نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در نمایشگاه شهر آفتاب

سید علی اعتدالی مجری برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی، خدمات و مدیریت جامع شهری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از برگزاری این رویداد در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب خبر داد.

سید علی اعتدالی درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: ‌اهداف این نمایشگاه در دو بخش ورود فناوری و حمایت از تولید داخلی توسط شرکت‌های فعال در این صنعت و دانش‌بنیان‌ها است.در شرایطی که کشور در حال گذراندن دوران تحریم است اهداف این نمایشگاه بیشتر بر توانمندسازی تولید داخل و نمایش توانمندی شرکت‌های داخلی متمرکز شده است.

اقتداری خاطرنشان کرد:‌ بحث دانش و فناوری در محصولاتی که حمل و نقل مرتبط است به عهده شرکت‌ها است و در نمایشگاه حمل و نقل شهری و مدیرت جامع شهری تلاش شده است تا محصولاتی را که در این زمینه تولید شده است به معرض نمایش گذاشت.

رئیس ستاد برگزاری بیستمین نمایشگاه حمل و نقل عمومی شهری عنوان کرد:‌ بیش از 70 شرکت در نمایشگاه حضور دارند. نمایشگاه از 11 مهر آغاز و به مدت چهار روز تا 14 مهر ماه ادامه خواهد داشت.این نمایشگاه در مساحت 12 هزار مترمربع برگزار و 13 محصول دانش‌بنیان در این نمایشگاه عرضه شده که در دو بخش حمل و نقل عمومی و مدیریت جامع شهری است.

اعتدالی تصریح کرد:‌ مشکل اصلی برگزارکنندگان نمایشگاهی که یکی از اهداف آنها زیرسقف قراردادن کلیه فعالانی است که در یک حوزه فعال هستند و تولیدکننده، مصرف‌کننده و عرضه‌کنندگان در این زنجیره هر کدام اهمیت داشته و حفظ این زنجیره تامین برای ما بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات صنایع در کشور ما تحریم است، عنوان کرد:‌ اگر بتوان شرکت‌های مطرح و صاحب برند خارجی را در نمایشگاه‌ها در کنار تولیدکنندگان داخلی قرار داد نمایشگاه‌ها قادر خواهند بود بسیاری از مشکلات کنونی برای صنایع را برطرف کنند و نمایشگاه حلقه واسطه‌ای میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی خواهد بود اما مشکل تحریم موجب شده است در برگزاری نمایشگاه نیز چالش‌های وجود داشته باشد و کشورهای صاحب نام و مطرح در بسیاری از صنایع قادر به واسطه این تحریم‌ها قادر به شرکت نباشند.

رئیس ستاد برگزاری بیستمین نمایشگاه حمل و نقل عمومی شهری تصریح کرد:‌ وقتی شرکت‌های خارجی در کنار شرکت‌های داخلی با هم رقابت نکنند نوعی انحصار حاصل خواهد شد که زمینه‌ساز پیشرفت متناسب با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد نخواهد شد.برگزارکنندگان نمایشگاهی باید قادر باشند تمامی شرکت‌های داخلی و خارجی را دعوت و آنها را کنار هم قرار دهند تا بتوانند نیازهای بازار داخلی را در یک عرصه رقابتی فراهم کنند.

اعتدالی خاطرنشان کرد:‌ اگر درها باز باشد و تسهیلات مناسبی به شرکت‌ها داده شود فضای رقابت گسترده‌تر خواهد شد و زمینه ارایه محصولات و خدمات بهتر نیز خواهد شد.