حافظ کبریت چی، مدیرعامل شرکت تهیه و بسته بندی مواد غذایی هانی: ما غذای ایرانی را به جهان معرفی می کنیم
شرکت تهیه و بسته بندی مواد غذایی هانی ، بالغ بر چهل و پنج نوع محصول مختلف را تولید می کند، مانند غذاهای بین المللی، غذاهای رژیمی، غذاهای وگن، غذاهای صادراتی و غذاهای سنتی ایرانی، از دستاوردهای شرکت هانی، ارائه ی غذای سنتی ایرانی با کیفیت بالا به بازار است و محصولات هانی، تنوع و نوآوری بسیار بالایی دارند. همچنین برند هانی، 45 پروانه ساخت، حدود 30 محصول استاندارد، گواهینامه های ایزو و FDA آمریکا را کسب کرده است.نشریه اقتصاد و نمایشگاه به مناسبت برگزاری نمایشگاه ایران آگروفود با حافظ کبریت چی، مدیرعامل شرکت تهیه و بسته بندی مواد غذایی هانی گفت و گویی انجام داده است که می خوانید:
ضمن معرفی خودتان، فعالیت های شرکت هانی را تشریح فرمایید؟
– حافظ کبریت چی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و بسته بندی مواد غذایی هانی هستم و در دو زمینه ی غذای سنتی و غذای بسته بندی و صنعتی (غذای آماده) فعالیت می کنیم. به دلیل اینکه کسب و کار ما خانوادگی است، من از بچگی در محیطی رشد کردم که همه ی افراد آن درگیر این کار بوده اند و از سال 1381 مسئولیت بخش بسته بندی و غذای آماده را به عهده گرفتم.
هانی از چه سالی شروع به فعالیت کرد و چرا برای ایجاد یک کسب و کار خانوادگی، صنعت مواد غذایی را انتخاب کردید؟
– در سال 1348 پدر من کارگاهی را در میدان قیام خریداری کرد. در آن دوره، شغل پدر من چمدان سازی بود اما اتفاقی برای کارگاه چمدان سازی پدر من افتاد که باعث تعطیل شدن کارگاه شد. از آنجا که خانواده ی مادری من در کار رستوران داری سنتی بودند، با همکاری پدر من یک رستوران را در آن کارگاه راه اندازی کردند و رستوران هانی را تشکیل دادند. فعالیت این رستوران در حدود 25 سال ادامه داشت و در این مدت شعبه های مختلف رستوران و فروشگاه هانی افتتاح شدند. سپس برای اینکه بتوانیم شعبات مان را از لحاظ محصولی تغذیه و شارژ کنیم، نیاز به یک فرآیند و سیستم جدید داشتیم، در نتیجه کارخانه را تأسیس کردیم. البته این کارخانه 35 سال قبل افتتاح شده بود ولی فعالیت اصلی آن در سال های 1370 تا 1380 سوله سازی و ماشین سازی بود. اما از سال 1381 در این کارخانه به صورت آزمایشی در زمینه ی غذای صنعتی شروع به فعالیت کردیم و از سال 1386 اولین محصولات ما وارد بازار شدند.
وقتی که کارخانه تأسیس شد، به این نتیجه رسیدیم که از طریق کارخانه می توانیم به رستوران های سنتی هانی سرویس دهیم، سپس به فکر بسته بندی غذا در واحدهای کوچکتر با نوع بسته بندی جدیدتر افتادیم و بسته بندی استرال یا قوطی را برای این کار انتخاب کردیم؛ و همان غذای سنتی را به صورت صنعتی بسته بندی کردیم. سرانجام سال 1386 غذای آماده ی هانی را به عنوان دومین تولیدکننده ی این نوع از غذاها وارد بازار کردیم.
شرکت هانی چند نوع محصول تولید می کند و از زمان تأسیس تا به حال، چه دستاوردهایی داشته است؟
– ما در شرکت هانی، حدود 45 نوع محصول مختلف را تولید می کنیم مانند غذاهای بین المللی، غذاهای رژیمی، غذاهای وگن، غذاهای صادراتی و غذاهای سنتی ایرانی. از دستاوردهای شرکت هانی، ارائه ی غذای سنتی ایرانی با کیفیت بالا به بازار است و محصولات ما تنوع و نوآوری بسیار بالایی دارند. برای مثال ما توانستیم کباب را بسته بندی و صادر کنیم. در این زمینه 45 پروانه ساخت، حدود 30 محصول استاندارد، گواهینامه های ایزو و FDA آمریکا را داریم.
در زمینه مشتری مداری چه اصولی را رعایت می کنید؟
– شرکت تهیه و بسته بندی مواد غذایی هانی همیشه دو اصول کاری را برای خود داشته است. با توجه به ارزشمند بودن برند هانی و اینکه یک کسب و کار خانوادگی است و بیش از چهل سال برای این برند تلاش کرده ایم، در زمینه مشتری مداری همیشه سعی کرده ایم تا با تهیه ی مواد اولیه ی با کیفیت و سالم، گام های مؤثری در جلب رضایت مشتری برداریم.
ویژگی های محصولات شرکت هانی را شرح دهید.
– از ویژگی های محصولات شرکت تهیه و بسته بندی مواد غذایی هانی، می توان به نوع بسته بندی، مواد اولیه ی مرغوب و تولید محصولات هانی بدون هیچ گونه مواد نگهدارنده ای اشاره کرد. محصولات هانی را می توان تا 24 ماه در بیرون از یخچال نگهداری کرد و برای حمل و نقل و نگهداری آنها، نیازی به انبار یا کامیون یخچال دار نیست که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. در همایش ها، راهپیمایی ها و فضاهایی که امکانات اولیه ی زندگی کم است، محصولات هانی می توانند به صرفه و کمک کننده باشند و هچنین هموطنان خارج از کشور ما می توانند طعم غذای ایرانی را در کشورهای دیگر بچشند.
در حال حاضر به کدام کشورها صادرات دارید؟
– کشورهای اروپایی و کشور کانادا از مشتری های ما هستند. در بازار کشورهای عراق، عمان و روسیه نیز در حال فعالیت هستیم و صادرات داریم.
نظر شما در مورد نمایشگاه ایران آگروفود چیست و با چه هدف و رویکردی در این نمایشگاه حضور پیدا کردید؟
– امسال بعد از حدود شش سال در این نمایشگاه شرکت کردیم. تصمیم داریم تا لوگو و طرح و بسته بندی جدید محصولات شرکت هانی را به سایر همکاران و شرکت کنندگان معرفی کنیم. همچنین محصولات جدید بین المللی و سنتی مانند کباب و دلمه را که با کیفیت بسیار بالایی بسته بندی شده اند را به نمایشگاه آوردیم. نمایشگاه امسال را سکوی پرتابی برای سال های آینده می بینیم؛ زیرا دوران کرونا به پایان رسیده و زمان مناسبی برای معرفی محصولات جدید هانی است.