دکتر مهدی کریمی تفرشی رئیس هیات مدیره مجتمع صنایع غذایی و کشاورزی گلها: گواهی قدمت ۱۰۰ ساله روایت تاریخ سه نسل اعتماد مردم به برند گلها
برای درنوردیدن پله های رشد و توسعه در صنعت غذا هیچ سقفی نمیتوان تعریف کرد جز کسب رضایت مردم و پاسخ به اعتماد آنها.
دکتر کریمی تفرشی رئیس هیات مدیره مجتمع صنایع غذایی و کشاورزی گلها و گروه صنعتی آل ام کا تی (MKT GROUP)از مدیران و چهره های شاخص صنعت مواد غذایی ایران است که در حال حاضر رئیس هیات مدیره انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران، نائب رئیس هیات مدیره انجمن علوم و فناوری غلات ایران، عضو هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی کشور ، رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو وکارآفرین برتر جهان اسلام است.
دکتر کریمی تفرشی در حاشیه نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات 1402 در گفت وگو با نشریه اقتصاد و نمایشگاه با اشاره به تاریخچه مجتمع صنایع غذایی و کشاورزی گلها گفت: مجتمع صنایع غذایی و کشاورزی گلها در سال 1318 به صورت سنتی فعالیت خود را از پله نوروزخان آغاز نمود. در آن دوره زمانی که ادویه جات و سبزیجات خشک در کاغذهای قیفی شکل به فروش می رسید بنیانگزار گلها اولین کسی بود که از ملوان های روسی نایلون های یک طرف دوخت خریداری و موادغذایی را با کمک اتوهای ذغالی در آن بسته بندی نمود. در آن دوره نسل اول گلها با توجه به مقتضای زمان و شرایط جامعه و نیاز آن دوره تصمیم مهمی گرفت، که آن مهم پایه گذار مجموعه ای عظیم و ماندگار امروزی گردیده است. در سال 1345 نسل دوم این مجموعه فعالیت خود را آغاز نمود و هماهنگ با شرایط جامعه مسیر حرکت از تولید سنتی محصولات به سمت صنعتی شدن را طی کرد. تلاش های نسل دوم گلها به همت و تلاش مرحوم عبدالرضا کریمی تفرشی به ثمر نشست و این مجموعه شکلی صنعتی به خود گرفت. با حرکت به سمت جلو و گام نهادن در مسیر تکنولوژی نیاز به افکار و اندیشه های نو احساس شد و این درست زمانی بود که نسل سوم گلها در ابتدای دهه هشتاد با تفکری نوین از راه رسید تا چرخ صنعت را این بار به مدد دانش و فناوری روز و نیروی جوانی به حرکت در آورد.
وی در ادامه اظهار داشت: صنایع غذایی و کشاورزی گلها امروز با داشتن بیش از 500 نوع محصول دارای بالاترین تنوع محصول در سبد غذایی خانوار می باشد و بیشترین گواهینامه های ملی و بین المللی و جوایز و افتخارات را در کشور کسب کرده است. در حال حاضر مجتمع صنایع غذایی و کشاورزیگلها یک اشتغال آفرینی بزرگ چند هزار نفره در سطح کشور ایجاد کرده است. ما در صنایع غذایی گلها همواره سعی کرده ایم تا با طعم های خالص و واقعی و ناب در ذهن و حافظه تاریخی این مردم خوش ذائقه ماندگار بمانیم و به لطف ایزد ماندگار شدیم. مسئولیتی که این قدمت بر دوش ما میگذارد حفظ اعتماد مردم به ماست. صنایع غذایی گلها بدلیل رعایت الزامات و اصول استاندارد و حفظ درجه بالای کیفیت در محصولات چندین سال متوالی به عنوان واحد نمونه استاندارد انتخاب شد. ضمن اینکه محبوبیت و رضایت طیف بالایی از مصرف کنندگان باعث شد تا به عنوان برند محبوب به انتخاب مصرف کنندگان در سالهای متوالی برگزیده شود.
دکتر کریم تفرشی اضافه کرد: ارتقائ مداوم کیفیت محصولات غذایی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی و توسعه و بروز کردن محصولات غذایی بر اساس آخرین فناوریها و دانش روز دنیا و احترام به نیازها، سلایق و خواست مشتریان در تولید، طراحی و ارائه محصولات موردنیاز جامعه باخط مشی اساسی تولید غذای سالم و تامین سبد غذایی سالم برای خانواده ها و در اولویت قرار دادن کیفیت بجای سوددهی یکی از اهداف مهم و اساسی این مجتمع است. صنایع غذایی گلها در دریافت ایزوها و گواهینامه های بین المللی سیستم های مدیریت کیفیت و انواع استانداردها و گواهینامه های ملی و بین المللی در کشور همیشه پیشتاز و پیش قدم بوده و تقریبا تمامی ایزوها و گواهینامه های مرتبط و مورد نیاز را دریافت کرده و کمتر مجموعه ای است که این تعداد بالا از گواهینامه ها و استانداردهای ملی و بین المللی را در کشور کسب کرده باشد. دارا بودن بالاترین تنوع محصول نیز از ویژگی های منحصر بفرد این برند است که نشان از سال ها تلاش، تحقیق و توسعه در مسیر تامین سبد غذایی موردنیاز جامعه و احترام به نیاز و خواست مصرف کنندگان است.
دکتر کریم تفرشی در پایان بیان داشت: یکی از سیاست هایی که صنایع غذایی گلها همواره در راس برنامه های خود قرار داده است پایش و رصد مداوم نظرات، خواسته ها و سلایق مشتریان است. این سیاست ایجاب می کند تا همواره در حال به روز رسانی و تحول باشیم. چه در بحث کیفیت و چه در حوزه بسته بندی و چه در تامین نیازهای غذایی مردم. امروز مردم در مقایسه با گذشته بدلیل بهره مندی وسیع از وسایل ارتباط جمعی ، رسانه ها و شبکه های اجتماعی، به روز هستند و سطح آگاهی و دانش مردم بالاست و همگام با تحولات صنعت در دنیای مدرن و رشد تکنولوژی سلایق مردم نیز به سرعت در حال تحول است. امروز انتظارات مردم بسیار متفاوت با گذشته است و ماندگار ماندن در سبدغذایی مردم، رشد و تحول مداوم می طلبد. ضمن اینکه باید به عنوان یک صنعت بزرگ و برند نام آشنا که گروه عظیمی از مردم سالهاست به ما اعتماد کرده اند همواره خود را با استانداردهای روز دنیا و آخرین فناوری ها و نوآوری های این صنعت به روز نگه داریم. بنابراین برای پیشرفت و تحولات در این صنعت هیچ سقفی نمیتوان تعریف کرد جز کسب مداوم رضایت مردم و پاسخ به اعتماد آنها.