نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حضور ایران برای سومین سال پیاپی در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین

مدیر امور نمایشگاه‌های خارجی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران، در همایشی تخصصی به معرفی فرصت‌های حضور در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین پرداخت.

به گزارش اخبار نمایشگاه ها، نادر رشیدی در همایش تخصصی معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی چین  با اشاره به سابقه برگزاری این رویداد، گفت: نمایشگاه بین‌المللی واردات چین از سال ۲۰۱۸ به دستور رئیس جمهور وقت چین هر ساله در آبان ماه در شهر شانگهای برگزار می‌شود.

وی افزود: دفاتر بین‌المللی و نمایندگی‌هایی در شانگهای چین قرار دارند که هدف از نمایشگاه واردات چین حمایت از تجارت آزاد و توسعه صادرات و واردات است.

رشیدی در ادامه بیان داشت: سال گذشته حدود ۳۰ شرکت توانمند ایرانی در حوزه‌های مختلف در مساحت بالغ بر ۱۲۰۰ متر مربع در بخش تجاری و ۱۳۶ متر مربع در پاویون ملی این نمایشگاه حضور داشتند.

حمید عادلی رایزن بازرگانی ایران در چین در ادامه این نشست با تاکید بر شناخت موقعیت بازار چین گفت: کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی کنیم و بعد اقدام به صادرات کالاها کنیم.

وی افزود: چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران است و یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارهای برای با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است سوخت‌های معدنی، پتروشیمی و مواد خام است. رتبه بعد صادرات کشور ما عراق است.

گفتنی است؛ نمایشگاه بین‌المللی واردات چین ۵ تا ۱۰ نوامبر (۱۵ تا ۲۰ آبان‌ماه) با حضور شرکت‌های ایرانی برپا می شود.