نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
شهدین

دغدغه من، انتقال دانش حرفه ای به نسل های آینده است

محسن شریعتی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شیفته آرای شرق (صنایع غذایی شهدین): دغدغه من، انتقال دانش حرفه ای به نسل های آینده است

اولین محصول شرکت شهدین، رب گوجه فرنگی بود. به مرور و با گسترش سبد محصولی و کیفیت محصولات، امروز بیش از هفتاد قلم کالا را در شرکت صنایع غذایی شهدین تولید می کنیم. هدف شرکت شهدین، تولید مستمر محصولات با کیفیت و متنوع و با قیمت مناسب برای تمامی مصرف کنندگان داخلی و خارجی می باشد.
ضمن معرفی خودتان، فعالیت های شرکت شهدین را توضیح بدهید و بگویید از چه سالی فعالیت خود را شروع کردید.
– محسن شریعتی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شیفته آرای شرق (صنایع غذایی شهدین) هستم و با برندهای شهدین، شیفته و سوئیتی، انواع رب، کنسرو، کمپوت، ترشی جات ، شوری جات، کشک ، عسل و مرباجات را تولید و به بازار عرضه می نماییم. صنایع غذایی شهدین، بیست و هفت سال قبل و در شهر مشهد، فعالیت خود را آغاز نموده است.
صنایع غذایی شهدین، چه محصولات شاخصی را تولید می کند؟
– با توجه به اینکه شرکت شهدین در شهر مشهد و در نزدیکی باغات شاندیز، طرقبه، نیشابور و فریمان واقع شده است، به همین دلیل به میوه و صیفی جات با کیفیت، دسترسی خوبی داریم. تقریباً در تمامی محصولات درجه یک شرکت شهدین، از این میوه ها و سبزی ها استفاده شده است و مزیت رقابتی ما با سایر همکارانمان، در کیفیت و تازه بودن مواد اولیه می باشد.
برند شهدین چه طرح های توسعه ای را در دستور کار دارد و چه چشم اندازی را برای آینده ی آن متصور هستید؟
– اولین محصول شرکت شهدین، رب گوجه فرنگی بود. به مرور و با گسترش سبد محصولی و کیفیت محصولات، امروز بیش از هفتاد قلم کالا را در شرکت صنایع غذایی شهدین تولید می کنیم. امیدواریم که بتوانیم زنجیره ی تأمین خودمان را نیز تشکیل دهیم. هدف شرکت شهدین، تولید مستمر محصولات با کیفیت و متنوع و با قیمت مناسب برای تمامی مصرف کنندگان داخلی و خارجی می باشد.
میزان صادرات برند شهدین چقدر است و به کدام کشورها صادرات دارید؟
– عمده ی محصولات تولید شده را در سال های گذشته، صادر کرده ایم. با تحقیق و بازاریابی در مورد ذائقه ی مردم کشورهای همسایه و سایر کشورها، سعی کردیم محصولاتی را مطابق با سلیقه ی آنها تولید نماییم و در این مسیر نیز موفق بوده ایم. تا به امروز، در هر سال معادل دوازده میلیون دلار صادرات داشته ایم.
در راستای اصل مشتری مداری، شرکت شهدین چه گام هایی را برداشته است؟
– صنایع غذایی شهدین از ابتدای شروع به کار خود، به مقوله ی حفظ حقوق مشتری در کیفیت و کمیت، نگاهی متمرکز داشته است. در سال های 1395، 1398، 1399 و 1400 تندیس نقره ای و طلایی حمایت از مصرف کننده را در سطح ملی و استانی دریافت کردیم. همچنین چهار سال هم به عنوان صادرکننده ی نمونه-ی کشوری انتخاب شدیم.
در نمایشگاه ایران آگروفود، از چه محصولی رونمایی کردید و با چه هدف و رویکردی در این نمایشگاه شرکت نمودید؟
– با توجه به اینکه صنایع غذایی شهدین همیشه سعی داشته تا در نمایشگاه های بین المللی خارجی شرکت کند مانند نمایشگاه بغداد، نمایشگاه کوئیکس کره جنوبی، نمایشگاه PC لاهور و…، به همین دلیل در نمایشگاه ایران آگرفود، ما میزبان نماینده های فروش شرکت شهدین از کشورهای خارجی مانند روسیه، اکراین و افغانستان بودیم. از این نمایشگاه برای بهبود تعاملات کاری، بهره بردیم.
جایگاه برند شهدین را در بازار چگونه می بینید و چه چشم انداری را برای آینده ی این برند، متصور هستید؟
– با علم به اینکه محصولات تولید شده توسط شرکت شهدین، با کیفیت، متنوع و دارای قیمت مناسب هستند و از اعتماد مشتری ها به محصولات شهدین مطلع هستیم، و همچنین با تکیه بر دانش ملی و تکنولوژی روز دنیا که به شکل مهندسی معکوس آن را بومی سازی کرده ایم و در نهایت با بهره مندی از نیروی کار متخصص و بومی، ضمن رشد و حفظ دانش سازمانی و انجام کار تیمی در واحد تولید، کنترل کیفی، فنی و واحدهای ستادی از جمله ادرای، مالی و فروش، گرد هم آمده ایم و به صورت دوستانه و تیمی کارها را انجام می دهیم و می خواهیم این روند را ادامه دهیم.
جمع بندی نهایی خودتان را بفرمایید.
در شرکت شهدین، کار تیمی، بسیار دوستانه و تعاملی انجام می شود. إن شاءالله بتوانیم این مسیری که در این چند سال شروع کردیم را ادامه دهیم و بتوانیم ضمن حفظ و توسعه ی برند، دانش حرفه ای خود را به نسل بعدی انتقال دهیم. چرا که دغدغه ی من این است که متأسفانه در کشور ما، صنایعی که دو یا سه نسل ادامه داشته باشند، کم و انگشت شمار هستند و معمولاً به این شکل است که یک نسل، حرفه و صنعتی را شروع می کند و متأسفانه پس از گذشت سال ها و همزمان با اینکه متولیان آن صنعت از دنیا می‌روند، برند و حرفه ی آنها نیز از بین می رود. من امروز از خدای خودم می خواهم که به من کمک کند تا این حرفه و دانش را به نسل های بعدی خانواده و کارکنان خودم انتقال دهم تا آنها بتوانند خیلی بهتر از من این کار را ادامه دهند. ضامن تحقق این امر، دانشی است که کسب می کنم و به نسل بعد انتقال می دهم. امیدوارم روزی در مملکت ما، برندهایی وجود داشته باشند که در نسل سوم یا چهارم خود در حال فعالیت و تولید باشند.