احمد فتاحی، رئیس هیئت مدیره صنایع ریسندگی و بافندگی یلدای کویر کاشان: فرش کاشان دارای پتانسیل معرفی و صادرات به کل دنیا است
شرکت یلدای کویر کاشان با بیش از ربع قرن تجربه، از سال 1369 شروع به کار نموده و از ریسندگی نخ تا تولید محصول نهایی را در شرکت انجام میدهد و به 30 کشور دنیا صادرات دارد. این شرکت فرش هزار و پانصد شانه را با چند نوع متریال مختلف تولید می کند و دستگاه های به روز و پیشرفته جهت تولید به کار گرفته است. این شرکت دستگاههای قالیبافی را توسعه داده و تنوع محصولات هدف گرفته است و به دنبال رونمایی از انواع طرحهای وینتیج و فرشهای ابریشم مصنوعی در نمایشگاه است.
نمایشگاه یکی از ضروریات معرفی و عرضه محصولات در تمام جهان است. اگرچه امروزه فضای مجازی به معرفی محصولات کمک کرده است، اما لمس کار و ملاقاتهای چهره به چهره برای گسترش و تداوم همکاری اهمیت بسزایی دارد.
احمد فتاحی، رئیس هیئت مدیره صنایع ریسندگی و بافندگی یلدای کویر کاشان در گفت و گو با هفته نامه اقتصاد و نمایشگاه به بررسی عملکرد این شرکت پرداخت و افزود: فرش کاشان ظرفیت زیادی برای معرفی و صادرات دارد و نمایشگاه فرصتی برای معرفی مزیت های بسیار فرش ایرانی و به خصوص فرش کاشان است.
ضمن معرفی خودتان، فعالیتهای شرکت یلدای کویر کاشان را تشریح نمایید.
احمد فتاحی، رئیس هیئت مدیره صنایع ریسندگی و بافندگی یلدای کویر کاشان هستم. شرکت یلدای کویر کاشان با بیش از ربع قرن تجربه، از سال 1369 شروع به کار نموده است. از ریسندگی نخ تا تولید محصول نهایی را در شرکت انجام میدهیم. در حدود 600 پرسنل داریم و در این 30 سال، همیشه شرکت در حال رشد و پیشرفت بوده است. به بیش از سی کشور دنیا صادرات داریم و توانستهایم محصولاتی بروز و باکیفیت را تولید کنیم.
با توجه به اشارهای که به کیفیت محصولات نمودید، شرکت یلدای کویر کاشان، چه مزیت رقابتی و چه جایگاهی در بازار دارد؟
شرکت یلدای کویر با توجه به اینکه مجهز به تأسیسات ریسندگی و رنگرزی است و محصول نهایی را در خود مجموعه تولید میکند، توانسته است تمامی فرایندها را بخوبی مدیریت کند. ما مواد اولیه باکیفیت را با نظارت و دقت تهیه میکنیم و تنوع محصولات بسیار بالایی داریم؛ مثلاً فرش هزار و پانصد شانه را با چند نوع متریال مختلف تولید میکنیم. در هفته آینده نیز دستگاه جدید ما از کشور بلژیک وارد مجموعه میشود.
چه برنامههای توسعهای را در دستور کار خود دارید؟
سال گذشته، دستگاههای قالیبافی را توسعه دادیم. در سال آینده هم تنوع محصولات خود را افزایش خواهیم داد.
یا چه هدف و رویکردی در این نمایشگاه شرکت کردید؟
نمایشگاه یکی از ضروریات معرفی و عرضه محصولات در تمام جهان است. اگرچه امروزه فضای مجازی به معرفی محصولات کمک کرده است، اما لمس کار و ملاقاتهای چهره به چهره برای گسترش و تداوم همکاری اهمیت بسزایی دارد.
از چه محصولی در نمایشگاه امسال رونمایی کردید؟
محصول جدید ما، انواع طرحهای وینتیج و فرشهای ابریشم مصنوعی است. امیدواریم که صنعت کشور رونق بیشتری پیدا کند و مسئولان حمایت کنند تا بتوانیم فعالیت خود را در جهان گسترش دهیم؛ زیرا فرش کاشان ظرفیت زیادی برای معرفی و صادرات دارد.