نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ایران در زمینة تولید انواع رنگ، یکی از تولیدکننده‌های مهم در منطقه است

سید محمدرضا میلانی مدیر بازرگانی شرکت حلال پویان اراک: ایران در زمینة تولید انواع رنگ، یکی از تولیدکننده‌های مهم در منطقه است

بزرگترین دستاورد نمایشگاه‌های تخصصی، به‌روز شدن سبد محصولی شرکت‌ها و آشنایی آنها با محصولات جدید است. سید محمدرضا میلانی مدیر بازرگانی شرکت حلال پویان اراک ، در گفت‌وگو با نشریه اقتصاد و نمایشگاه، اظهار داشت: رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی، هرکدام کاربرد متفاوت و منحصر به خود را دارند. پوشش‌های صنعتی، لایه‌ای است که روی سطح کشیده می‌شود و کاربردهایی مانند زیبایی، افزایش مقاومت و جلوگیری از سایش و فرسایش دارند. در بحث پوشش‌های صنعتی، مهم‌ترین موضوع، خوردگی صنعتی است. برای مثال، ساختمان‌های مختلف مانند بیمارستان‌ها، روی زمین، از پوششی خاص برای جلوگیری از سایش و آلودگی و همچنین برای ایجاد زیبایی استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به کاربرد رنگ‌ها، افزود: رنگ‌ها در فضای ساختمان‌ها، بیشتر کاربرد زیبایی دارند. رزین‌ها نیز موادی هستند که به‌عنوان مواد اولیة ساخت پوشش‌ها استفاه می‌شوند و معمولاً به تنهایی کاربرد خاصی ندارد.
مدیر بازرگانی شرکت حلال پویان اراک در خصوص چالش‌های صنعت رنگ و پوشش‌های صنعتی، تصریح کرد: مهم‌ترین چالش از نظر من در این صنعت، مربوط به بحث پوشش‌ها است. در حال حاضر، پوشش‌های اپوکسی به دلیل مقاومت بالا و قیمت پایین، بسیار پرطرفدار هستند؛ اما مهم‌ترین چالش ما در این زمینه، وارداتی بودن قسمت اعظم مواد اولیة آنها است. واردات این مواد نیز با چالش مواجه است و شرکت‌های داخلی نتوانسته‌اند مواد اولیة مورد نیاز را تولید کنند. در بخش رنگ، شرایط بهتر است و بخش بزرگی از مواد اولیة مورد نیاز، در داخل تولید می‌گردد و در حدود سی درصد نیز واردات داریم. در این بخش نیز چالش‌های واردات مواد اولیه را داریم. البته به دلیل صرفة اقتصادی رنگ، با وجود مشکل در واردات مواد اولیه، باز هم رشد و گسترش بهتری نسبت به پوشش‌ها داشته ‌است.
وی در ادامه اضافه کرد: به دلیل تولید بخش عمدة مواد اولیة رنگ‌ها در داخل کشور، این محصول از لحاظ اقتصادی به‌صرفه است. مزیت رقابتی رنگ نیز نسبت به سایر محصولات، هزینة تولید و نیروی انسانی پایین است و موجب شده است که ما در بحث صادرات، حرفی برای گفتن داشته باشیم. برای مثال، بازار ارمنستان و گرجستان، در دست یکی از شرکت‌های ایرانی است و فعالیت خوبی در آنجا دارد. همچنین بازار عراق نیز برای ما بسیار مهم است. با اینکه ترکیه دارای شرکت‌های بزرگ در زمینة تولید رنگ است، توانسته‌ایم در بازار آنجا هم حضور پیدا کنیم.
وی با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی رنگ و پوشش‌های صنعتی، گفت: بزرگترین دستاورد نمایشگاه‌های تخصصی، به‌روز شدن سبد محصولی شرکت‌ها و آشنایی آنها با محصولات جدید است. در زمینة پوشش‌ها نیز نسل‌های جدید پوشش‌ها مانند آکریلیک نیز در حال رشد هستند که مواد اولیة آنها نیز در داخل کشور، قابلیت تولید دارد. یکی دیگر از دستاوردهای نمایشگاه، معرفی تأمین‌کنندگان مواد اولیه به شرکت‌های تولیدکننده است.
مدیر بازرگانی شرکت حلال پویان اراک در انتها افزود: نمایشگاه‌های این صنعت، همیشه بسیار فعال هستند. هم شرکت‌های مختلف محصولات خود را عرضه می‌کنند و هم مراجعین زیادی در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند. مراجعین معمولاً از سه طیف هستند؛ دسته اول، نمایندگان‌ سازمان‌ها هستند. دسته دوم مردم معمولی و دسته سوم، صادرکنندگان می‌باشند. بین مراجعین و شرکت‌ها، تعاملات خوبی ایجاد می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند خود را معرفی کنند و قراردادهای خوبی انعقاد نمایند.نمایشگاه‌های این صنعت، همیشه بسیار فعال هستند. شرکت‌های مختلف محصولات خود را عرضه می‌کنند و مراجعین زیادی در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند.