حسنعلی اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت فرش صبح امید و برند آرشام: صادرات فرش با کیفیت آرشام به کشورهای آسیایی، عراق و استرالیا
حسنعلی اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت فرش صبح امید و برند آرشام در حاشیه نمایشگاه فرش در گفت و گو با اقتصاد و نمایشگاه، با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از صنایع نساجی و فرش ماشینی، به تجربه فعالیت شرکت از سال 1373 و تولید محصولات با کیفیت و مواد اولیه مرغوب اشاره کرد و افزود: محصولات آرشام با دستگاههای با کیفیت اروپایی و آلمانی از 700 شانه تا هزار شانه و هزار و دویست شانه را شامل می شود و هدف شرکت جلب رضایت مشتری و افزایش صادرات است.
ضمن معرفی خودتان، فعالیتهای شرکت فرش آرشام را تشریح نمایید.
حسنعلی اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت فرش صبح امید و برند آرشام هستم. از سال 1373 با برند فرش شهریار شروع به فعالیت نمودیم و تا سال 1378 محصولات خود را با برند شهریار به بازار عرضه کردیم و سپس شرکت صبح امید را تأسیس نمودیم و در سال 1388 اولین دستگاه فرش شونهر آلمان را به مجموعه اضافه کردیم. از سال 1392 با برند آرشام فعالیت نمودیم و در سالهای 1394 و 1398 دستگاههای هزار شانه و هزار و دویست شانه را نیز به مجموعه اضافه کردیم. در سال 1378 با توجه به نیازهای شرکت، یک مجموعه مکمل را با نام آفرین تکمیل کاشان تأسیس نمودیم.
در حال حاضر چه مزیت رقابتی و چه جایگاهی در بازار دارید؟
کیفیت مواد اولیه ما بسیار بالا است و محصولاتی که ارائه میدهیم نیز کیفیت بالایی دارند و سعی نمودهایم از این طریق، مشتریهای خود را راضی نگه داریم.
در بخش صادرات چه گامهایی برداشتهاید و در حال حاضر به کدام کشورها صادرات دارید؟
صادرات، مهمترین بخش کاری مجموعه است. از روزی که دستگاه هفتصد شانه را به مجموعه اضافه کردیم، شروع به صادرات به کشورهای آسیایی، عراق، استرالیا و… نمودیم.
با چه رویکرد و هدفی در نمایشگاه امسال شرکت کردید و از چه محصولی رونمایی نمودید؟
یکی از هدفهای ما در نمایشگاه، دیدار مجدد با همکاران و مشتریان و ایده گرفتن برای طرحها و تولیدات جدید است. همچنین مشتریان خارجی نیز در نمایشگاه حضور دارند و میتوان برای صادرات با آنها مذاکره نمود.
با چه چالشهایی مواجه هستید و چه راهکارهایی را برای رفع آنها پیشنهاد میکنید؟
مشکلات زیادی وجود دارد. با توجه به وجود تحریمها، نمیتوانیم براحتی پول محصولاتمان را دریافت کنیم؛ همچنین اگر قطعهای از ماشینآلات خراب شود و یا نیاز به تعویض داشته باشد، با مشکل مواجه میشویم و مجبوریم با چند برابر قیمت، قطعات مورد نیاز خود را تهیه کنیم. دولت میبایست به صادرکنندگان صنعت نساجی اهمیت بیشتری بدهد؛ زیرا این صنعت اشتغالزایی گستردهای انجام داده است.