گلرخ بحرالعلومی، مدیرعامل شرکت «طرح پرداز پایا»: پیشتازی«شرکت طرح پرداز پایا» در صنعت دکوراسیون داخلی با اجرای بیش از 200 پروژه داخل و خارجی
شرکت طرح پرداز پایا راهکارهایی جامع و منحصر به فرد برای دکوراسیون داخلی ارائه میدهد. این راهکارها براساس سالها تجربه و تخصص نیروهای مجرب طرح پرداز پایا طراحی میشود و به طور شایستهای به اجرا در میآید.این شرکت پس از گذشت 15 سال تجربه تخصصی موفق، چشم به آیندهای سازنده و درخشان در صنعت دکوراسیون داخلی دارد که با تجهیزات فنی بهروز و با توان منابع انسانی خلاق و حرفهای قابل دستیابیاست. خانم گلرخ بحرالعلومی، مدیرعامل خلاق و هوشمند شرکت «طرح پرداز پایا» درگفت و گو با نشریه «اقتصاد و نمایشگاه» از فعالیتها و دستاوردهایش گفته است که در ادامه میخوانید.
فعالیت ها، موفقیت ها ودستاوردهای شرکت طرح پرداز پایا در سال های اخیر چه بوده است؟
از مهرماه ۱۳۷۸ وارد فضای حرفهای صنعت دکوراسیون داخلی شدم و پس از ۸ سال تجربهاندوزی و کسب دانش حرفهای، شرکت طرح پرداز پایا را در مرداد ۱۳۸۶ تاسیس کردم. هم اکنون طرح پرداز پایا، یکی از نامهای شناخته شده، قابل اعتماد، پیشرو و خلاق در صنعت دکوراسیون داخلی است. مجموعه ما صفر تا صد دکوراسیون داخلی را انجام میدهد. یعنی در مرحله نازک کاری ساختمان را تحویل میگیریم و از طراحی، تولید و تجهیز کامل تا چیدمان گل و گیاه و نورپردازی و … را انجام داده و تحویل می دهیم.
کارنامه پایا با اجرای بیش از ۱۵۰ پروژه بزرگ داخلی و خارجی، نشانگر جایگاه ویژه این شرکت و مسیر صحیح پیموده شده است. پیوستن طرح پرداز پایا به جمع صادرکنندگان نمونه صنعت دکوراسیون داخلی در پنج سال اخیر، دروازه بازارهای بینالمللی را نیز پیش روی ما گشود و آوازه هنر و صنعتمان را به آن سوی مرزها کشاند.
من و تمام همکاران سختکوش و دلسوز طرح پرداز پایا، کولهبارمان را با دانش، تخصص و خلاقیت پر کردهایم و در پی ترسیم طرحی نو برای فردا هستیم. در این راه اعتماد روزافزون مشتریان ارجمند انگیزهای مضاعف به ما میبخشد و بیش از پیش بر میزان تعهدات ما میافزاید. پیوند میان ما و مشتریانمان، پیوندی ارزشآفرین است و طرح پرداز پایا خود را موظف میداند برای رضایت هرچه بیشتر مشتریان، برای تحقق آنچه تصور کردهاند، گام بردارد و این همراهی تا پشتیبانی مادامالعمر محصولات پایا ادامه دارد. این بخشی از فرهنگ سازمانی پایا است که آن را تسری بخشیدهایم و بر مبنای آن گامهای بعدی خود را هماهنگ میکنیم.
جایگاه شرکت طرح پرداز آریا در صنعت دکوراسیون کجاست؟
در صنعت ما هنوز گریدبندی انجام نشده ولی مجموعه ما در فهرست 20 برند برگزیده قرار میگیرد و اگر بی نظیر نباشیم، قطعا کم نظیر هستیم.
آیا خدمات خود را صادر هم میکنید؟ و چه برنامه ای برای توسعه و گسترش فعالیت دارید؟
بیش از 7 سال متمادی است که در رتبه صادرکنندگان این حرفه قرار گرفتهایم. تاکنون نیز به عراق و افغانستان خدمات خود را صادر کرده ایم. کارخانه را با به روزترین ماشینآلات ایتالیایی تجهیز کرده ایم و در بدترین شرایط تولید را توسعه دادهایم و برنامه تولید اختصاصی برای اشخاص و برندها را در اقتصاد واحد تحقیق و توسعه پایهریزی کردهایم.
