کیفیت بالای محصولات، مرز “مهرساز” با رقباست
گروه تولیدی صنعتی مهرساز گستر پارس با استفاده از تجهیزات و ماشینآلات مدرن در عرصه تولید و رنگآمیزی قطعات خودرو به نامی پر اعتبار و محبوب در صنعت تبدیل شده است.
حمیدرضا شمسایی بنیانگذار و مدیرعامل این گروه خوشنام در گفتگو با کتاب سال “اقتصاد و نمایشگاه” دستآوردها و برنامههای گروه تحت مدیریت خود را توضیح داده است. ایشان با عضویت د رهیأت مدیره انجمن همگن پلاستیک تهران، اتاق ایران و ارمنستان، تعاونی پلاستیک ایران و انجمن صنایع پلیمر ایران و داشتن گواهینامه MBA مدیریت حرفهای کسب و کار، از چهرههای شاخص و مجرب صنعت ایران محسوب میشوند.
شرکت شما چه جایگاهی در این صنعت دارد؟
ما افتخار میکنیم که در تولید قطعات خودرو دومی هستیم، شما اولی را معرفی کنید. مهرساز در رقابتی سالم و توام با احترام نسبت به همکاران خود توانسته است با توجه به ارتقاء پیوسته و مداوم سطح کیفی محصولاتش، به جایگاهی ممتاز در این عرصه دست پیدا کند.
دستاورد مهم شرکت شما تا کنون چه بوده است؟
شرکت مهرساز گستر پارس مفتخر است با استفاده از تجهیزات و ماشینآلات مدرن در زمینه تولید و رنگ آمیزی قطعات خودرو ضمن رعایت استانداردهای داخلی خودروسازان در خدمت صنعت کشور باشد. کیفیت برتر محصولات مهرساز همواره وجه تمایز آن با محصولات سایر تولیدکنندگان است.
مهرساز همچنین در سال 96 موفق به دریافت گواهینامه نانو جهت تولید سینی فن خودرو با مستربچ حاوی نانو ذرات مطابق با استاندارد 12098 ISIRI شده است.
صادرات دارید؟ به چه کشورهایی؟
کیفیت بی نظیر محصولات مهرساز علاوه بر گسترش بازار فروش داخلی و جذب نمایندگانی از سراسر کشور منجر به کسب جایگاهی متمایز در عرصه تولید و توزیع قطعات پلیمری خودرو شد و با حضور در این عرصه برای سالهای طولانی و نیاز کشورهای همسایه به این محصولات با توجه به صادرات محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا، صادرات قطعات پلیمری خودرو به عراق و سوریه به صورت مستقیم و یا از طریق نمایندگان مهرسازآغاز شده و هم اکنون ادامه دارد.
برای گسترش فعالیتهای خود چه برنامه و طرحهای توسعهای در دست اقدام دارید؟
مهمترین چالش شرکتها برنامهریزی برای دستیابی به اهداف بلند مدت میباشد. راهاندازی سایت 20 هزار متر مربعی در شهرک خصوصی شنزار برای گسترش فعالیتهای تولیدی و همچنین تولید محصولات بیشتر با فناوریهای نوین نظیر نانو جهت حضور و فعالیت در بازارهای خارجی نظیر اوراسیا از موارد قابل ذکر میباشد.
در خصوص مشتری مداری و خدمات پس از فروش شرکت توضیح دهید.
مشتری مداری ضامن بقای کسب و کار هر مجموعه است و مهمترین خط مشی مهرساز رعایت حق مشتریان و تکریم بی قید و شرط آنهاست. در مهرساز جلب رضایت مشتری فقط یک شعار تجملی نیست. مهرساز مشتری را جزئی از سازمان و ناظر بر فعالیتهای خود میداند. احترام به نظرات مشتریان و بحث و بررسی بازخوردهای مشتریان در جلسات هفتگی، پیامدهای مثبتی برای مهرساز داشته است.
با چه موانع و مشکلاتی در مسیر تولید و توسعه شرکت رو به رو هستید؟
مهرساز با توجه به فعالیتهای طرح توسعه ای و برنامه ریزی برای خرید دستگاهها و قالبهای جدید جهت گسترش فعالیتها با موانعی نظیر 1.تامین نقدینگی 2. عدم امکان مبادلات ارزی 3. قوانین و مقررات ضد و نقیض و زمان بر و پرهزینه دریافت مجوزها 4.افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه 5.تغییر مدام نرخ ارز 6. رکود بازار با توجه به کاهش قدرت خرید مردم روبرو بوده است.
مهمتر از همه فعالیت بانکها بهعنوان بنگاه اقتصادی نه تنها کمکی به تولید و صنعت نکرده بلکه با زیاده خواهی و ایجاد موانع و سنگ اندازیهای فراوان برای صنعتگر، چرخه اقتصاد را با مشکل مواجه کرده و بانکها به نوعی سم مضر عرصه اقتصاد محسوب می شوند.