نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ایران پلاست 2019

در جست و جوی بازارهای بزرگ‌تر، در اوج تحریم‌ها – نشریه اقتصاد و نمایشگاه

مشارکت 605 شرکت معتبر ایرانی و خارجی، سفر 11 وزیر انرژی جهان و حضور نمایندگان 24 کشور در سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، حکایت از ظرفیت بالای صنعت پتروشیمی ایران دارد که به قول بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، در شرایط بحرانی امروز اقتصاد کشور هم بیشترین ارز حاصل از صادرات را به خزانه ایران واریز می‌کند و هم از محل همین درآمدهای ارزی، طرح‌های توسعه خود را با قدرت به پیش می‌برد.

گفتگو با مدیران بنگاه‌های اقتصادی مشارکت‌کننده در ایران‌پلاست 2019 هم به روشنی بر قابلیت‌های بالای صنعت پتروشمی کشور مهر تایید می‌زند و امید را در دل‌ها برای گذر عافیت‌مندانه از شرایط دشوار امروز، به مدد ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی؛ بارور می‌سازد.

این گزارش را بخوانید.

چیلر صنعتی سبحان ایران پلاست

مدیر عامل شرکت چیلر صنعتی سبحان: در ایران پلاست به دنبال بازار بزرگ‌تر می گردیم

مدیر عامل شرکت چیلر صنعتی سبحان گفت: نمایشگاه ایران پلاست فرصت مناسبی برای توسعه و افزایش تولید برای این شرکت است.

میثم شاملو، مدیرعامل شرکت چیلر صنعتی سبحان گفت: امسال در سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در سالن 6 غرفه شماره 10 حضور داریم. اولین بار است که در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به نوسانات نرخ ارز و جهش قیمتی آن، هدف ما به دست آوردن بازار فروش بزرگ‌تر و گرفتن سهم بازار از واردات این محصولات است. انگیزهزیادی برای حضور در این نمایشگاه و ارایه‌ تولیدات خود داریم.

با افزایش قیمت ماشین‌آلات وارداتی، صنعت ما فرصت مناسبی برای توسعه و افزایش تولید پیدا کرده است به نحوی که در سال گذشته موفق به افزاش 30 درصدی تولیدات خود شدیم. اگر جلوی واردات گرفته شود به طور یقین قطعات مصرفی خود را از داخل تامین می‌کنیم. از نظر من می‌توان با ارتقای کیفیت تولیدات داخل، واردات را به کلی متوقف کرد.

شاملو، در خصوص میزان ظرفیت ساخت در این مجموعه، خاطر نشان کرد: در هر ماه 20 تا 30 دستگاه چیلر تولید می کنیم و به دلیل سفارشات زیاد این محصول، عملا تولید دیگری نداریم.

وی تاکید کرد: این شرکت برای رشد و ارتقای کیفیت و همچنین کارآفرینی نیازمند سیاست‌گذاری‌های کلان توسعه‌ای در کشور هستیم. متاسفانه در سال‌های گذشته به دفعات درباره مشکلات این صنعت و مطالبات ما از مسوولین صحبت شده که بی‌نتیجه بوده است. واقعا نیازمند حمایت هستیم.

شرکت چیلر صنعتی سبحان،  از سال 88 شروع به تولید چیلر‌های صنعتی برای کارخانه‌های پلاستیک، صنایع بسته‌بندی و به طور اخص کارخانه‌های آب معدنی کرده است.این شرکت در حال حاضر به کشور‌های عراق، افغانستان و تاجیکستان صادرات دارد. چیلر صنعتی هواساز، برج خنک کن و خشک کن‌‌های هوا  از تولیدات این مجموعه هستند.

پارس مش پلیمر 2019

مدیرعامل شرکت پارس مش پلیمر: به امید بازدید هیات‌های تجاری خارجی به ایران پلاست آمده‌ایم

مجید رحمانی مدیرعامل شرکت پارس مش پلیمر از مشارکت‌کنندگان این دوره از نمایشگاه است. فعالیت این شرکت از سال 1386 آغاز شده و سه گروه محصول را تولید می‌کند. گروه برپایه HDPE‌ها، شبکه‌های پلیمری که در بازار به نام توری‌های پلاستیکی شناخته می‌شوند. همچنین ژئوسنتتیک‌ها به عنوان یک خانواده محصول نسبتا جدید در کشور. کف پوش‌های PVC با نام تجاری نودل مت یا z مت و بالاخره ورق‌های UPVC به صورت سه لایه همراه با یک لایه ASA.

