فرزاد قاسمپور، مؤسس و مدیرعامل شرکت فراصنعت الکترونیک: فراصنعت الکترونیک، قطب تولید بردهای الکترونیکی در ایران
شرکت فراصنعت الکترونیک در زمینه تولید انواع بردها و سیستمهای الکترونیکی و کنترلی لوازم خانگی فعالیت دارد. این شرکت افتخار دارد که برای اولین بار در سال 1389 سیستم کنترل ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک و در سال 1395 اولین سیستم کنترل یخچال سایدبایساید در ایران را طراحی کرد. همچنین سیستم بالانس هوشمند البسه داخل محفظه ماشین لباسشویی را در داخل کشور ثبت اختراع نمود. در شرایطی که این بردها از کشورهای اروپایی وارد میشدند، شرکت فراصنعت الکترونیک توانست آنها را در داخل کشور تولید کند.
فرزاد قاسمپور، مؤسس و مدیرعامل شرکت فراصنعت الکترونیک، در گفتوگو با نشریه اقتصاد و نمایشگاه اظهار داشت: شرکت فراصنعت الکترونیک در زمینه تولید انواع بردها و سیستمهای الکترونیکی و کنترلی لوازم خانگی فعالیت دارد.
وی افزود: افتخار دارم که برای اولین بار در سال 1389 سیستم کنترل ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک و در سال 1395 اولین سیستم کنترل یخچال سایدبایساید در ایران را طراحی کردم. همچنین سیستم بالانس هوشمند البسه داخل محفظه ماشین لباسشویی را در داخل کشور ثبت اختراع نمودیم. در شرایطی که این بردها از کشورهای اروپایی وارد میشدند، ما توانستیم آنها را در داخل کشور تولید کنیم.
قاسمپور با اشاره به راهاندازی خط تولید بردهای الکترونیکی در کشور، اظهار داشت: در همین راستا، راهاندازی و تجهیز خط اتوماتیک مونتاژ قطعات SMD و… که یک خط کاملاً اتوماتیک و هوشمند است، با وجود تحریمها در کشور به ثمر رسید.
وی افزود: برای اولین بار، موفق به طراحی برد الکترونیکی یخچال و فریزر سایدبایساید برای یکی از تولیدکنندگان شدیم که به تولید انبوه رسیده است.
قاسمپور با تأکید بر اصل مشتریمداری، گفت: تولید بردهای الکترونیکی در گذشته وابسته به کشورهای شرقی و غربی بود، اما امروز این امکان هست که حتی یک دلار هم برای واردات این بردها از کشور خارج نشود. در بحث مشتریمداری نیز ما بردها را با توجه به نیاز و خواستههای مشتریان طراحی و تولید میکنیم.
مدیرعامل شرکت فراصنعت الکترونیک با اشاره به چالشهای پیش رو در صنعت لوازم خانگی گفت: برخی مشکلات از گذشته وجود داشتهاند، مانند مشکلات بانکی. موضوع مهم این است که تبریز به یکی از قطب صنعتی بردهای الکترونیکی کشور تبدیل شده است و نیاز به حمایت بیشتر مسئولان دارد تا مهندسان و نخبگان بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند.
وی در پایان در خصوص بیست و سومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی گفت: این رویداد فرصتی استثنایی برای شرکتهای لوازم خانگی برای تعامل با مشتریان، شرکا و رقبا است. این نمایشگاهها فرصتی را برای شرکتها فراهم میکنند تا آخرین محصولات و فناوریهای خود را به نمایش بگذارند، با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند و فرصتهای تجاری جدیدی را شناسایی کنند.