای کسب و کار و اقتصاد ایران که مبتلا به انواع بیماری های اقتصادی مثل تورم، رکود، تشدید تحریم ها و … بود، با فراگیری بیماری کووید-۱۹، به پیچیده ترین سال قرن نیز تبدیل شد. ما در این سال با پدیده های جدیدی رو به رو شدیم که سابق بر آن ، تجربه ای در آن ها نداشتیم.
فاروق اشراقی، مدیرعامل «کارا طرح» با بیان این مطالب به خبرنگار نشریه اقتصاد و نمایشگاه گفت: با تغییر روند توسعه بیماری و امید بهره مندی از واکسن، می رویم که سال کاری را با سود مناسبی به پایان برسانیم و با امید به بهبود شرایط کسب و کار و کنترل و مهار بیماری، سال معمولی حتی با فرصت های جدید پیش رو داشته باشیم.
وی تصریح کرد: جلوگیری از گسترش بیماری و بهره مندی تدریجی از واکسن، تغییر الگوی زندگی و سفارش و اعتماد تدریجی مشتریان ، بهبود روابط سیاسی اقتصادی ایران با دنیا بعد از تغییرات ایالات متحده آمریکا و امید به کمرنگ تر شدن تحریم ها، ثبات نرخ ارز و سایر متغیرهای اقتصادی، عادی شدن تدریجی تجارت خارجی که از محدودیت های همه گیری، ناشی شده بود به گمان این مجموعه نشانه های خوبی برای خوش بینی در مورد وضعیت سازمان های فعال ایرانی در حوزه صنعت نمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ هستند.
اشراقی با اشاره به کادر مدیریتی کارا طرح گفت: در همین راستا مدیریت با تجربه «کارا طرح» بر اساس حس مسئولیتپذیری و انجام خدمات به روز و بیعیب و نقص، در حین انجام کار، در کنار پرسنل جوان و با انگیزه سعی در اجرا و انجام پروژهها به بهترین نحو ممکن در زمان مقرر را دارد.
وی با اشاره به تمایز خدمات کارا طرح با شرکت های دیگر خاطرنشان کرد: مسئله ای که باعث می شود، خدمات شرکت «کاراطرح» از همکاران و رقبا متمایز باشد، پشتیبانی و حمایت از مشتری پس از انجام کار است، به طوری که پس از ارائه و تحویل کار نیز پروژههای اجرا شده، پیگیری می شود تا از کیفیت خدمات شرکت و رضایت مشتریان اطمینان حاصل شود. اشراقی با اشاره به سوابق کارا طرح افزود: شرکت کارا طرح با سابقه 40 ساله در زمینه ساخت و طراحی غرفه و دکوراسیون داخلی فعالیت مینماید و با توجه به 2 هزار مترمربع فضای کارگاهی و به همراه برنامهریزی راهبردی زمانی و استفاده مناسب از نیروی کار ثابت و مدیریت منابع، سالیان متمادی است که جایگاه تثبیت شده ای را در ارائه بهترین کیفیت ساخت و شایسته سالاری دارا است.
شرکت کارا طرح توانسته در طول سالیان متمادی با اندیشه به روز و نگرش حرفهای با هدف برنامهریزیهای اقتصادی و فنی در صنعت نمایشگاهی از طریق ایجاد، معرفی و خدمات مناسب خود جایگاهی مناسب و آرمانی در صنعت نمایشگاهی کشور پیدا کند.
وی با تاکید بر تکریم مشتری در شرکت کارا طرح تصریح کرد: پیش برد اهداف گذشته که در راس آنها تکریم مشتری میباشد و خدمت به مشتریان جدید و قدیم خود و همکاری بیشتر با انجمن غرفهسازان جهت رفع موانع موجود از جمله برنامه های ما در کارا طرح است.
وی ادامه داد: امیدواریم با کمک انجمن غرفهسازان و همکاران بتوانیم بر موانع و مشکلات این صنعت از جمله فضای نامناسب غرفهها و استفاده از متریال نامناسب و همچنین روابط نامناسب همکاران در بروز مشکلات و رفع آنها فائق آییم.
در واقع اگر انجمن غرفهسازان، اختیارات قانونی بیشتری داشته باشد، میتواند به راحتی موانع را رفع نماید.
اشراقی با بیان این که سایت نمایشگاه، توانایی بهتر شدن را دارد افزود: با بازسازی و بهسازی سالنها میتوان گامهایی رو به جلو در ارائه خدمات نمایشگاهی برداشت.
وی در پایان تصریح کرد: مدیریت مجموعه کارا طرح و همچنین پرسنل و کارگرهای این شرکت امیدوارانه با عنایت به لطف پروردگار و حسن نیت تمام فعالان اقتصاد و فرهنگ و سیاست ایران زمین درصدد حرکتی مشتاق و با انگیزه در سال 1400 هستند.