رحمانی می‌گوید: در نمایشگاه ایران پلاست سیزدهم با ارایه کف‌پوش‌های نودل مت و ژئوسنتتیک‌ها شرکت داریم. با توجه به تجربیاتی که از بازارهای عراق و سایر همسایگان داریم می‌دانیم که می‌توانیم صادرات داشته باشیم ولی با توجه به شرایط اقتصادی موجود و هزینه های زیاد در نمایشگاه‌های خارج، ترجیح می‌دهیم در ایران پلاست شرکت کنیم. چون این نمایشگاه در هر دوره‌ای که حتی بازدید کرده‌ام، شاهد بوده‌ام که هیات‌های تجاری خارجی از آن بازدید می‌کنند و این برای ما ایده‌آل است.

او در مورد صادرات شرکت می‌گوید: تا پارسال صادرات خیلی خوبی به ترکمنستان، ازبکستان، عراق و افغانستان داشتیم. ولی در سال 97 با مشکل تامین مواد اولیه و نوسان شدید قیمت روبرو شدیم. نه ما، همه واحدهای پلاستیک دچار مشکل شدند. در چنین شرایطی طبیعی است که خریداران ما، تامین‌کننده‌های خود را عوض کنند. البته فکر می‌کنم باید مساله از دست رفتن بازارهای صادراتی منطقه را به شکل جدی‌تری بررسی کرد.

رکود در بازار حکمفرماست. ایران از نظر صنایع پایین دستی پتروشیمی، صنایع تبدیلی و تکمیلی بسیار قوی است ولی متاسفانه چون ارتباط با بازار جهانی را به دلیل تحریم‌ها از دست داده‌ایم، بازار خیلی کوچک شده است.

او معتقد است در بخش محصولات ژئوسنتتیکی این صنعت خیلی جوان است و حدود 15-20 سال در کشور سابقه دارد: این محصولات روز به روز متنوع‌تر می‌شوند با کاربردهای بیشتر و مصرف زیادتر. این ورق‌های ژئوگرید برای مقاوم سازی و مسلح کردن خاک و بتن کاربرد دارند و در زهکشی‌ها، که آب را هدایت و یا کنترل می‌کنند. بنابراین می‌توانند یکی از عوامل کاهش آسیب‌های حاصل از بلایای طبیعی مثل سیل باشند.

رحمانی در پایان می‌گوید: ما در ابتدای راه هستیم. باید به آینده نگاه کنیم. شرایط سیاسی کشور باید به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم دسترسی به بازارهای بزرگ جهانی را پیدا کنیم. بازار ایران واقعا محدود است. مصرف‌کننده بزرگ محصولات ما در بخش ژئوسنتتیک ها دولت است و بقیه خیلی کوچک هستند. البته ما الان با وجود مصرف کننده‌های خرد توانسته‌ایم زنده بمانیم. ما سال گذشته خطوط PVC  خود را تعطیل کرده بودیم و حالا که قیمت‌ها متعادل تر شده، دوباره شروع به کار کردیم. من دو دوره در ایران پلاست غرفه‌گذار بودم و در تمامی ادوار بازدید کننده.

امیدوارم برگزارکننده نمایشگاه دعوت از بازدیدکنندگان خارجی و هیات‌های تجاری را جدی بگیرد و جزو وظایف خود بداند.

ایران پلاست پلاستیک کار

مدیرعامل شرکت پلاستیک کار: انصافا از ایران‌پلاست بهره برده‌ایم

هوشنگ پارسا، مدیرعامل شرکت پلاستیک کار است. محصولات این شرکت شامل فیلم های پلی اتیلن از عرض 10 سانتی‌متر تا 10 متر تک لایه و چند لایه (فیلم‌های کشاورزی، گلخانه‌ای، ساختمانی و تخصصی)، انواع فیلم‌های شرینک و کیسه (برای بسته‌بندی)، چاپ، دوخت و برش، همچنین انواع گرانول و کامپاندهای PVC و پلی‌اتیلن، شیلنگ‌های PVC برای مصارف خانگی، باغبانی و کشاورزی را شامل می‌شود.

