نرگس الهیاری، مدیر عامل شرکت بین المللی پخش بیژن: شرکت بین المللی صنایع غذایی بیژن ، طلایه دار صنعت غذایی ایران
صادرات صنایع غذایی ایران به 18 کشور دنیا از کشورهای CIS، حاشیه خلیج فارس تا اروپا و آمریکا
با محصولات نامدار شرکت بین المللی صنایع غذایی بیژن
هلدینگ بین المللی بیژن نام شناخته شده تولید و توزیع و فروش محصولات غذایی ایران در سراسر کشور و قاره های دیگر از اروپا تا آمریکا است که نه تنها نشانه مرغوبیت و کیفیت و سال ها تجربه در تولید و توزیع و بازاریابی و رضایت مشتریان ایرانی و خارجی است بلکه به نوعی طلایه دار و پرچم صنایع غذایی ایران را نیز به دست گرفته و در کنار نام های تجاری موفق و شناخته شده دیگر، نشانه مرغوبیت و عطر و طعم و مزه و کیفیت کالای ایرانی و اعتماد مصرف کننده است. هر فروشگاه و مغازه ای در گوشه و کنار ایران نام این شرکت را شنیده و همه مردم ایران به شکل های مختلف در جریان فعالیت هلدینگ بین المللی بیژن بوده اند.
برنامه ی آینده هلدینگ بین المللی بیژن، علاوه بر اشتغالزایی برای حدود یکصد هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، گسترش فعالیت پخش و هوشمندسازی آن است. همانطور که در گذشته، در قسمت پخش محصولات بیژن نوآوری داشته، در حال حاضر نیز تصمیم دارد با نوآوری های دیگر و بهره مندی از فناوری های نوین بازاریابی و ارتباط با مردم و مشتریان خود، یک ساختار و روش پخش دانش بنیان و هوشمند را پایه گذاری کند.
نشریه اقتصاد و نمایشگاه در حاشیه نمایشگاه ایران آگروفود، با نرگس الهیاری، مدیر عامل شرکت بین المللی پخش بیژن گفت وگویی انجام داده است که می خوانید:
فعالیتهای شرکت صنایع غذایی بیژن را تشریح بفرمایید.
هلدینگ بین المللی بیژن مجموعه متشکل از شرکت بین المللی صنایع غذایی، شرکت بین المللی پخش بیژن و چند شرکت در حوزه های گوناگون است در سراسر ایران و کشورهای دیگر از جمله قاره آمریکا، هلدینگ بین المللی بیژن فعال است و محصولات خود را پخش می کند.
محصولات شاخص خود را نام ببرید. چه طرح های توسعه ای را در دستور کار دارید؟
این شرکت در یازده گروه مختلف غذایی، تولید دارد؛ از جمله کنسرو، انواع سس، انواع شورجات و ترشیجات، مربا، کشک، روغن، سرکه و آبلیمو. در گروه های مختلفی مشغول به کار هستیم و یکی از برنامه های توسعه ای برند بیژن، محصولات غذایی تازه Fresh است که به زودی وارد بازار خواهند شد. طبق هدف گذاری انجام شده، هلدینگ بین المللی پخش بیژن از یک پخش استانی و منطقه ای، طی نود روز در سال 1400 تبدیل به شرکت پخش کشوری شد. برنامه ی آینده ی شرکت بین المللی پخش بیژن، علاوه بر اشتغال زایی برای حدود یکصد هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، گسترش فعالیت و هوشمندسازی آن است. همانطور که در گذشته، در قسمت پخش محصولات نوآوری داشتیم، امروز نیز تصمیم داریم با نوآوری های دیگر، یک پخش دانش بنیان و هوشمند را پایه گذاری کنیم.
میزان صادرات شرکت بین المللی صنایع غذایی بیژن چقدر است؟
– در حال حاضر به 18 کشور دنیا از جمله کشورهای CIS، کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، افغانستان، قاره اروپا خصوصاً آلمان و فرانسه، کانادا و آمریکا صادرات داریم؛ و فقط یک محصول را به این کشورها صادر نمیکنیم؛ بلکه به طور مثال در کشور آلمان و روسیه، هلدینگ بین المللی بیژن دارای سبد محصولی است و از تأمین کنندگان اصلی در این کشورها است.
با چه چالش ها و موانعی روبرو هستید و چه راهکارهایی برای رفع این چالش ها دارید؟
– ما هم مانند سایر تولیدکنندگان در سطح خرد و کلان در کشور با چالشهایی مواجه هستیم. ولی با لطف خدا و تیم جوان و خوش فکری که در اتاق فکر ما هستند و با کمک تیم اجرایی شرکت، توانستیم از بحرانها عبور کنیم و برای هر مشکلی که ایجاد میشود، اتاق فکر تشکیل شده و راهکارهای مختلف ارائه و سناریوهای مختلف برای عبور از مشکلات در نظر گرفته میشوند. تا به امروز برند بیژن در حال توسعه و پیشرفت بوده و امیدواریم در آینده هم به همین صورت باشد.
در مجموعه ی شما، چه تعداد نیرو مشغول به کار هستند و چه طرحهایی برای اشتغالزایی دارید؟
– صرفاً در قسمت شرکت بین المللی پخش بیژن در حال حاضر پنج هزار نفر مشغول به کار هستند و با برنامه ریزی های انجام شده، در یک سال آینده، این تعداد به دو برابر افزایش می باید. تعداد قابل توجهی خودروی لجستیک پخش داریم که در سراسر کشور مشغول به خدمتگزاری هستند. از لحاظ مارکتینگ و برندینگ، سعی کردیم تا تمامی خودروها و امکانات شرکت، یک رنگ و یک صدا بتوانند با یک نظم مشخص از یک برنامه در کل ایران تبعیت کنند و کار پخش و توزیع را انجام بدهند.
در نمایشگاه آگروفود امسال از چه محصولی رونمایی کردید و با چه هدف و رویکردی در این نمایشگاه شرکت دارید؟
– ما در این نمایشگاه از چند محصول با کیفیت و سلامت محور مانند سس، رونمایی کردیم؛ یکی از دستاوردهای ما در این نمایشگاه، آشنایی با همکاران صادرکننده بود که امکان صادر کردن محصولات هلدینگ بین المللی صنایع غذایی بیژن را به کشورهای مختلف دنیا دارند و درخواست دریافت نمایندگی داشتند. در حوزه ی تکنولوژی نیز پیشنهادات خوبی برای ارتقا سطح تکنولوژی به ما داده شد. خیلی خوشحالیم که این نمایشگاه برگزار شد و شرکت کننده ها که اغلب هم ایرانی بودند، توانستند خدمات و تکنولوژیهای خوبی را ارائه دهند و به تولید کشور کمک نمایند.