گفتگو با کامران اسداللهی، مدیرعامل شرکت «کامران صنعت پایدار ایرانیان»: منتظر دستآوردهای بزرگتر «کامران صنعت» تازه وارد باشید
شرکت «کامران صنعت پایدار ایرانیان» کمتر از یک سال است که فعالیت خود را به صورت حرفه ای در صنعت چاپ و بسته بندی آغاز کرده است. این شرکت که تولیدات خود را با برند تجاری KMC به بازار عرضه میکند؛ در سال اول فعالیت خود موفق شده است با همت نیروهای متخصص و جوان ایرانی نخستین ماشین منگنه نیمه اتوماتیک ساخت ایران را تولید کند تا از ابتدای فعالیتاش حرفهای تازهای برای گفتن داشته باشد. مدیران خلاق و مستعد این مجموعه تولیدی با دانش فنی و به روز خود، تولید با کیفیت را سرلوحه تلاشهای شرکت قرار داده و بر این باورند که در آیندهای نه چندان دور سهم درخور و شایستهای از بازار ایران و کشورهای اطراف را از آن خود خواهند
کرد.
شرکت «کامران صنعت پایدار ایرانیان» برای اولین بار در این دوره از نمایشگاه بینالمللی چاپ، بستهبندی و ماشینآلات وابسته شرکت کرده است. برای آشنایی بیشتر با فعالیتها و تولیدات این شرکت به سراغ کامران اسداللهی، مدیرعامل خلاق و خوش ذوق شرکت کامران صنعت پایدار ایرانیان، رفتیم و با وی گفت و گویی انجام دادهایم که میخوانید:
از تولیدات و فعالیتهای شرکت کامران صنعت پایدار ایرانیان برایمان بگویید و اینکه آیا با دست پر در نمایشگاه شرکت کردهاید؟
برنامه ما برای راهاندازی این شرکت از شش سال پیش با طراحی ماشینآلات روز دنیا شروع شد و با مهندسی معکوس تکنولوژی روز دنیا توانستیم در عرصه ماشینسازی وارد شویم و قیمت ماشینآلاتی که میسازیم با توجه به کیفیتشان بسیار مناسب است و از نظر کیفی نیز در سطح ماشینهای تایوانی و بالاتر از ماشینهای چینی است و چیزی از ماشینهای اروپایی کم ندارد. هدف ما ساخت ماشینآلات روز است؛ نه ماشینآلاتی که بهای تمام شده، مصرف انرژی و استهلاک بالا و راندمان و سرعت پایینی دارند. سرعت ماشینهای منگنه تولیدی ما با سرعت برترینها در دنیا، برابری میکند.
در اولین حضورمان در نمایشگاه، از جدیدترین تولیدمان که ماشین منگنه نیمه اتوماتیک است، رونمایی کردهایم. ما فعالیت خود را تازه آغاز کردهایم اما در همین مدت اندک نیز توانستهایم مزیتهای تولیدات خود را به مشتریان اثبات کنیم و سفارشات کار زیادی داشته باشیم.
موفقیت مهم شرکت شما تاکنون چه بوده است؟
تا کنون موفق شده ایم به برترین تولید کننده کارتن در خاورمیانه – شرکت کاسپین کارتن – تولید خودمان را بفروشیم و با رضایتی که از ماشین تولیدی ما داشتند، باعث شد تا دو ماشین منگنه دیگر هم سفارش بدهند که این یک موقعیت و موفقیت بزرگ برای ما به حساب میآید. البته جا دارد بگویم که اولین فرصت ساخت و ارائه ماشین منگنه را شرکت نفیس کارتن زرین به ما داد و در حقیقت با اعتمادی که به ما کرد، ما را وارد بازار کار کرد و در پی آن فرصتهای بعدی برای ما فراهم شد.
آیا برای صادرات هم برنامهریزی کردهاید؟
در همین نمایشگاه دو سفارش برای قسمت شمال عراق و کردستان دریافت کردهایم که به زودی برایشان ماشین خواهیم فرستاد. در بحث صادرات برنامهریزیهای خوبی کردهایم و در نمایشگاه ترکیه هم حضور داشتیم، آنجا هم از طراحی ما استقبال شد و امیدواریم که به ترکیه هم تولید خود را صادر کنیم.
برنامههای آتی شما برای تولید چیست؟
برنامه ما برای آینده ساخت ماشین چاپ با کیفیت بالا است. یعنی چاپی که با دقت بالا کار کند و هم سطح دستگاههای روز اروپا باشد. یعنی دقت همان دقت و سرعت همان سرعت و اپراتوری اش به همان میزان سهل و آسان باشد. این هدف ما است که تا یک سال آینده برنامهریزی کردهایم و امیدواریم که به این هدف برسیم.
آیا در زمینه مشتری مداری هم تدابیری اندیشیدهاید؟
درخصوص مشتری مداری؛ میشود گفت اساسیترین رکن مجموعه ما مشتری مداری باید باشد، چرا که محصولاتی تولید میکنیم که اگر بازخورد منفی در خصوص ماشینآلات ما وجود داشته باشد، ادامه دادن کار برای ما دشوار خواهد بود. ما تمام محصولاتمان را یک سال گارانتی می کنیم و ده سال خدمات پس از فروش خواهیم داشت. قطعاتی که برای ماشینآلات ما استفاده شده است، کاملا ساخت داخل است و مشکل تحریم و مشکلات واردات اگر باشد، برای ما معضلی ایجاد نخواهد کرد.
تا کنون با چه موانع و مشکلاتی در تولید مواجه بودهاید؟
بزرگ ترین مانع این است که هیچ امتیازی برای تولید و کارآفرینی نیست. یعنی اگر یک توانایی داشته باشید، هیچ کمکی برای شما وجود ندارد. اگر بهترین ماشینها را بسازید و این را بتوانید اثبات کنید، هیچ فرصتی برای شما فراهم نیست. نه وامی و نه تحویل یک قطعه زمین. تمام تلاشمان را کردهایم و پسانداز کردهایم تا بتوانیم زمین بخریم. یعنی آورده اولیه را باید برای زمین بگذاریم و هیچ حمایتی در این صنعت وجود ندارد.
در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه چه نظری دارید؟
نمایشگاه، فرصت خوبی است. اما یکی از انتظارات من این بود که شرکتهایی که نوآوری میکنند و بار اولشان است که در نمایشگاه حضور مییابند، نباید آنقدر هزینه کنند که خودشان را به صنعتگران معرفی کنند. هزینه شرکت در نمایشگاه برای شرکتهای نوپا مبلغ سنگینی است و به نظرم فضای نمایشگاهی باید به صورت رایگان در اختیار شرکتهای نوآور قرار داده شود.