داود آرمان، مدیرعامل شرکت ره آورد اقتصادی گلستان: تولید محصولات تکنفره، نیاز امروز خانوارها است
نشریه اقتصاد و نمایشگاه، جهت آشنایی با محصولات جذاب شرکت ره آورد اقتصادی گلستان برای کودکان، در حاشیه نمایشگاه ایران آگروفود، با داود آرمان مدیرعامل شرکت ره آورداقتصادی گلستان گفت وگویی انجام داده است:
ضمن معرفی خود، جهت آشنایی مخاطبان ما، فعالیت های شرکت ره آورد اقتصادی گلستان را تشریح بفرمایید
داود آرمان، مدیرعامل شرکت ره آورد اقتصادی گلستان هستم که به مدت 28 سال در بخش های تولید و پخش مواد غذایی و در شرکت های بین المللی گوناگون فعالیت کرده ام اینجانب در مقطع کارشناسی در رشته علوم میکرو بیولوژی و سپس با ادامه تحصیلات در رشته DBA ادامه تحصیل داشتم. سپس با عجین نمودن دانش و با کسب تجربه طی سالیان دراز کارم و با شناخت هرچه بیشتر بازار و بسط و گسترش آن مجموعه ره آورد اقتصادی گلستان خلق شده و با همراهی همکاران فهیم و ورزیده این مجموعه قادر به شیفت نمودن این واحد بازرگانی به واحد تولیدی نمودیم. حیطه ی کاری ما در دهه ی اول فعالیت شرکت، به دلیل همکاری هایی که با شرکت های بزرگ داشتیم، پخش مواد غذایی بود. اما در سال 1395، با ثبت چند برند جدید، فعالیت تولیدی خود را آغاز کردیم و در حال حاضر محصولات مختلف را با برندهای خود به بازار داخلی و خارجی عرضه می کنیم.
شرکت ره آورد اقتصادی گلستان، چه محصولاتی را تولید می کند و از زمان تأسیس تا به حال، چه دستاوردهایی داشته است؟
از سال 1395، تولید محصولات اختصاصی کودک و نوجوان شامل، اسمارتیز، دراژه، و انواع اسنک و تنقلات با بسته بندی های جذاب مانند بسته های شگفتانه (شانسی) را تحت برندهای اجی مجی و فیتیله به بازار عرضه کردیم. هدف از تولید بسته های شانسی، آشنایی کودکان و نوجوانان با بازی های فکری و جذب آنها بود. در طول شش سال فعالیت تولیدی شرکت ره آورد گلستان، توانستیم محصولاتمان را در سراسر کشور عرضه کنیم و همچنین به کشورهای حاشیه ی خلیج فارس و ونزوئلا نیز صادرات داشته ایم.
چه طرح های توسعه ای در دست اقدام دارید؟
ما در سال 98 با بررسی و شناخت بازار، استراتژی جدیدی را اتخاذ کردیم و تصمیم به تولید محصولاتی با حجم و وزن کمتر و تکنفره گرفتیم که متناسب با توانایی اقتصادی و اندازه ی خانواده ها باشد؛ در همین راستا برند سوم ما با نام 401 خلق شد.
همچنین ما یک مجموعه ی بازرگانی را در زیرمجموعه ی شرکت ره آورد اقتصادی گلستان داریم که وظیفه ی تأمین مواد اولیه، فروش و پخش مواد غذایی تولید شده توسط شرکت خودمان و سایر همکاران را به عهده دارد. امیدواریم بتوانیم با مدیریت اصولی در شرایط تحریم و کمبود مواد اولیه، حیطه ی فعالیت شرکت و تولید محصول را گسترش دهیم.
در زمینه مشتری مداری چه اصولی را رعایت می کنید؟
امروزه تمامی شرکت ها و مجموعه ها با CRM آشنا هستند و به آن اهمیت می دهند و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم همواره به همکارانمان در بخش R&D، طراحی محصولات با هدف رضایت مشتری و مشتری مداری را تأکید می کنیم تا سبد کامل تر و با قیمت مناسب تری را داشته باشیم. تلاش کرده ایم با گسترش زنجیره ی تولید و پخش مواد غذایی، دست واسطه ها را کوتاه کنیم و به صورت مستقیم، محصولات را به دست مشتری برسانیم و صدای مشتری را بهتر بشنویم و نیازهای او را در تصمیم گیری های خودمان، مورد توجه قرار دهیم. همکاران ما در بخش روابط عمومی، با تلاش در برقراری ارتباط با مشتری، سعی دارند تا امکان مشتری مداری بهتری را برای شرکت فراهم نمایند.
با چه هدف و رویکردی در نمایشگاه ایران آگروفود حضور پیدا کردید؟
در این نمایشگاه با سیاست شنیدن صدای مخاطبین و آشنایی با سلیقه آنها، و معرفی محصولات شرکت کرده ایم. همچنین هدف دیگر ما ارتباط مستقیم با همکارانی است که محصولات ما را در سراسر کشور توزیع می کنند و می خواهیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و صحبت هایشان را بشنویم. همچنین تصمیم داریم برند جدید شرکت را معرفی کنیم. برای افزایش همدلی بین شرکت و مخاطبین و صادرات محصولات شرکت، حضور در این نمایشگاه برای ما، مهم و ضروری است.
حرف آخر و جمع بندی:
ضمن تشکر از شما و همکاران گرامی تان بابت وقتی که در اختیار ما گذاشتید و تلاش می کنید تا صدای ما را به مخاطبین برسانید؛ امیدواریم در ادامه ی راه نیز از مساعدت ها و کمک های شما بهره مند شویم و قرابت و دوستی بیشتری بین ما شکل بگیرد و با تبلیغ و دانش فراگیر رسانه ای شما، بتوانیم خودمان را تجهیز کنیم.