این واحد در سال‌های مختلف به عنوان واحد نمونه تولید و صادرات منتخب شده است. پارسا ارزش صادرات این شرکت در سال 1397 را 22 میلیون دلار عنوان می‌کند و می‌گوید: بیشتر صادرات ما مثل دیگر صادرکننده‌های کشور به عراق است. به پاکستان، ترکیه، افغانستان، چند کشور آفریقایی و امارات هم صادرات داریم. بیشترین محصول صادراتی ما که به فصل بستگی دارد در نیمه اول سال گرانول PVC و در نیمه دوم سال فیلم‌های پلی اتیلن (نایلون) است.

انديشه محور گستر اصفهان تهران پلاست

مدیر فروش شرکت اندیشه محور گستر اصفهان: رونمایی از یک جت پرینتر جدید برای صنعت لوله در ایران پلاست

حاصل حضور مداوم و فعال در ایران پلاست، جذب مشتریان ثابت در حوزه خلیج‌فارس برای شركت فني مهندسي انديشه محور گستر اصفهان بوده است.

محمد امسالکی مدیر فروش شركت فني مهندسي انديشه محور گستر اصفهان با بیان این مطلب، گفت: امسال در سالن ٣٨Bحضور داريم. از يك مدل دستگاه كه براي كارخانه‌هاي توليد لوله و اتصالات به صورت خاص طراحی شده، در نمایشگاه رونمایی خواهیم کرد. اين مدل ٥ ماه است كه به توليد انبوه رسيده  و دارای دستگاه خطزن (متر، سانتی‌متر و میلی‌متر) است و می‌تواند در تولید لوله محل‌های برش را معلوم کند.

وی بابیان اینکه ساخت این دستگاه در کشور تا به امروز مشابه داخلي نداشته و وارد کشور می شده است، تاکید کرد: حاصل حضور ما در نمایشگاه ایران پلاست در ادوار گذشته، جذب مشتریانی از حوزه خلیج‌فارس بوده است.

امساکی به اشاره چالش‌ها و فرصت‌های به دست آمده از تحریم‌ها، افزود: تحريم‌ها باعث شد كه تولیدکنندگان محصولات، چون برايشان خرید دستگاه‌هاي خارجي با قيمت ١٠تا ١٥برابر دستگاه‌هاي داخلي دیگر به صرفه نیست، خدمات و گارانتي و …هم ندارند، به محصولات داخلي روی بياورند.

مدير فروش شركت فني مهندسي انديشه محور گستر اصفهان، با بیان اینکه، همین امر از لحاظ كمي و كيفي روی کسب و کار ما تاثير مثبتي داشته است، خاطر نشان کرد: وقتي محصولي پر فروش باشد سازنده دستگاه تمام تلاش خود را روي كميت و كيفيت متمرکز می‌کند.

امساکی با اشاره بر وجود تحریم ها و تاثیر آن در اقتصاد و کسب و کار گفت: وجود تحريم‌ها واردات  ١٠تا١٥درصدی قطعات ما را دچار مشكل کرد. كيفيت دستگاه‌هاي ما كاملا قابل رقابت با دستگاه‌هاي خارجي است .

مدير فروش شركت فني مهندسي انديشه محور گستر اصفهان گفت: شركت ما توليدكننده دستگاه‌هاي چاپ غير تماسي (جت پرينتر) است. کاربرد این ماشین برای درج علایم مثل لوگو، علامت استاندارد، تاریخ تولید و انقضا و … است.  در واقع نازل از فاصله حداقل دو  و تا ده سانتي‌متری می‌تواند جوهر پرتاب كند.

