نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در نمایشگاه اگروفود محصولات جدید بیژن رونمایی می شود

به گزارش پایگاه خبری اخبار نمایشگاه ها، هلدینگ صنایع غذایی “ بیژن ” با به دست آوردن موفقیت های پی در پی در راه تولید با یاری جویی از پروردگار مهربان، همدلی همکاران، نگاه حمایتی مسئولان، کمر همت بسته است تا در بزرگراه تولید ” غذای سالم” برای تأمین امنیت غذا، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار، گام هایی موثری بردارد.

در این میان، شرکت “پارسیان پخش بیژن” با تکیه بر سابقه و اعتبار محصولات غذایی بیژن و با هدف توزیع راهبردی کالا در حوزه پخش مویرگی فعالیت خود را آغاز کرده است. تکیه بر دانش مدیریت و تلفیق آن با اعتبار و تجربه شالوده اصلی عملکرد این شرکت است. برنامه ریزی و ارائه پیشنهادات راهبردی ، همچنین تامین و تکمیل کیفی سبد کالا از اصول مدیران شرکت، در رسیدن به اهداف خواهد بود.

شرکت “پارسیان پخش بیژن” با تکیه بر سابقه و اعتبار محصولات غذایی بیژن و با هدف توزیع راهبردی کالا در حوزه پخش مویرگی فعالیت خود را آغاز کرده است. تکیه بر دانش مدیریت و تلفیق آن با اعتبار و تجربه شالوده اصلی عملکرد این شرکت است. برنامه ریزی و ارائه پیشنهادات راهبردی ، همچنین تامین و تکمیل کیفی سبد کالا از اصول مدیران شرکت، در رسیدن به اهداف خواهد بود.

پارسیان پخش بیژن، پبشرفت کسب و کار خود را در سود تامین کنندگان و خریداران دیده و ارتقاء فضای کیفی پخش مویرگی را نیز در برنامه خود قرار داده است.

خانم نرگس الهیاری، مدیرعامل خوشفکر و خلاق شرکت “پارسیان پخش بیژن” به مناسبت برگزاری نمایشگاه ایران اگروفود 2019، تاریخچه فعالیت، دست‌آوردها و برنامه‌های آتی مجموعه تحت مدیریت خود را توضیح داده است که می خوانید.

صنایع غذایی بیژن شامل چه بخش هایی است؟

این هلدینگ شامل 15 کمپانی در صنایع و بخش‌های مختلف است. تمرکز ما در بیژن بر صنعت غذا است. برند بیژن یک برند 50 ساله است و امسال پنجاهمین سال تاسیس این برند ملی است. بیژن در حال حاضر توانسته برای هزار نفر هموطن اشتغال مولد و پایدار ایجاد کند که این تعداد در آینده نزدیک به 1500 نفر خواهد رسید.

گفتید که 15 کمپانی در این هلدینگ فعالیت دارد. تمام این شرکت‌ها روی صنعت غذایی متمرکز شده‌اند؟

خیر، در صنایع مختلف هستند. یک شاخه آن تولید صنایع غذایی و پخش بیژن است که افتخار 50 ساله بیژن بوده است. ما برای اینکه محصولات با کیفیت و درجه یک را که با سلیقه و ذائقه ایرانی، ایرانیزه شده درست به دست مصرف کننده برسانیم یک زنجیره تامین و توزیع تشکیل داده‌ایم که این محصولات را با سرعت بالا و کیفیت و دقت مناسب به مصرف کننده و مخاطب برسانیم.

پس پخش را به صورت مستقیم انجام می‌دهید. این امتیاز بزرگی است.

بله، این کمپانی در زمینه فروش هم صاحب نظر است و با یک سبک جدید در فروش هم توانسته توزیع مویرگی را انجام دهد و محصولات خودش را به خوبی عرضه کند. دقت کنید که یک برند بدون برنامه و پایه‌ریزی برند ملی موفق نمی‌شود. آن هم برندی که سابقه 50 ساله دارد. بنابراین پشتوانه برنامه‌ریزی، مطالعه، مالی و نیروی انسانی دارد. خوشبختانه ما نیروی انسانی بسیار مجرب و جوان داریم.

بنیان‌گذار شرکت بیژن چه شخصی بوده؟

بنیان گذار شرکت بیژن، اقای بیژن مهاجرین بوده که بعد از اتمام تحصیلاتشان در صنعت غذا، از امریکا به ایران می‌آیند. ایشان 50 سال پیش برای اولین بار در ایران سس مایونز را تولید کرده‌اند. ایشان در یک کارگاه زیرزمینی این کار را انجام می‌دهد و بعد کارگاه را به یوسف آباد می‌برد و بعد هم آن را تبدیل به کارگاهی بزرگتر می‌کند. ایشان مبتکر عرضه خیارشور در شیشه برای اولین بار بوده و رب در شیشه را برای اولین بار، بیژن تولید کرده است. مایونز را برای اولین بار در ایران با نام سس دایاموند، بیژن تولید کرده. است. آن زمان می‌گفتند این غذای طاغوتی است و کسی نمی‌دانسته سس چیست. تا امروز که جزو فرهنگ غذای ما شده و کودک خردسال 5 ساله می‌گوید سس کچاپ با ماکارونی می‌خواهم.

