نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
افشین امامی

«گامرون چوب» کپی نمی‌کند، همه محصولاتش ابداعی است

افشین امامی، مدیرعامل گروه صنعتی «گامرون چوب» : «گامرون چوب» کپی نمی‌کند، همه محصولاتش ابداعی است

گروه صنعتی گامرون، نامی نویــن در صنعت چوب به شمار می‌آید که فعالیت آن بر پـایه تجربیاتی کهن استوار است. گامرون نخستین تولیدکننده سرویس خواب کلاسیک کودک و نوجوان است که در طول فعالیت خود توانسته برند و جایگاهش را در میان فعالان عرصه تجهیز اتاق خواب کودک و نوجوان تثبیت کند.
این گروه که متشکل از «نجاران» و «نقاشان» و صنعتگران ماهر و با تجربه است؛ با استفاده از دانـش و بینش مدیــران مجمـوعــه در زمینـه‌هـایی از جملـه «دکوراسیــون داخلـی»، «فروشـگاهـی»، «غرفـه‌هـای نمایشــگاهی» و «مبلمـــان اداری» نـوآوری را سـرلوحـه کـار خـود قـرار داده و بـا طـراحی و تولیــد محصــولاتی الهام گرفته از ترکیب دو سبـک کلاسیـک و مدرن، سبکـی نوین در طـراحی و تولیـد محصـولات چوبی کودک و نوجـوان ‌ ایجـاد نموده و توجـه و تحسین همه صاحب نظران را به خود جلب کرده است.
نشریه «اقتصاد و نمایشگاه» با افشین امامی، مدیرعامل با تجربه و ساعی گروه صنعتی «گامرون چوب» گفت‌و‌گویی کرده است که می خوانید.