سیستم جوهرپرداز به صورت پيكسل كار مي‌كند. جوهر وقتي به سر پيكسل می‌رسد، دستگاه ولتاژي را وارد مي‌كند كه با فركانس‌هاي متفاوت پرتاب مي‌شود و می‌تواند در قالب يك نوشته يا تصویر خوانا کار چاپ را انجام دهد. ما تقريبا ٩مدل دستگاه داريم که همگی یک سال گارانتی و 10 سال خدمات دارند.

وی در ادامه گفت: مدل دستگاه‌ها براساس سرعت خطي تقسيم‌بندي مي‌شود. دستگاه‌های ليزری و بدون جوهر هم هستند که با توجه به ولتاژ برقي كه سر نازل ايجاد مي‌شود، روي محصول برای حک کردن نوشته با تصویر سوختگی سطحی ایجاد می کنند و در نهایت جت پرینترهای حالت تماسي هستند که سيستم پيشرفته‌تری نسبت به دستگاه هاي قديمي تامپو و سيلك دارند. مكانيزه و تمام اتوماتيك هستند. مدل‌هاي بعدي زير مجموعه اين ٤مدل اصلي است كه از نظر سرعت خطي و تنوع رنگ تقسيم‌بندي مي‌شوند.

هیدرولیک ایران 2019

مدیرعامل شرکت هیدرولیک ایران: قطعات جدیدی به نمایشگاه آورده‌ایم
بهزاد قادری آشتیانی، مدیرعامل شرکت هیدرولیک ایران است. شرکتی که در سال 1366 خورشیدی توسط پدر زنده یاد وی بنیان نهاده شده.

آشتیانی در معرفی شرکت می‌گوید: ما قطعات هیدرولیکی تولید می‌کنیم. قطعاتی مانند پمپ که در دستگاه‌های تزریق پلاستیک استفاده می‌شود. البته برخی قطعات از خارج وارد می‌شود و ما مانند واسطه آنها را در اینجا می‌فروشیم ولی یکسری قطعات را هم در ایران تولید می‌کنیم.

او در مورد حضور این شرکت در نمایشگاه ایران پلاست می‌گوید: در غرفه ۳ سالن ۷ حضور داریم. طبیعی است قطعات جدیدی به نمایشگاه آورده‌ایم.

نکوپلیمر آرسام ایران پلاست

مدیرعامل شرکت نکو پلیمرآرسام: یک آمیزه ساز جدید در ایران‌پلاست رو کرده‌ایم

نکوپلیمر آرسام در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست محصولات جدیدی را در بخش آمیزه‌سازی در معرض نمایش گذاشته است.

آرمین اکبری، فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه شهید بهشتی است. مدیرعامل شرکت نکوپلیمرآرسام بیش از 15 سال در صنعت پلاستیک سابقه فعالیت دارد.

در نمایشگاه ایران پلاست تمرکز حضور شما روی چه بخش‌هایی است؟

ما در این نمایشگاه به نام نکوپلیمر آرسام شرکت کرده‌ایم. ولی به طور کلی دو زمینه فعالیت مجزا در این مجموعه داریم. یک زمینه فعالیت قدیمی ماست که با برند “نکوساز” ما را می‌شناسند. نکوساز در زمینه واردات و فروش ماشین‌آلات اکسترودر پلاستیک برای تولید انواع لوله، پروفیل، ورق‌های پلیمری، کامپاند و مستربچ فعالیت می‌کند. برای خطوط تولید نمایندگی هایی از چند شرکت معتبر خارجی داریم.

از سال 83 که فعالیت خود را شروع کردیم، بالغ بر 500 خط تولید وارد ایران کرده‌ایم. البته در ترکیه، افغانستان و عراق هم کار کرده‌ایم. خدمات و تامین قطعات این ماشین‌ها و خطوط تولید را هم در حال حاضر انجام می‌دهیم.

بخش دیگری که آن هم زیرمجموعه فعالیت بازرگانی ماست، وارد کردن یک سری افزودنی‌های پلاستیکی است که با نام شرکت نکوپلیمر آرسام این فعالیت انجام می‌پذیرد. افزودنی‌های پلاستیک مثل شفاف‌کننده‌ها، پیگمنت‌ها و برخی از کمک فرآیندها را از طریق این شرکت وارد می‌کنیم.