آقای مهاجرین عضو هیئت مدیره انجمن صنایع کنسرو هم بودند؟

قبلا بودند. اینک خدا حفظشان کند 90 و خرده‌ای سال دارند و صحیح و سالم هستند و خودشان را باز نشسته کرده‌اند.

بیژن چند محصول دارد؟

در حال حاضر سبد محصولات بیژن 150 قلم در 11 گروه کالایی است. اولا محصولات ما دو گروه اصلی B2B و   B2C است. محصولات B2B  و کارگاهی را به رستوران ها و بازارهای غذایی می‌دهیم و محصولات B2C همان هایی هستند که در سوپرمارکت ها می‌بینید و برای مصرف کننده نهایی است. همچنین گروه سس کچاپ، مایونز، سس طعم‌دار، انواع کنسروجات، ترشیجات، مربا، شورجات، کشک، روغن، رب، تن ماهی تولید می‌کنیم  و سبدمان در حال حاضر بالاتر از 150 قلم کالاست. بیژن علاوه بر این تجربه 50 ساله خود که به سلیقه مصرف کننده توجه کرده دقت به این دارد که ذائقه نسل جوان در حال تغییر است. برای اولین بار محصولات جدید عرضه می‌کند. در همین نمایشگاه هم سه محصول جدید داریم که انشاءالله در روز سوم نمایشگاه یک ایونت برگزار می‌شود که سه محصول جدید به بازار عرضه می‌شود. از آنجایی که سورپریز است نوع این محصولات را نمی‌گویم. امروز پنج شنبه از ساعت 14 تا 15 مراسم رونمایی برگزار می‌شود. در مورد این محصول فقط خدمت شما عرض کنم که به سلامت خیلی توجه می‌کند. ما می‌خواهیم خودمان را از چربی آزاد کنیم. یک مایونز رژیمی ‌است که برای اولین بار تولید شده است. می‌دانید بیس مایونز، چربی است و مایونز بدون چربی محال است. ما محال را ممکن کردیم.

این مایونز رژیمی‌که در بازار است چطور است؟

کم چرب است ولی باز هم چربی فراوان دارد. نوشابه بدون قند محال است مگر اینکه آسپارتام داشته باشد که سرطان زاست. یک لیوان نوشابه برابر 20 حبه قند است و کم قند آن ، برابر ده حبه قند است. پس همان است. ولی ما مایونز بدون چربی تولید کرده ایم. محصولات جدیدی که رونمایی خواهند شد به سلامت و خوشمزه بودن و لذت بردن توجه می‌کند. قرار نیست محصول رژیمی‌ را استفاده کنید و لذتی نبرید ، اینکه همین محصول هم خوشمزه باشد خود هنر بزرگی است که این کار بیژن است. برای همین هم شعار بیژن، “بیژن؛ طعم زندگی” است. در عین سلامت، لذت هم باید ببرید. این فلسفه بیژن است.

طرح و برنامه تان برای امسال چیست؟

ما برنامه توسعه برای سبد محصولات داریم که برای این منظور، بیژن امسال دو کارخانه جدید در حوزه کنسروجات و مرباجات افتتاح می‌کند. در حال حاضر 1000 نفر را مشغول به کار کرده ایم و تارگت ما این است که این تعداد به 1500 نفر برسد. در حوزه صادرات به کشورهای سواحل خلیج فارس، کشورهای عربی، CIS‌، روسیه و تا حدی قاره اروپا توانسته‌ایم صادرات انجام دهیم. 30‌درصد تولیدمان به صادرات اختصاص دارد و تارگت ما این است که برای سال جدید به 60 درصد برسانیم. فضای آن هم فراهم است و اگر مقداری کمکمان کنند به امید خدا این کار را انجام خواهیم داد. برای ایرانی افتخار است که محصولی در اینجا تولید کند که در کشور کانادا استفاده کنند.

چند درصد سهم بازار را در شرایط فعلی دارید؟

در حال حاضر در حوزه B2B بیژن سهم بازار بالایی را دارد و لیدر بازار است. در حوزه B2C که حدود 5 سال است وارد آن شده با کمک فکر و اندیشه نیروهای مجربی که داریم و استفاده از دانش روز اروپا و تکنولوژی جدید و به روز، توانسته‌ایم سهم بازار خوبی در حوزه B2C کسب کنیم. اما در حوزه B2B بیژن لیدر بلامنازع است.

مثلا چند درصد سهم بازار را در حوزه B2C دارید ؟

درصدش مشخص نیست ولی در حوزه B2C  توانسته‌ایم جای خوبی باز کنیم. همیشه شعارمان این بوده که “مصرف کننده ایرانی کالای ایرانی بخر” . شما زمانی می‌توانی از مصرف کننده این را بخواهی که کالای هم‌شان ایرانی تولید کنی.