نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گواهی قدمت ۱۰۰ ساله روایت تاریخ سه نسل اعتماد مردم به برند گلها

دکتر مهدی کریمی تفرشی رئیس هیات مدیره مجتمع صنایع غذایی و کشاورزی گلها: گواهی قدمت ۱۰۰ ساله روایت تاریخ سه نسل اعتماد مردم به برند گلها

برای درنوردیدن پله های رشد و توسعه در صنعت غذا هیچ سقفی نمیتوان تعریف کرد جز کسب رضایت مردم و پاسخ به اعتماد آنها.

دکتر کریمی تفرشی رئیس هیات مدیره مجتمع صنایع غذایی و کشاورزی گلها و گروه صنعتی آل ام کا تی (MKT GROUP)از مدیران و چهره های شاخص صنعت مواد غذایی ایران است که در حال حاضر رئیس هیات مدیره انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران، نائب رئیس  هیات مدیره انجمن علوم و فناوری غلات ایران،  عضو هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی کشور ،  رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو وکارآفرین برتر جهان اسلام است.

دکتر کریمی تفرشی در حاشیه نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات  1402 در گفت وگو با  نشریه اقتصاد و نمایشگاه با اشاره به تاریخچه مجتمع صنایع غذایی و کشاورزی گلها گفت: مجتمع صنایع غذایی و کشاورزی گلها در سال 1318 به صورت سنتی فعالیت خود را از پله نوروزخان آغاز نمود. در آن دوره زمانی که ادویه جات و سبزیجات خشک در کاغذهای قیفی شکل به فروش می رسید بنیانگزار گلها اولین کسی بود که از ملوان های روسی نایلون های یک طرف دوخت خریداری و موادغذایی را با کمک اتوهای ذغالی در آن بسته بندی نمود. در آن دوره نسل اول گلها با توجه به مقتضای زمان و شرایط جامعه و نیاز آن دوره تصمیم مهمی گرفت، که آن مهم پایه گذار مجموعه ای عظیم و ماندگار امروزی گردیده است. در سال 1345 نسل دوم این مجموعه فعالیت خود را آغاز نمود و هماهنگ با شرایط جامعه مسیر حرکت از تولید سنتی محصولات به سمت صنعتی شدن را طی کرد. تلاش های نسل دوم گلها به همت و تلاش مرحوم عبدالرضا کریمی تفرشی به ثمر نشست و این مجموعه شکلی صنعتی به خود گرفت. با حرکت به سمت جلو و گام نهادن در مسیر تکنولوژی نیاز به افکار و اندیشه های نو احساس شد و این درست زمانی بود که نسل سوم گلها در ابتدای دهه هشتاد با تفکری نوین از راه رسید تا چرخ صنعت را این بار به مدد دانش و فناوری روز و نیروی جوانی به حرکت در آورد.

وی در ادامه اظهار داشت: صنایع غذایی و کشاورزی گلها امروز با داشتن بیش از 500 نوع محصول دارای بالاترین تنوع محصول در سبد غذایی خانوار می باشد و بیشترین گواهینامه های ملی و بین المللی و جوایز و افتخارات را در کشور کسب کرده است. در حال حاضر مجتمع صنایع غذایی و کشاورزیگلها یک اشتغال آفرینی بزرگ چند هزار نفره در سطح کشور ایجاد کرده است. ما در صنایع غذایی گلها همواره سعی کرده ایم تا با طعم های خالص و واقعی و ناب در ذهن و حافظه تاریخی این مردم خوش ذائقه ماندگار بمانیم و به لطف ایزد ماندگار شدیم. مسئولیتی که این قدمت بر دوش ما میگذارد حفظ اعتماد مردم به ماست. صنایع غذایی گلها بدلیل رعایت الزامات و اصول استاندارد و حفظ درجه بالای کیفیت در محصولات چندین سال متوالی به عنوان واحد نمونه استاندارد انتخاب شد. ضمن اینکه محبوبیت و رضایت طیف بالایی از مصرف کنندگان باعث شد تا به عنوان برند محبوب به انتخاب مصرف کنندگان در سالهای متوالی برگزیده شود.

دکتر کریم تفرشی اضافه کرد: ارتقائ مداوم کیفیت محصولات غذایی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی و توسعه و بروز کردن محصولات غذایی بر اساس آخرین فناوریها و دانش روز دنیا و احترام به نیازها، سلایق و خواست مشتریان در تولید، طراحی و ارائه محصولات موردنیاز جامعه باخط مشی اساسی تولید غذای سالم و تامین سبد غذایی سالم برای خانواده ها و در اولویت قرار دادن کیفیت بجای سوددهی یکی از اهداف مهم و اساسی این مجتمع است.  صنایع غذایی گلها در دریافت ایزوها و گواهینامه های بین المللی سیستم های مدیریت کیفیت و انواع استانداردها و گواهینامه های ملی و بین المللی در کشور همیشه پیشتاز و پیش قدم بوده و تقریبا تمامی ایزوها و گواهینامه های مرتبط و مورد نیاز را دریافت کرده و کمتر مجموعه ای است که این تعداد بالا از گواهینامه ها و استانداردهای ملی و بین المللی را در کشور کسب کرده باشد. دارا بودن بالاترین تنوع محصول نیز از ویژگی های منحصر بفرد این برند است که نشان از سال ها تلاش، تحقیق و توسعه در مسیر تامین سبد غذایی موردنیاز جامعه و احترام به نیاز و خواست مصرف کنندگان است.

دکتر کریم تفرشی در پایان بیان داشت: یکی از سیاست هایی که صنایع غذایی گلها همواره در راس برنامه های خود قرار داده است پایش و رصد مداوم نظرات، خواسته ها و سلایق مشتریان است. این سیاست ایجاب می کند تا همواره در حال به روز رسانی و تحول باشیم. چه در بحث کیفیت و چه در حوزه بسته بندی و چه در تامین نیازهای غذایی مردم. امروز مردم در مقایسه با گذشته بدلیل بهره مندی وسیع از وسایل ارتباط جمعی ، رسانه ها و شبکه های اجتماعی، به روز هستند و سطح آگاهی و دانش مردم بالاست و همگام با تحولات صنعت در دنیای مدرن و رشد تکنولوژی سلایق مردم نیز به سرعت در حال تحول است. امروز انتظارات مردم بسیار متفاوت با گذشته است و ماندگار ماندن در سبدغذایی مردم، رشد و تحول مداوم می طلبد. ضمن اینکه باید به عنوان یک صنعت بزرگ و برند نام آشنا که گروه عظیمی از مردم سالهاست به ما اعتماد کرده اند همواره خود را با استانداردهای روز دنیا و آخرین فناوری ها و نوآوری های این صنعت به روز نگه داریم. بنابراین برای پیشرفت و تحولات در این صنعت هیچ سقفی نمیتوان تعریف کرد جز کسب مداوم رضایت مردم و پاسخ به اعتماد آنها.