در زمینه تولید محصولات اخیرا شرکتی ثبت کردیم. شرکت کارا بسپارجم شرکت جدید تولید محصولات است که کارخانه آن در کاشان واقع شده است. فعالیت این واحد تولید با ظرفیت سالانه 10 تا 12 هزارتن شروع شده است. چون در زمینه مواد اولیه شرکت کرده‌ایم، در سالن 35 حاضر هستیم.

معرفی شرکت جدید آیا با معرفی محصولات جدید هم همراه خواهد بود؟

برنامه ما در ایران پلاست معرفی محصولات تولیدی در شرکت جدید است. ما تا قبل از این دوره، همیشه با عنوان شرکت بازرگانی در نمایشگاه حضور پیدا می‌کردیم. با توجه به اینکه بخش‌های بازرگانی باید غرفه‌های ارزی در اختیار بگیرند و با توجه به وضعیت اقتصادی و داستان ارز، امسال علاقه‌ای به گرفتن غرفه در بخش ماشین آلات نداشتیم.. با توجه به اینکه ما در زمینه ماشین‌آلات بازار خود را داریم و نیازی به تبلیغ نداریم، در ایران پلاست امسال محصولات تولیدی خود را در بخش آمیزه‌سازی معرفی می‌کنیم.

شرایط اقتصادی کشور را در حال حاضر و در آینده چگونه می‌بینید؟

ما در زمینه تولید در ابتدای راه هستیم. بسیاری از تولیدکنندگان قدیمی و افرادی که فعال این صنعت هستند، از این شرایط می‌ترسند و نگران هستند. نمی‌دانند که چه باید بکنند. خیلی‌ها تولیدات خود را کم کرده یا توقف تولید داشته‌اند. ما برعکس، این تهدید و این شرایط را یک فرصت بزرگ می‌دانیم و مشغول استفاده از آن هستیم. افزایش میزان صادرات یکی از برنامه‌های اصلی ماست. در حال حاضر، هم بازار داخل و هم بازار خارج رونق بسیار خوبی دارد. اگر تولیدکننده‌ای بتواند با حفظ کیفیت و قیمت مناسب به صورت مداوم و با کیفیت یکسان –که مساله بسیار مهمی ست- نیاز بازار را تامین کند، سهم بیشتری از بازار را تصاحب خواهد کرد.

مشتریان ما کارخانه‌های تولیدکننده قطعات خودرو، قطعات تزریقی، محصولات ساختمانی مثل لوله، دیوارپوش و کف پوش و … هستند. اگر مواد اولیه یکسان به دست این واحدها نرسد، محصول آنان عملا نمی‌تواند کیفیت یکسانی داشته باشد.

بانیس ایران پلاست

مدیرعامل شرکت بانیس: رونمایی از یک برند جدید در روز نخست نمایشگاه

سعيد سعيدي، مدير عامل شركت بأنيس در گفت‌و‌گو با ستاد خبری ایران پلاست گفت: در اولین روز از نمایشگاه ایران‌پلاست، از برند بأنيس به طور رسمي رونمايي كرديم.

وی افزود: تولید محصولات خانگي پلاستیکی با طراحي‌هاي كاملا بومي را از 8 ماه قبل آغاز کرده‌ایم. هدف اصلی ما صادرات است، هرچند قطعا نگاهی هم به بازار داخل داریم. شركت  قبلي ما سعيد پلاستيك کار بازرگاني مجموعه را انجام می دهد.

سعیدی گفت: به كشورهاي عراق، افغانستان، امارات، عمان، آذربايجان و تاجيكستان صادرات داريم و و در حال حاضر تمركزمان روی كشور تركيه است. همین امروز میهمانان و مشتریانی از عراق و افغانستان داشتیم.

فکر می‌کنم باید روی صنعت ماشین‌سازی داخل سرمایه‌گذاری بشود، چون در حال حاضر مجبور هستیم با هزینه‌های بالا ماشین‌آلات مورد نیاز را وارد کنیم. در بحث حمل و نقل ترانزیت هم مشکلاتی داریم که امیدواریم حل شود.