نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عشق به تولید و مردم ایران، ما را ماندگار کرده است

صمد رسولوی، مدیرعامل شرکت درنا: عشق به تولید و مردم ایران، ما را ماندگار کرده است

برند درنا با نزدیک به 60 سال قدمت، یکی از نام های شناخته شده در صنعت کیک و کلوچه ایران است. این شرکت با تولید بیش از 200 نوع محصول کیفیت را به عنوان استراتژی خود در دستور کار قرار داده است. برند درنا در گامی جدید شروع به تولید محصولات شکلاتی، به ویژه از نوع Real(واقعی) کرده است که در نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات ایران از آن رونمایی می کند.
نشریه اقتصاد نمایشگاه به همین مناسبت با
مدیرعامل شرکت درنا گفت و گویی انجام داده است:

ضمن معرفی خودتان فعالیت های شرکت درنا را تشریح کنید.

اینجانب صمد رسولوی متولد1342روستای بنیس از توابع شهرستان شبستر استان آذربایجان شرقی هستم. از کودکی، نزد پدرم حاج میرزا آقا رسولوی، با صنعت کیک آشنا شدم و از همان موقع عشق به تولید در من نهادینه شد تا امروز که 60 سال از عمرم گذشته. لحظه‌ای از فکر رشد و توسعه در “درنا” و خدمت به کشورم غافل نشدم و معتقدم که برند “درنا” دیگر تنها متعلق به من و فرزندانم نیست؛ این برند متعلق به کل مردم ایران است که طی این سالها همواره حامی و پشتیبان ما بوده‌اند. برند “درنا” از سال 1344 با تولید کیک‌های رسولوی به وجود آمد و تا به امروز، با داشتن بیش از 200 نوع محصول، کیفیت تولید را به عنوان هدف اصلی خود قرار داده است.

چه طرح های توسعه ای را در دستور کار شرکت دارید؟

کارخانه “درنا”، همانطور که می‌دانید، در کیلومتر 28 جاده مخصوص کرج واقع شده است. از آنجایی که ایده‌ها و پیشنهادات زیادی برای تولید محصولات جدید داریم، متأسفانه در این فضا امکان تولید بیشتری را نداریم. ضمن اینکه علاقه و ارتباط با زادگاهم مرا مشتاق کرده تا در محل تولد خود به گسترش کارم فکر کنم. به همین دلیل، در حال احداث کارخانه‌ای به مساحت 25000 متر مربع زیربنای تولید در شبستر هستم که به زودی افتتاح خواهد شد. در این مکان، محصولات جدیدی که تاکنون در کشور تولید نشده و همچنین محصولات صادراتی تولید خواهند شد.

درعرصه تولید و صادرات چه افتخارات ،دستاورد ها و استاندارد هایی را کسب کرده اید؟

در دهه 70، زمانی که حتی استاندارد کیک اجباری نبود، “درنا” به صورت داوطلبانه اقدام به اخذ گواهی استاندارد نمود. در سال 1385، برای اولین بار موفق به اخذ استانداردهای بین‌المللی ISO شد، که در شاخه محصولات Bakery اولین شرکت بود. در طی این سالها، بیش از 40 لوح تقدیر به صورت ملی و بین‌المللی اخذ شده که نتیجه زحمات کل پرسنل شرکت است. در خصوص صادرات نیز، در حال حاضر با توجه به سیاست شرکت و توان تولید، فقط با حدود 10 کشور همکاری داریم. البته با توجه به طرح توسعه‌ای که در دست داریم، در حال توسعه بازار صادراتی هستیم.

با چه چالش ها و مشکلاتی مواجه هستید؟

به جای این سوال، شاید بهتر بود بپرسیم که با چه مشکلاتی مواجه نمی‌شوید. متاسفانه، شرایط تولید در این دوره بسیار سخت است. از تامین مواد اولیه، اخذ مجوزها، قوانین مربوطه که مرتب در حال تغییرات هستند، مشکلات ترخیص کالا، مشکلات گمرک، قیمت ارز، شرایط صادرات و واردات، همه و همه چالش‌هایی است که نه تنها شرکت ما، بلکه هر تولیدکننده‌ای را از تولید منصرف می‌کند. در این شرایط، بسیاری از شرکت‌ها تعطیل شده یا ترجیح داده‌اند سرمایه خود را به کشور دیگری منتقل کنند. و اگر امروز “درنا” هنوز پابرجا تولید می‌کند، فقط و فقط عشق به مملکت و مردم آن است که مارا سرپا نگه داشته است.

از چه محصول جدیدی در این نمایشگاه رونمایی کردید؟

از سال 1344 که شرکت درنا شکل گرفت به تولید انواع کیک،کلوچه پرداخت به مرور تولید انواع بیسکوییت ،کوکی،کیک های لایه ای ،ویفر،محصولات پن کیک مانند فان کیک و درنا برگر و محصولات پودری هم در دستور تولید قرار گرفت.ولی در سال 1402 درنا در گامی دیگر شروع به تولید محصولات شکلاتی بویژه ازنوع Real(واقعی) کرد که در این نمایشگاه قصد رونمایی از آن را داریم.

از سال 1344 که شرکت “درنا” شکل گرفت، به تولید انواع کیک و کلوچه پرداخت و به مرور تولید انواع بیسکوییت، کوکی، کیک‌های لایه‌ای، ویفر، محصولات پن‌کیک مانند “فان کیک” و “درنا برگر” و محصولات پودری هم در دستور تولید قرار گرفت. اما در سال 1402، “درنا” در گامی دیگر شروع به تولید محصولات شکلاتی، به ویژه از نوع Real(واقعی) کرد که در این نمایشگاه قصد رونمایی از آن را داریم.