امیر پیل افکن، مدیرفروش شرکت بافی: شرکت بافی از مدرن ترین شرکت ها در طراحی انواع مبلمان در کشور است
از روزی که شرکت بافی، فعالیت خود را آغاز نموده، به اصل مشتری مداری توجه داشته و در راستای اصل مشتری مداری، سه سال است که واحد CRM را راه اندازی کرده و پس از فروش کالا، رضایت مشتریان را ارزیابی می کند . از سوی دیگر، این شرکت در یکسال اخیر 16 محصول و طراحی جدید محصولات خود را به مشتریان خود عرضه کرده است و همچنین علاوه بر حضور در بازار داخلی، موضوع صادرات محصولات خود به شش کشور را در آینده نزدیک در دستور کار قرار داده و قبلا نیز به عراق و ترکیه صادرات داشته است.
نشریه اقتصاد و نمایشگاه، در حاشیه نمایشگاه مبلمان و جهت آگاهی از دستاوردهای شرکت بافی، با امیر پیل افکن، مدیرفروش شرکت بافی گفت وگویی انجام داده است.
ضمن معرفی خودتان، فعالیت ها و محصولات و خدمات شرکت بافی را تشریح نمایید. چند سال است در این زمینه فعالیت می کند و چه نفوذ و فعالیت هایی در بازار مبلمان کشور دارید؟
امیر پیل افکن، مدیرفروش شرکت بافی هستم و یازده سال که شرکت بافی در زمینه تولید و فروش انواع مبلمان، فعالیت می کند. در حال حاضر در حدود پنجاه نمایندگی و شبکه توزیع در سراسر کشور داریم و در حال راه اندازی شبکه فروش منسجم برای صادرات محصولات شرکت بافی نیز هستیم.
در حال حاضر به کدام کشورها صادرات دارید و چه طرح های صادراتی را در دستور کار دارید؟
در فروردین 1401، دپارتمان صادراتی شرکت را فعال نمودیم و تصمیم داریم که صادرات گسترده ای را به کشورهای مختلف، انجام دهیم. در حال حاضر شش کشور را برای صادرات انتخاب کرده ایم و بازاریابی صادراتی خود را در آن کشورها انجام داده ایم و اطلاعات لازم را جمع آوری کرده ایم. همچنین با انبوه سازان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در این شش کشور نیز مذاکراتی انجام شده و در حال انتخاب بهترین کشور و تولید کنندگان و فعالان صنعت مبلمان در این کشورها برای عقد قرارداد هستیم.
صادرات، مهم ترین هدف مدیریت شرکت و دپارتمان فروش برای امسال است و تصمیم داریم که به صورت گسترده در این زمینه فعالیت داشته باشیم. در گذشته به دو کشور عراق و ترکیه، صادرات داشته ایم ولی در شش ماهه اول امسال، تصمیم داریم به شش کشور دیگر نیز صادرات داشته باشیم.
در جهت رعایت اصل مشتری مداری، شرکت بافی چه گام هایی را برداشته است؟
از روزی که شرکت بافی، فعالیت خود را آغاز نموده است، یکی از بزرگترین اهداف خود را رضایت مشتری قرار داده است و به دنبال فروش ادامه دار و کسب مشتری وفادار است. به همین دلیل به دنبال کسب رضایت مشتری و اقناع نیازهای او هستیم تا مشتریان برای خرید مبلمان خود، شرکت بافی را انتخاب نمایند. در راستای اصل مشتری مداری، سه سال است که واحد CRM را راه اندازی کرده و پس از فروش کالا، رضایت مشتریان را ارزیابی می کنیم و در صورت وجود مشکل یا هر گونه شکایتی، با برطرف کردن آن مشکل و یا حتی تعویض کالا، به دنبال کسب رضایت مشتری بوده ایم. همیشه سعی نموده ایم که مشتری از خرید خود، خاطره خوبی را به یاد بیاورد.
در حوزه رضایت مشتری، در فروشگاه های شرکت بافی و نمایندگی های شرکت در شهرستان ها، سعی نموده ایم که سیستم بررسی رضایت مشتری را جزء خدمات فروش ارائه دهیم و نحوه عملکرد پرسنل، نحوه ارسال و کیفیت کالا و… را ارزیابی نماییم تا بتوانیم بر اساس نظرات مردم و شرکت ها، خواسته های مشتریان را تأمین نماییم.
در عرصه تولید داخلی چه دستاوردهایی را کسب نموده اید و چه طرح های توسعه ای را در دستور کار خود دارید؟
در بخش طرح هایی که تولید و به مشتریان ارائه می دهیم، پارسال دوازده طرح جدید را معرفی کردیم و امسال در چهار ماه ابتدای سال 1401، هفت مدل جدید رونمایی شده است که سه نمونه از آنها به طور کامل تمامی محصولات چوبی خانه را شامل می شود. شرکت بافی از مدرن ترین شرکت ها در طراحی انواع مبلمان در کشور می باشد.
در نمایشگاه بین المللی مبلمان، با چه هدف و رویکردی شرکت کرده اید؟
جهت به ثمر رساندن برنامه صادراتی شش ماهه اول سال 1401، در این نمایشگاه از سه کشور دعوت کردیم که حضور پیدا کنند. تا به حال نیز استقبال خوبی از محصولات و نحوه فروش ما داشتند و به دنبال عقد قرارداد و فروش محصولاتمان به این کشورها هستیم.