عضو هیات مدیره شرکت کارا ماشین از نمایش و عرضه دو لیفتراک دو گانه سوز 2 و 3 تنی در نمایشگاه ایران پلاست خبرداد.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه ایران پلاست؛ فرهاد رهبرعضو هیئت مدیره شرکت کارا ماشین است. این شرکت حدود ۸ سال است که در زمینه لیفتراک و ماشینهای سنگین صنعتی فعال است و ۲ سال است که به بخش تولید هم قدم گذاشته و شروع به ساخت لیفتراک در شهرک صنعتی کاوه در شهر ساوه کرده است.
شرکت کارا ماشین با چه اهدافی در نمایشگاه ایران پلاست حضور دارد؟
یکی از مهمترین صنایع حال حاضر در دنیا همین صنعت پلیمر است و ایران پلاست فرصت خیلی خوبی است برای همه که بتوانند با این صنف ارتباط داشته باشند. در این نمایشگاه مدلهای جدید ماشینآلات و تجهیزاتی را که در کشور ساخته شده است به نمایش گذاشتهایم. ایران پلاست یکی از بهترین نمایشگاههایی است که من در ایران میتوانم مثال بزنم که بازیدکنندگان، تولیدکنندگان و مشتریان در کنار هم دیده میشوند.
در ایرانپلاست ماشین جدیدی معرفی کردهاید؟
۲ مدل از سری های جدید لیفتراک، مدل های ۲ تن و ۳ تن که به دلیل مسائل محیط زیست و بحث آلایندهها، دوگانه سوز هستند، در نمایشگاه ایران پلاست به نمایش گذاشتهایم، که این لیفتراکها جزو دستگاههایی هستند که میتواند داخل سالن هم برود. این دو مدل را برای صنعت پلاستیک خیلی پیشنهاد میکنیم.
نقش نمایشگاههای تخصصی در توسعه صنعت را چگونه میبینید؟
یک نمایشگاهی قبلا بود که تمام اصناف در آن شرکت میکردند و کسی که دنبال یک صنف خاص بود شاید سخت محل آن را پیدا میکرد. فرصتی هم برای گفتمان کامل به وجود نمیآمد. ولی در نمایشگاههای تخصصی تولیدکنندگان و عرضهکنندگان محصولات مرتبط حضور دارند. کارگاههای تخصصی هم هست در کنار نمایشگاه و این روشی است که در حال حاضر در کل دنیا پیاده شده است. در ایران هم انجامش هم به صنعت و هم به مصرفکننده کمک شایانی میکند.
درخواست من این است که اطلاعرسانی خوبی انجام شود چون وقتی این همه زحمت کشیده میشود و شرکتها سرمایهگذاری میکنند و نمایشگاه تخصصی به این خوبی برگزار میشود. اگر خیلی از افراد از وجود نمایشگاه بیاطلاع بمانند، در نهایت نتیجه مطلوب حاصل نمیشود.
تحریمها و نرخ ارز چه تاثیری برفعالیت شما و کسب و کارتان گذاشته است؟
مسلما تحریمها در کار همه تاثیر گذاشته اما برای ما جنبههای خوبی هم داشت. از این نظر که چون از ابتدای سال قبل واردات لیفتراک به ایران ممنوع شد و به تولیدکننندگان بهای بیشتری داده شد، ما به عنوان شرکتی که در این زمینه قدم گذاشته بودیم، توانستیم فعالیت بهتری داشته باشیم. برخلاف تصورات همه، این موضوع حتی کمکی هم بود برای شرکت ما.
ساز و کار خدمات پس از فروش در سازمان شما چگونه است؟
مهمترین بحث در زمینه لیفتراک و این چنین دستگاههای صنعتی، بحث خدمات پس از فروش و قطعات آن است. موضوعی که الان رقابتی شده و برای مشتریها هم خیلی مهم است، بحث خدمات پس از فروش است. ما با توجه به این نیاز توانستهایم در این صنعت بهتر فعالیت کنیم چون نیاز مشتری را بررسی و شناسایی کردیم و در این زمینه سعی کردیم خدماتی متمایز از دیگر شرکتها ارایه کنیم.
دستگاههای ما همه یک سال گارانتی هستند و ما جزو معدود شرکتهایی هستیم که قابلیت تمدید گارانتی را داریم. همینطور هم ۱۰ سال خدمات پس از فروش داریم.
در ساخت لیفتراک ها در چه قطعاتی هنوز وابستگی ارزی دارید؟
وابستگی ارزی در حال حاضر به خارج از کشور به خاطر بعضی مدلهای موتور و بعضی مدلهای گیربکس داریم اما در تلاش هستیم این وابستگی را کاهش دهیم. هرروز در تلاشیم یک قدم مثبت در این زمینه برداریم. بدون بخش تحقیق و توسعه امکان پیشرفت یک شرکت وجود ندارد، اما این که سرعت این موضوع به چه شکل باشد مقداری نیاز به زمان دارد.
آیا پیشبینی صادرات هم دارید؟
در حال حاضر که خیر اما در چشمانداز ۵ ساله شرکت هست که این کار را انجام بدهیم.