علیرضا نوری مدیرعامل شرکت جهان اروم اُیاز: پارچههای رومبلی متنوع، باکیفیت مطلوب و هم تراز با نمونههای خارجی در شرکت جهان اروم اُیاز
شرکت جهان اروم اُیاز در نمایشگاه امسال با هدف گسترش فعالیت و معرفی به مشتریان و بازار، حضور دارد و با هدف حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی، شناساندن برند اروم اُیاز به مشتریان در نمایشگاه مبلمان امسال شرکت کرده است تا از این طریق مشتریان از وجود این شرکت موفق آگاه شوند که پارچههای رومبلی متنوع، باکیفیت مطلوب و هم تراز با نمونههای خارجی، در داخل کشور و در شرکت جهان اروم اُیاز تولید می شود.
علیرضا نوری مدیرعامل شرکت جهان اروم اُیاز در گفت وگو با نشریه اقتصاد و نمایشگاه و در حاشیه نمایشگاه مبلمان گفت: در نمایشگاه امسال ما برای معرفی شایستگی ها و قدرت تولیدات داخلی با هدف جذب تولیدکنندگان و مبل فروشان داخلی و خارجی جهت استفاده از تولیدات ملی و ایرانی؛ شرکت کرده ایم و محصولات خود را به مشتریان داخلی و خارجی معرفی می کنیم.
ضمن معرفی خودتان و سوابق اجرایی و مدیریتی، در مورد تاریخچه تاسیس و فعالیت شرکت شرح دهید که چه کالا یا خدماتی ارائه می دهید؟
علیرضا نوری متولد سال 1356 و مدیرعامل شرکت جهان اروم ایاز هستم که از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه فروش پارچههای رومبلی بصورت طاقه ای و خرده آغاز کرده ایم. از سال 1395 طرح زمین کارخانه در شهرک صنعتی قرچک تدوین شد، سال 1396 مراحل ساخت تأسیسات و سالنهای کارخانه انجام گرفت و نیمه دوم سال 1397 طی هجده ماه، ماشینآلات مورد نیاز نصب و راهاندازی شدند. شرکت جهان اروم ایاز به صورت خانوادگی (خانواده نوری و همت) اداره می شود.
تولیدات آزمایشی با 50 کارگر شروع شد و تا پایان سال 1397 این تعداد به 150 نفر رسید، سال 1398 را با 150 نفر اشتغال آغاز کردیم و با 500 نفر به پایان رساندیم.
درسال 1399 و 1400 نیز اگرچه کرونا تأثیرات نامطلوبی بر بازار گذاشت اما تعداد نیروی انسانی کارخانه به 755 نفر رسید، در سال 1401 نیز با تلاش تمام نیروهای شاغل، به 950 نفر اشتغال در45 هزار متر مربع سالن سرپوشیده رسیدهایم و مرتب درصدد توسعه کارخانه، افزایش تولید و به تبع آن استخدام نفرات بیشتر هستیم.
مزیت طرح ها و تولیدات شرکت در بازار مبل چیست و چه سهمی از بازار دارید؟
تیم طراحی در کارخانه مستقر است هم اکنون حدود 60درصد از سهم بازار داخلی را داریم و به طور مرتب طرح های پارچه بهروز رسانی میشوند.
افتخارات و دستاوردها و استانداردهای شرکت خود را تشریح کنید. در زمینه مشتری مداری چه گام هایی برداشته اید؟ محصولات شرکت شما چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟ در عرصه تولید و صادرات تاکنون چه دستاوردهایی داشته اید؟
دارای 18 نمایندگی و بیش از صد عاملیت فروش در سراسر کشور هستیم و قیمت محصولات در تمام نمایندگی های شرکت در همه ی استانها و شهرهای ایران یکسان است و طیف متنوعی را شامل میشود.
در نمایندگیهای فروش با عرضه پارچه رومبلی وارد شدیم اما 20 درصد تولیدات به والانهای پرده (پارچههای موسوم به کالیفرنیا) روبالشی، روتختی، پارچههای چاپی اختصاص دارد و کیفیت محصولاتی که در بازار داخلی عرضه میشوند هیچ تفاوتی با نمونههای وارداتی ندارند.
زیرا کالاهای اروم اُیاز درجه یک و دارای تمام استانداردهای مرتبط با پارچه رومبلی مانند اکوتکس اروپا OEKO TEX استاندارد تشویقی ایران است. به درخواست مشتری علی الخصوص مدیران برخی هتلها، پارچه ضد اشتعال تولید کردهایم و سابقه تولید پارچههای ضد لک و ضدآب هم داریم اما به طور کلی در سبد تولیدات متداول و روزمره اروم اُیاز قرار ندارد و طبق سفارش مشتریان انجام میشود.
سال گذشته به خاطر درک شرایط مشتری و کشور هیچ افزایش قیمتی نداشتیم، شرکت ایاز دارای نشان و تندیس مشتری مداری و نشان لیاقت و مدیرشایسته نیز می باشد.
در حال حاضر صادرات محصولات خود به کشورهای ترکیه و عراق را داریم. دستگاههای جدید تهیه کردیم و در تمام مراحل، نصابهای مجموعه، فعال و پرتلاش به کار ادامه میدهند. در فاز دوم طرح توسعه کارخانه با توجه به رفع نیاز داخلی بر صادرات و همچنین تولید منسوجات خانگی، پوشاک و رویه کفش متمرکز
شدهایم.