نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
برای بسته‌بندی قهوه و بیسکویت و شیرینی طرح‌های نو در می‌اندازیم

برای بسته‌بندی قهوه و بیسکویت و شیرینی طرح‌های نو در می‌اندازیم – نشریه اقتصاد و نمایشگاه

به گزارش نشریه اقتصاد و نمایشگاه مجتمع تدارک چاپ و بسته‌بندی “نگاه برتر” در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه چاپخانه داران و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی شده است.

مجتمع نگاه برتر با بهره‌مندی از کادر مجرب طراحی، فروش و نیز استفاده از تجهیزات به روز و امکانات پیشرفته توانسته است در تولید و توزیع انواع جعبه، شاپینگ بگ، لیبل، فولدر و کارتن مادر جایگاه ویژه ای در میان همکاران شرکت‌ها و کارخانجات سراسر کشور کسب نماید.

این مجتمع مفتخر است علاوه بر موارد یاد شده، ارائه دهنده انواع هدایای تبلیغاتی، جعبه‌های شیرینی، لفاف های بسته‌بندی، باکس‌های چوبی و انواع خدمات چاپ افست نیز باشد.

نگاه برتر، با در اختیار داشتن مجموعه‌ای کامل و یک‌پارچه، با اتکا به دانش فنی و تجربه ارزشمند همکاران خویش، سرعت بخشیدن به زمان انجام پروژه‌های چاپ و تبلیغ، مدیریت و کاستن هزینه‌ها و بالا بردن روزافزون کیفیت خدمات را ماموریت خویش قلمداد می‌کند.

مجتمع تدارک چاپ و بسته‌بندی “نگاه برتر” با حضور پر رنگ خود در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات ما را بر آن داشت تا با سامان وسایلی، مدیرعامل خلاق و پرتلاش این مجتمع به گفت‌و‌گو بنشینیم.

درمورد شرکت تحت مدیریت‌تان و محصولات آن بیشتر توضیح دهید.

مجتمع تدارک چاپ و بسته‌بندی نگاه برتر از سال 1389 با هدف تولید و توزیع انواع ملزومات بسته‌بندی و پکیج‌های چاپی تاسیس شده و تا امروز به طور مستمر فعالیت کرده است.

جایگاه شرکت شما در بازار این صنعت کجاست؟

از آنجایی که فقط در بحث بسته‌بندی مواد غذایی و تخصصی شیرینی و شکلات ورود کرده‌ایم، از روزی که این مجتمع را تاسیس کردیم نگاهمان به بازار شیرینی و شکلات بوده است. در حال حاضر بهترین برندهای شیرینی و شکلات کشور مثل شکلات اکسیر و شکلات ما و بتیس و مرداس و هابیتا و… تامین صفر تا صد بسته‌بندی‌هایشان با ما است. ما با همکاران خودمان در صنعت رقابت می‌کنیم اما از روی رفاقت نه دشمنی. با خیلی از همکارانمان کار می کنیم و خودمان برایشان بسته بندی تولید می کنیم تا به مشتریان‌شان ارائه کنند.

میزان اشتغال‌زایی شرکت شما چقدر است؟

روزی که مجتمع را تاسیس کردیم، با چهار نفر شروع کردیم. امروز که خدمت شما هستم، قریب به 74 نفر در مجتمع ما در حال فعالیت و امرار معاش هستند.

به لحاظ مشتری مداری و خدمات پس از فروش چه تدابیری اندیشیده‌اید؟

یکی از شعارهای ما این است که هرچه مشتری بگوید. یعنی قیمت و تاریخ تحویل و خدمات را مشتری می‌گوید و ما برایش انجام می دهیم. هر گونه نظری که مشتری داشته باشد پیاده می‌کنیم. وقتی مشتری کوچک‌ترین ایرادی از ما می‌گیرد می‌گوییم محصول را برگردانید و دوباره چاپ می‌کنیم و برایش می فرستیم.

با کشورهای خارجی نیز مراوده تجاری دارید؟

خیلی در زمینه صادرات فکر نکرده‌ایم، اما در حال حاضر برای کردستان عراق بار ارسال می‌کنیم و همین طور قسمت عرب نشین عراق مثل نجف، کربلا، بغداد و بصره کار ارسال می‌کنیم. چندباری هم به گرجستان کار ارسال کرده‌ایم.