از سابقه فعالیت و تولیدات شرکت کامرون چوب بگویید.
صنایع چوبی گامرون برپایه تجربیات بنیان‌گذاران خود در زمینه طراحی و اجرای سازه‌های نمایشگاهی و محصولات مبلمان اداری و همچنین دکوراسیون فروشگاهی بنا نهاده شده و از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است. محصولات ما در رده سرویس‌های خواب نوزاد، کودک و نوجوان بوده و در مدت کوتاه توانسته‌ایم جای خود را در میان بزرگان این صنف و صنعت تثبیت کنیم. به گونه‌ای که امروزه در محفل‌های این رده تولیدی به خواست خداوند صنایع چوبی گامرون و محصولات آن خوش درخشیده و یکی از ارکان ثابت تمامی نمایشگاه‌های برگزار شده است. از همین رو است که مجموعه ما توانسته در نمایشگاه برگزار شده تابستان سال جاری تندیس بلوری برند برتر را از آن خود کند.
دستاورد مهم شرکت شما تاکنون چه بوده است؟
یکی از اساسی‌ترین اقدامات و اصول پذیرفته شده ما خود اتکایی در طراحی محصولات صنعتی تولیدی مان است. به جرات می‌توان گفت هیچ یک از محصولات مجموعه ما الگو برداری نبوده و تماما حاصل تفکر خلاق و سلیقه شناسی و مداقه در سلایق مشتریان ایرانی است. به عبارت ساده‌تر، کپی‌برداری از هیچ یک از برندهای داخلی و خارجی در محصولات ما مشاهده نمی‌شود. سخن به گزافه نگفته‌ایم اگر عنوان کنیم که گامرون اولین برندی است که با ترکیب الگوهای طراحی مدرن و سنتی که المان‌های طراحی سنتی ایرانی و اسلامی دارند، توانسته سبک جدیدی در زیباسازی اتاق‌های کودکان، نوجوانان و جوانان ایجاد کند. مضاف بر اینکه مجموعه ما در هر دو بخش تولیدات رنگی و مصنوعی صاحب سبک بوده و مدل‌های خود را در هر دو بخش برای استفاده مشتریان و پاسخ‌گویی به سلایق آنها ارائه می‌دهد.
آیا طرح‌های خود را به ثبت رسانده‌اید؟
صنایع چوبی گامرون عمده طرح های خود را به ثبت صنعتی رسانده و صاحب یک شناسنامه برای تمامی طرح‌ها و تولیدات خود هستیم. می‌توانیم بگوییم که این مورد اولین اتفاق مبارکی است که یک مجموعه از ابتدای کار خود آغاز کرده و کار را به نحوی پیش می‌برد که نه الگوبرداری از هیچ برند و طرحی چه ایرانی و چه خارجی ندارد و هم اینکه تمام محصولات خود را شناسنامه‌دار کرده است.
آیا صادرات هم دارید؟
نظر به اینکه الگوی تولیدات ما بر اساس استفاده از المان‌های زیبایی شناختی اسلامی و ایرانی است، همانطور که در پاسخ به پرسش قبل به آن اشاره کردم و تمرکز اصلی ما بر پاسخگویی به نیازهای نوجوانان و جوانان کشورمان می‌باشد. بر همین اساس تمرکز مان را بر روی این اصل قرار دادیم ولی در نظر داریم در آینده بسیار نزدیک تولیدات خودمان را به کشورهای همجوار که با آنها مشترکات دینی و فرهنگی و پیشینه تاریخی داریم مانند جمهوری آذربایجان و عراق صادر کنیم و امیدواریم با لطف خداوند به این هدف دسترسی پیدا کنیم.
در زمینه خدمات پس از فروش و مشتری مداری چه اقداماتی انجام داده‌اید؟
همان‌گونه که تمامی همکاران شاغل در صنف ما با آن دست به گریبان هستند، مواردی چون بی‌ثباتی بازار تهیه مواد اولیه را با مشکل مواجه کرده است. ولی با برنامه‌های تدوین شده توسط همکاران‌مان در بخش خدمات پس از فروش و قسمت تحویل و همچنین تقویت نیروهای کارآمد فنی در بخش کنترل کیفی سعی کرده‌ایم تا حد امکان خروج سفارشاتی که ممکن است موجب تکدر خاطرات مشتریان‌مان شود را به حداقل برسانیم و حتی در صورت بروز چنین رخدادهایی برطرف کردن آن را در کم‌ترین زمان ممکن از اوجب واجبات خود قرار داده‌ایم. خدا را شاکریم که تاکنون توانسته‌ایم رضایت حداکثری مشتریان‌مان را به دست آوریم.
با چه موانع و مشکلاتی در تولید و تجارت رو به رو هستید؟
همانطور که در سوال پیش عرض کردم، نوسانات قیمت ارز باعث شده که تهیه مواد اولیه برای شرکت‌هایی که در زمینه تولید فعالیت می‌کنند به سختی صورت گیرد. این موضوع باعث می‌شود که نقدینگی ما صرف تهیه مواد اولیه و انبار کردن آنها شود که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. همان‌طور که تمام فعالان اقتصادی در زمینه تولیدی به آن اذعان دارند، بهترین و کارآمدترین روش برای تولید این است که مواد اولیه از یک جهت وارد کارخانه و تبدیل به محصولات تولیدی شوند و از کارخانه خارج شوند. دپو کردن مواد اولیه برای اجتناب از نوسانات قیمت آنها باعث سرمایه بر بودن این محصولات و تولیدات می‌شود و موجب می‌شود که هم هزینه تمام شده تولیدکننده بالا باشد و هم مصرف‌کننده با مشکل برای تامین نقدینگی مواجه شود. امیدواریم که با تدابیری که مسئولان محترم در نظر دارند ثبات قیمتی در بازار مواد اولیه داشته باشیم تا بتوانیم با کم‌ترین دغدغه مواد اولیه خودمان را تهیه کنیم و خروجی مناسب داشته باشیم که انباری برای مواد اولیه و محصولات ساخته شده به معنای دپو برای جلوگیری از تبعات افزایش قیمت‌ها وجود نداشته باشد. امیدواریم که با این موضوع به نتیجه برسیم و همیشه قیمت‌های خود را در سطح متعادل نگه داریم و به امید حق همیشه پاسخگوی نیازهای مشتریان‌مان باشیم
نظرتان راجع به نحوه برگزاری نمایشگاه حاضر چیست؟
نمایشگاه‌هایی که برای صنایع چوبی و مبلمان و به ویژه در صنف ما برای صنایع کودکان و سرویس خواب برگزار می‌شود، نیاز به سازه‌های مناسب و غرفه‌آرایی مناسب دارد و شاید بتوانیم بگوییم این نمایشگاه‌ها تفاوت با صنایع دیگر دارد که چه بسا غرفه‌آرایی و ساخت دکوراسیون غرفه نمایشگاهی برایشان خیلی اهمیت نداشته باشد. به ویژه در صنعت مبلمان و به خصوص در صنف سرویس خواب نیاز به غرفه‌آرایی مناسب داریم که این مستلزم صرف زمان است. علی‌القاعده تمام همکاران ما در این زمینه دچار یک فشردگی زمان و استرس بسیار زیادی هستند که بتوانند خودشان را در زمان مناسب برای برگزاری و ارائه نمایشگاه و محصولاتشان به مشتریان و بازدیدکنندگان مهیا کنند. درخواست ما این است که مسئولان محترم برگزاری نمایشگاه‌ها تمهیدات مناسبی را برای در نظر گرفتن زمان بیشتری به منظور غرفه‌آرایی و تهیه سازه‌های نمایشگاهی به همکاران صنف ما در اختیارشان بگذارند.