نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آکپا ایران، بیشترین حجم تولید پروفیل های اختصاصی آلومینیوم کشور را به خود اختصاص داده است

رضا حکیمی مدیرعامل شرکت آکپا ایران: آکپا ایران، بیشترین حجم تولید پروفیل های اختصاصی آلومینیوم کشور را به خود اختصاص داده است

شرکت آکپا ایران یکی از موفق ترین تولید کنندگان پروفیل های آلومینیومی در ایران است که با استفاده از گنجینه علمی و تجربی مدیران خود و اتکاء برسیاست مشتری مداری و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی توانسته است در کوتاه ترین مدت، بیشترین حجم تولید پروفیل های اختصاصی آلومینیوم کشور را به خود اختصاص دهد، به طوری که امروزه شاهد افزایش 700 درصدی توان تولید نسبت به زمان بهره برداری هستیم. این شرکت در نمایشگاه بیست و سوم صنعت ساختمان با رونمایی از محصولات جدید خود حضور چشمگیری دارد به همین مناسبت نشریه اقتصاد و نمایشگاه با رضا حکیمی مدیرعامل شرکت آکپا ایران درباره برنامه ها و فعالیت های این شرکت گفت و گویی انجام داده است:

لطفا فعالیت‌های شرکت آکپا ایران را تشریح کنید.
شرکت آکپا ایران که با برند AKPAi در بازارهای داخلی و خارجی شناخته  می شود از سال 1387 در زمینه تولید پروفیل های اختصاصی نرمال و ترمال بریک و رنگ کاری فلزات به روش های الکترواستاتیک (پودری)، دکورال و آنادایزینگ در زمینی به مساحت 53 هزار متر مربع در شهرک سرمایه گذاری خارجی استان آذربایجان شرقی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت شرکت آکپای ترکیه به بهره برداری رسید است.
شرکت آکپا ایران را می توان در زمره موفق ترین تولید کنندگان پروفیل های آلومینیومی در ایران دانست که با استفاده از گنجینه علمی و تجربی مدیران خود و اتکاء برسیاست مشتری مداری و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی توانسته است در کوتاه ترین مدت، بیشترین حجم تولید پروفیل های اختصاصی آلومینیوم کشور را به خود اختصاص دهد، به طوری که امروزه شاهد افزایش 700 درصدی توان تولید نسبت به زمان بهره برداری می باشیم. از آنجا که ارتقاء سطح کیفی محصولات تولیدی همواره یکی از ارکان مدیریت سیستم کیفیت شرکت آکپا ایران است.

چه طرح‌های توسعه‌ای را در دستور کار شرکت دارید؟
شرکت آکپا ایران به دلیل ماهیت سازمانی پویا و به روز بودن بخش های مختلف، در زمینه طرح و توسعه چه  از نظر برنامه ریزی و اجرا همواره پیشرو بوده است. از جمله می توان به توسعه منابع انسانی و کارآفرینی، افزایش ظرفیت تولید، حفظ و ارتقاء کیفیت محصول، توجه به مسئولیت های اجتماعی، حضور فعال در بازارهای ملی و بین المللی، همسویی با ساختارهای نوین بازار تجارت و صنعت، حضور مستمر و توانمند در شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتال، توجه ویژه به مشتری مداری، حضور چشمگیر در نمایشگاه های داخلی و خارجی به ویژه نمایشگاه های تخصصی و حمایت از نمایندگان و سازندگان درب و پنجره و نما اشاره کرد.

در عرصه تولید و صادرات چه افتخارات، دستاوردها و استاندارهایی را کسب کرده اید؟
شرکت آکپا ایران هم اکنون با کشورهای آلمان، اسپانیا، پرتغال، کانادا، ارمنستان، گرجستان، عراق، ترکمنستان، افغانستان در زمینه صادرات محصولات خود همکاری دارد و این فعالیت همواره رو به توسعه و رشد است، دعوت و پذیرش هیئت های تجاری از کشورهای مختلف، ارسال کادر فنی برای آموزش و تجهیز به برخی کشورهای اروپایی، راه اندازی دفاتر فعال نمایندگی  در کشورهای آلمان، ارمنستان، عراق و حضور فعال در نمایشگاه های خارج از کشور به صورت سالانه به ویژه در نمایشگاه های آلمان، ارمنستان و دبی بخشی از فعالیت های انجام یافته مرتبط با صادرات است.
پروفیل های تولیدی این شرکت مطابق با تکنولوژی روز دنیا بوده و موفق به اخذ موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ملی ایران، گواهینامه فنی در زمینه تولید پروفیل های آلومینیومی حرارت شکن از مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی از سال 1391 الی 1402 و گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت به شرح ذیل گردیده است؛
ISO 9001:2015 – ISO 14001:2015 – ISO 45001:2018 – ISO 10002:2018 – ISO 10004:2018 – ISO 50001:2011 – 5S – CE
همچنین از سایر افتخارات آکپا می توان به  برند برتر تولید پروفیل های آلومینیومی از طرف سندیکای صنایع آلومینیوم ایران طی ده سال متوالی از سال 1390 الی 1400، واحد نمونه استانی در سالهای 89-92-97-98-1400 (5 دوره)، کارآفرین برتر در سالهای 89-93-95-97-99 (5 دوره) و تندیس طلائی رعایت حقوق مصرف کنندگان 5 سال متوالی اشاره کرد.

با چه چالش‌ها و مشکلاتی مواجه هستید؟
 مشکلات تهیه مواد اولیه به دلیل برخی تحریم ها،  ناکارآمد بودن شبکه بانکی کشور، موانع موجود در مقابل توسعه کسب و کار و جهانی شدن،  پایین بودن بهره وری نیروی كار و رشد اندك آن در دو دهه اخیر از چالش هایی است که گریبانیگیر فعالان واحدهای تولیدی و کارافرینان است. همچنین یکی از اصلی ترین چالش های کسب و کارهای تولیدی در ایران، کمبود نیروی کار ماهر است و عوامل اصلی این شکافِ تجربه و مهارت، بازنشستگی افراد ماهر و کمبود فضاهای آموزشی هستند. امروزه در بین نسل‌ جوان، تصویر مثبتی نسبت به کسب و کارهای تولیدی وجود ندارد

از چه محصول جدیدی در این نمایشگاه رونمایی کردید؟

شرکت آکپا ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از محصولات جدید خود نظیر سیستم لولایی TH90 ، سیستم توری هوشمند،   اسکای روف AW110 و   اسکای روف AFW135 رونمایی کرده است.