کار را به چه صورت برای آنها ارسال می کنید؟

بسته‌بندی را می فرستیم و آنها محصول خود را در آن قرار می دهند و به بازار ارائه می‌کنند.

آیا از روش ها و فناوری‌های  نوین استفاده می‌کنید؟

در 14 نمایشگاه صنایع غذایی و شیرینی و شکلات دنیا به جز قاره امریکا، هم خود بنده و هم برخی پرسنل شرکت حضور یافته ایم. آخرین نمایشگاهی که شرکت کرده‌ایم نمایشگاه مواد غذایی سیال چین بوده است. به خاطر این که از پیشرفت‌های روز دنیا عقب نمانیم، در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنیم و از دستاوردهایشان استفاده می‌کنیم و جمع‌بندی می‌کنیم. بهتر است بگویم ایرادات آنها را برطرف می‌کنیم و اینجا از آنها استفاده می‌کنیم و در برخی اوقات خودمان خلاقیت به کار می‌بریم که بتوانیم جعبه‌های جدید و خط قالب‌های جدید داشته باشیم. مشکل ما در صنعت چاپ خط قالب است که خط قالب جدید نداریم. فکر می‌کنم از زمان بچگی ما همیشه جعبه شیرینی همین طور بوده و هیچ تفاوت و تغییری ایجاد نشده است، باید کاری کنیم که بسته‌بندی شیرینی نو و فانتزی شود و به دید مردم بیاید.

مهم‌ترین موانع و محدودیت‌های شما در کار و تولید چیست؟

محدودیت کل مملکت و تولید و تجارت ما تحریم‌هاست. فکر نمی‌کنم هیچ مواد اولیه‌ای در کل ایران از زمانی که تحریم‌ها شکل جدیدی گرفته و از آن زمان که دلار 3000 و خرده‌ای تومان شد هیچ چیز به اندازه کاغذ افزایش قیمت داشته باشد، قیمت کاغذ از کیلویی 2000 تومان تا کیلویی 34 هزار تومان پیش رفت و فکر نمی‌کنم قیمت هیچ چیز دیگری در مملکت 17 برابر شده باشد. چیزی که از بازار می‌دانم این است که کاغذ در بازار موجود است و نگرانی از این بابت نداریم، اگر حداقل 5 سال تا 10 سال دور تا دور این مملکت را دیوار بکشند که پرنده هم نتواند رد شود کاغذ داریم. این تاجر است که مصرف کننده را اذیت می‌کند. ما در برندمان و صنعت مان قطعا پیشرفت کرده‌ایم و خواهیم کرد چون چاپ در کل دنیا یکی از گران‌ترین صنایع است و باز هم با این گرانی، هنوز ارزان ترین در کل دنیا هستیم. چاپ ما خیلی ارزان و ناچیز است و با اینکه خیلی قیمت ها بالا رفته ولی قیمت چاپ همچنان پایین مانده است.

و کلام آخر؟

بیاییم از هم حمایت کنیم. به جای اینکه ترکیه و آلمان و چین برویم و بسته‌بندی بیاوریم، قطعا می توانیم خیلی بهتر از آنها تولید داشته باشیم و با قیمت مناسب تر از آنها تولیدات‌مان را عرضه کنیم. تمام تلاش‌مان این است که محصولی که مصرف‌کننده خرید می‌‌کند و تولید کننده تولید می‌کند با کیفیتی عالی در بسته‌بندی مرغوب و مناسب به بازار ارایه شود. به تولیدکنندگان صنعت قهوه و بیسکویت و شیرینی می‌گویم که چرا وقتی شکلات می‌تواند به عنوان هدیه و گیفت روانه بازار شود، بیسکویت و قهوه نتواند و چرا نباید برای نبات این‌کار را نکنیم؟ چرا نباید زعفران کادویی بزنیم؟ حتی ایده‌هایی دارم که بتوانیم شیرینی را به عنوان کادو داشته باشیم و از این قالب سنتی و قدیمی بیرون بیاییم.