بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین آلات وابسته افتتاح شد
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین آلات وابسته (ایران بیوتی و کلین) صبح روز 28 اردیبهشت ماه 1400 با حضور دکتر زمانی مشاور وزیر صمت، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران، مهندس صفدری مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت معدن و تجارت و رؤسای بخش خصوصی، علی مرادی مدیر عامل شرکت سامع پاد نوین به عنوان برگزار کننده این نمایشگاه و جمع دیگری از مسئولین با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش نشریه اقتصاد و نمایشگاه، بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین آلات وابسته (ایران بیوتی و کلین) با مشارکت 173 شرکت داخلی در فضایی به مساحت بیش از 19 هزار متر مربع در سالن های 27-9-8-7-6-5 برگزار می شود.
نمایش و ارائه آخرین دستاوردها، محصولات، و خدمات، جذب سرمایه گذار، معرفی و شناسایی توانمندی ها و ظرفیت های شرکت های داخلی، انعقاد قراردهای جدید تجاری و جذب مشتریان، آشنایی با جدیدترین استانداردهای موجود در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، ایجاد بستر مناسب برای همکاری های بیشتر علمی و پژوهشی میان شرکت ها از جمله اهداف مهم برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه ایران بیوتی و کلین است.
در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین آلات وابسته گروههای کالایی شامل انواع مواد شوینده و پاک کننده، محصولات بهداشتی و سلولزی،محصولات محافظتی پوست و مو، دهان، دندان و رنگ مو،عطر و ادکلن و اسپری، خوشبو کننده و محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه ای، خدمات بازرگانی و مشاوره، ماشین آلات و صنایع وابسته حضور دارند.
گفتنی است؛ در این دوره از نمایشگاه ایران بیوتی و کلین تنها بازدیدکنندگان تخصصی با دعوت قبلی مجاز به بازدید و حضور در نمایشگاه هستند و عموم علاقه مندان نیز می توانند از طریق پرتال نمایشگاه بین المللی به صورت مجازی از نمایشگاه دیدن کنند.
مشارکت گسترده شرکت ها در نمایشگاه بین المللی ایران بیوتی و کلین
نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین آلات وابسته(ایران بیوتی و کلین) به عنوان بزرگترین رویداد تجاری صنعت آرایشی و بهداشتی هر ساله در تهران برگزار می شود، در سال جاری نیز از 28 تا 31 اردیبهشت ماه 1400 با رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد کرونا در حال برگزاری است.
علی مرادی مدیرعامل شرکت سامع پاد نوین و رییس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران بیوتی با بیان این مطالب به خبرنگار نشریه اقتصاد و نمایشگاه گفت: علیرغم مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا، 173 شرکت داخلی در این دوره از نمایشگاه حضور خواهند داشت که مشارکت نسبتا بالایی محسوب می شود.
وی با اشاره به رشد 30 درصدی در متراژ مساحت برگزاری نمایشگاه ایران بیوتی عنوان کرد: این دوره از نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از 19 هزار متر مربع در سالن های 27-9-8-7-6-5 برگزار می شود.
وی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد کرونا افزود: با همکاری شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران پروتکل های بهداشتی در زمان برگزاری نمایشگاهها اجرا می شود تنها بازدیدکنندگان و فعالان مرتبط با صنعت آرایشی بهداشتی با دعوت نامه قبلی مجاز به حضور و بازدید از این رویداد هستند، ضمن اینکه غربالگری در بدو ورود از طریق دستگاههای تب سنج، ضد عفونی کردن در مبادی ورودی سالن ها و رعایت فاصله های اجتماعی از جمله اقداماتی است که برای برگزاری امن این نمایشگاه در نظر داریم.
مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی مناسب برای رشد و توسعه فعالیت مشارکت کنندگان خواهد بود تصریح کرد: نمایش و ارائه آخرین دستاوردها، محصولات، و خدمات، جذب سرمایه گذار، معرفی و شناسایی توانمندی ها و ظرفیت های شرکت های داخلی، انعقاد قراردهای جدید تجاری و جذب مشتریان،آشنایی با جدیدترین استانداردهای موجود در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، ایجاد بستر مناسب برای همکاری های بیشتر علمی و پژوهشی میان شرکت ها از جمله اهداف مهم برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه ایران بیوتی و کلین است.
وی در پایان به گروه های کالایی مشارکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه ایران بیوتی اشاره کرد و افزود: مشارکت کنندگان در این نمایشگاه محصولات و خدمات خود را در طیف وسیعی از جمله انواع مواد شوینده و پاک کننده، محصولات بهداشتی و سلولزی،محصولات محافظتی پوست و مو، دهان، دندان و رنگ مو،عطر و ادکلن و اسپری، خوشبو کننده و محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه ای، خدمات بازرگانی و مشاوره، ماشین آلات و صنایع وابسته در معرض دید بازدیدکنندگان متخصص قرار می دهند.
سوت آغاز برپایی نمایشگاهها در سال 1400
با شروع سال جدید موج چهارم اپیدمی کرونا کشور را دربرگرفت و برگزاری رویدادهای نمایشگاهی را در هاله ای از ابهام قرار داد، اما خوشبختانه از هفته گذشته با فروکش کردن موج چهارم کرونا در کشور و خروج از وضعیت قرمز، شرایط برای برگزاری امن نمایشگاهها فراهم شده است.
در همین رابطه محمد جواد قنبری معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاهها به خبرنگار نشریه اقتصاد و نمایشگاه گفت: شرکت سهامی نمایشگاهها برای برگزاری 90 رویداد بین المللی و تخصصی در سال جدید هدف گذاری کرده است. طبق مجوز رسمی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، نمایشگاهها می توانند در شرایط زرد و نارنجی نیز برگزار شوند، بر همین اساس نمایشگاهها مطابق با تقویم و در موعد مقرر برگزار می شوند.
قنبری در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات شرکت سهامی نمایشگاهها برای رعایت پروتکل های بهداشتی افرود: سقف بلندسالن ها، تغییر شیوه ساخت غرفه ها برای ایجاد راهروهای عریض تر، کاهش افراد ویزیتور و اینفورمیشن در غرفه ها از جمله راهکارهایی است که برای برگزاری امن نمایشگاهها در نظر گرفته ایم.
رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا در نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1400
بر اساس مشاهدات خبرنگار نشریه اقتصاد و نمایشگاه، مسوولان برگزاری نمایشگاه، مثل سال گذشته با انجام سخت گیری های برای رعایت پروتکل های بهداشتی طرح غربالگری را در بدو ورود به نمایشگاه به اجرا گذاشته اند تا از سلامت بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه و رعایت کامل شیوه نامه ها مطمئن باشند و ملاحظات بهداشتی به خوبی رعایت شود.
به همین منظور، تعدادی از برگزار کنندگان در ورودی های نمایشگاه، از طریق غربالگری و تب سنج و ارائه بسته کاملی از لوازم بهداشتی شامل ماسک، دستکش، و الکل و ژل، بازدیدکنندگان را مجهز به لوازم بهداشتی کردند. از سوی دیگر، دستگاه های مخصوص ضد عفونی کردن دست ها نیز در ورودی تمام سالن ها قرار گرفته و بازدید کنندگان با استفاده از الکل و ژل دست ها را ضد عفونی کرده و وارد سالن ها می شوند.
بازدیدکنندگان از طریق کارت شناسایی مخصوص، وارد نمایشگاه می شوند و عموم تنها از طریق پرتال نمایشگاه به صورت مجازی می توانند از نمایشگاه دیدن کنند.
یکی از بازدیدکنندگان در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصاد ونمایشگاه که نمایشگاه امسال را چگونه ارزیابی می کنید گفت: مسوولان غرفه ها در پاسخ به پرسش ها و مباحث مورد نظر، وقت زیادی را صرف می کنند و کاملا به پرسش ها و نکات مورد نظر متخصصان حاضر در نمایشگاه پاسخ می دهند و در نتیجه به خاطر جمعیت کمتر نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه های سال های قبل، متخصصان استفاده بهتری می توانند از فضای نمایشگاه و گفت وگو با مدیران و کارشناسان شرکت ها داشته باشند.
وی افزود: پاسخ گویی به سوالات به صورت کامل می تواند به ایجاد ارتباط بهتر و همچنین همکاری بهتر کمک کند و کیفیت ارتباط بین افراد و شرکت ها در زمینه های مختلف تولید، توزیع، فروش و بسته بندی را افزایش می دهد.
وی در مورد رعایت ملاحظات بهداشتی نیز گفت: از این موضوع بسیار رضایت دارد زیرا از دم درب نمایشگاه، با غربالگری و تب سنجی و همچنین ارائه یک بسته کامل دستکش و ماسک و دستمال الکل، به بازدیدکنندگان این اطمینان داده می شود که با کمترین میزان آلودگی مواجه خواهد شد و برگزار کنندگان نه تنها از سلامت افراد حاضر در نمایشگاه اطمینان حاصل می کنند بلکه عملا بازدیدکننده با این وسایل می تواند از خود در برابر شیوع ویروس محافظت کند.
وی ادامه داد: همه بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه از ماسک استفاده کرده اند و افراد با مشاهده آنها احساس خوبی از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.