محمدعلی ادیب زاده، مدیرعامل شرکت آرمان گستر نوین کنارک و عضو هیئت مدیره هلدینگ صنایع غذایی تحفه: بسته بندی پاکتی ماهی، تحفه ای جدید از هلدینگ صنایع غذایی تحفه
رونمایی از عرضه ماهی در بسته بندی پاکتی تحفه در نمایشگاه ایران آگروفود
کنسرو تحفه در نمایشگاه ایران آگروفود، از محصول جدید خود، یعنی عرضه ی ماهی در بسته بندی پاکتی رونمایی کرده است. البته این شکل از عرضه ی ماهی، در بازارهای اروپایی بسیار رایج است و هلدینگ صنایع غذایی تحفه تلاش می کند تا این بسته بندی را در ایران نیز تولید و عرضه نماید. این نوع بسته بندی نه تنها جذابیت و تازگی دارد بلکه از نظر زیست محیطی نیز قابل دفاع و به نفع سلامت انسان ها و محیط زیست آنهاست.
نشریه اقتصاد و نمایشگاه در ارتباط با فعالیت های این شرکت، با محمدعلی ادیب زاده، مدیرعامل شرکت آرمان گستر نوین کنارک و عضو هیئت مدیره هلدینگ صنایع غذایی تحفه، گفت وگویی انجام داده است.
فعالیت های هلدینگ صنایع غذایی تحفه را تشریح فرمایید
– هلدینگ صنایع غذایی تحفه به طور تخصصی در زمینه ی فرآورده های دریایی (انواع ماهی و آبزیان) فعالیت می نماید و از چند شرکت شامل، شرکت ساحل صید کنارک، پروتئین آرمان جنوب، آرمان گستر نوین کنارک، شرکت دانه طلایی و شرکت پخش دریا سلامت تشکیل شده است.
بزرگترین شرکت زیرمجموعه هلدینگ تحفه، شرکت ساحل صید کنارک است و با برند تجاری تحفه، محصولات خود را در بازار عرضه می کند. این هلدینگ به جز برند تحفه شش برند دیگر را نیز به بازار عرضه می نماید.
محل فعالیت اصلی این هلدینگ در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است و زنجیره ی تأمین کاملی از تولید تا عرضه محصولات را انجام می دهد. به طور مثال فرآوری ماهی در شرکت پروتئین آرمان جنوب، تولید کنسرو در مجموعه ی ساحل صید کنارک، تولید قوطی کنسرو در مجموعه ی آرمان گستر نوین کنارک و خوراک دام و طیور با مواد اولیه ماهی در مجموعه دانه طلایی انجام می شود.
در هلدینگ تحفه، چه تعداد نیرو مشغول به کار هستند؟
– در حال حاضر بیش از هزار نفر به طور مستقیم و بیش از 3 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این هلدینگ، مشغول به کار و فعالیت هستند.
هلدینگ تحفه چه طرح های توسعه ای را در دستور کار دارد و چه چشم اندازی را برای آینده آن متصور هستید؟
ما به دنبال ایجاد بازارهای مصرف جدید در داخل کشور و توسعه بازارهای صادراتی خود هستیم. از لحاظ سطح کیفی و اهداف کاری، همیشه سعی کرده ایم که در سطح بین المللی فعالیت کنیم.
با توجه به صحبت های شما در مورد صادرات محصولات در چشم انداز توسعه ای هلدینگ تحفه، آیا در حال حاضر به کشورهای دیگر هم صادرات دارید؟
– بله؛ در حال حاضر به کشورهایی چون چین، روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی، عمان، لبنان، عراق، کویت، بحرین، پاکستان، سریلانکا، مالزی، تایلند، اندونزی، سنگاپور، قرقیزستان و… محصولات هلدینگ صنایع غذایی تحفه را صادر می کنیم.
امسال در نمایشگاه ایران آگروفود از چه محصولی رونمایی کردید و با چه هدف و رویکردی در این نمایشگاه شرکت نمودید؟
– در نمایشگاه امسال از محصول جدید هلدینگ تحفه، یعنی عرضه ماهی در بسته بندی پاکتی رونمایی کردیم؛ البته این شکل از عرضه ی ماهی، در بازارهای اروپایی بسیار رایج است و ما تلاش می کنیم تا این بسته بندی را در ایران نیز تولید و عرضه نماییم. به زودی تولید درب آسان بازشو را نیز در مجموعه قوطی سازی آرمان گستر نوین کنارک شروع می کنیم. همچنین لازم به ذکر است که در هلدینگ تحفه، از ماشین آلات روز دنیا و دستگاه های تمام اتوماتیک جهت تولید محصولات خود بهره می بریم.