در زمینه مشتری مداری چه اقداماتی انجام دادهاید؟
از لحظه آشنایی تا روزی که مجموعه بر قرار است، ارتباط ما با مشتریان قطع نمیشود، حتی اگر مشتریان فقط ارباب رجوع بوده باشند و از ما خرید هم نکرده باشند، دستاورد ما در این سالها مشتریان خوبی هستند که با هیچ سرمایه ای قابل مقایسه نیستند. همچنین بازدید دورهای از کارهای اجرا شده داریم و کنترل کیفیت محصولات و گارانتی یکساله غیر از حوادث غیر مترقبه داریم.
در مسیر فعالیتتان با چه موانع و مشکلاتی رو به رو هستید؟
متاسفانه با تاکید تمام سران و دولتمردان بر حمایت از تولید، هیچ امکانات و حمایتی از تولید انجام نشده و با توجه به تحریمها و مشکلات واردات بسیار، دچار مشکلات تامین مواد اولیه هستیم و مشکلات اقتصادی و نوسانات قیمت نیز برای چرخه تولید تهدید محسوب میشود.
نهادهای دولتی، تشکلهای صنفی، اتحادیهها و نهادهای مدنی همه باید در راستای احیا، تجلی و معرفی ظرفیتهای صنفی و صنعتی کشور همکاری کنند تا با همافزایی ارزش افزودۀ صنعت و کسبوکار را از منظر بینالمللی توسعه بدهیم. اگر بخواهیم در حیطۀ صنفی پاسخگوی این سوال باشیم، مهم است که بتوانیم تعامل و ارتباط درستی با صنف خودمان برقرار کنیم، نیازها و دغدغههای هم صنفیمان را درک کنیم، به وحدت کلام و سیاستی منظم ومنسجم برسیم. این اتفاق میتواند تاثیر خوبی بر کسبوکارها داشته باشد. برای کسبوکار دیگران هم اساساً اعتقادی به رقابت ندارم، به همافزایی و بالا بردن ظرفیتهای فکری، تولیدی و ملیمیهنی اعتقاد دارم.
برای شرکت در نمایشگاهی های بین المللی چه برنامه ای دارید؟
نمایشگاه وحضور در نمایشگاه بسیار مهم است. زیرا در دنیای بازاریابی امروز، روابط عمومی و حضور در بین مردم و دیدار با مشتریان و متخصصان بسیار اهمیت دارد اما وقتی موضوعات قدرت خرید، توان سرمایهگذاری، ریسکپذیری، بازگشت سرمایه، تأمین منابع مورد نیاز اهمیت می یابد و انتقال پول و ارتباط بینالمللی مشکل شده و به دغدغه تولید تبدیل می شود، در نتیجه شرکت در نمایشگاه نیز به اولویت بعدی تبدیل شده و یا کم رنگ می شود. نمایشگاههایی که در حال حاضر در کشور در حال برگزاری هستند بیشتر شبیه میهمانیهای بزرگ هستند که صنایع مختلف برای دید وبازدیدهای خودشان برگزار میکنند و آن ضرورت حضور برای بازاریابی و رقابت و معرفی محصولات را از دست داده است. وقتی حضور کشورهای همسایه و منطقه به هر دلیلی در نمایشگاههای ما کمرنگ شده است، اساساً نمایشگاه تبدیل به یک دورهمی شده، فرصتی ایجاد نمیکند که بخواهیم از آن بهره ببریم تا به بازار منطقه نفوذ کنیم. دولت و دستگاه دیپلماسی کشور، دولت، سفارتخانهها و… باید به جای تشویق کردن کار آفرینان، به حرف دل صاحبان صنعت گوش بدهند و دغدغههایشان را بشنوند و موانع پیش روی آنها را بردارند. خیلی وقتها بهعنوان شخصیت حقوقی با سازمانها و شرکتهای مختلف ارتباط برقرار میکنیم؛ ولی به دلیل دیپلماسی اشتباه و صحبتهای ضدونقیض عجیبوغریب، فرصتهای زیادی را برای کشورمان از دست میدهیم. فرصت ارز آوری برای کشورمان را از دست دادهایم و شرایط ارزبری بسیاری را رقم زدهایم که طبیعتاً فشار اقتصادی زیادی به آحاد جامعه وارد میکند.
باید در نمایشگاهها ارتباطمان بهتر بشود، باید ارزش افزودۀ متمایز و متفاوتی ایجاد کنیم، تا اقتصاد کشور بهتر بشود. باید حرفهایی برای گفتن داشته باشیم تا کشورها و بازارهای متفاوتی در نمایشگاه ما حاضر شوند.