شرکت صنعتی سانا عایق
گروه صنعتی سانا عایق از اواخر ۱۳۸۰ فعالیت خود را در زمینه مشاوره، فروش و نصب عایق های برودتی، حرارتی فوم الاستومری K-FLEX در ایران آغاز نمود. این شرکت در دهه ۸۰ موفق به انجام بزرگترین پروژه های عایق کاری کشور مانند تاسیسات فاز های ۹ و ۱۰ پارس جنوبی، مخازن کروی، خطوط اتیلن و بوتن پتروشیمی جم، فاز های او ۲ پتروشیمی پردیس، سکوی نفتی سلمان و … گردید.
درباره سانا عایق
گروه صنعتی سانا عایق از اواخر ۱۳۸۰ فعالیت خود را در زمینه مشاوره، فروش و نصب عایق های برودتی، حرارتی فوم الاستومری K-FLEX در ایران آغاز نمود. این شرکت در دهه ۸۰ موفق به انجام بزرگترین پروژه های عایق کاری کشور مانند تاسیسات فاز های ۹ و ۱۰ پارس جنوبی، مخازن کروی، خطوط اتیلن و بوتن پتروشیمی جم، فاز های او ۲ پتروشیمی پردیس، سکوی نفتی سلمان و … گردید.
محصولات گروه صنعتی ساناعایق
انواع عایق های برودتی حرارتی فوم الاستومری K – FLEX برای عایقکاری سیستم های تهویه مطبوع، سرمایشی گرمایشی ، خطوط انتقال و مخازن در صنعت نفت و گاز و خطوط انتقال در صنایع مختلف از جمله دارویی، بیمارستانی و … : انواع عایق های صوتی Mappy و K – FONIK با تنوع بسیار بالا با هدف بهبود آسایش صوتی در صنایع مختلف خصوصا ساختمان . لوله های خرطومی فلکسیبل داکت و کانال های گالوانیزه Sana Duct با کاربرد در حوزه تاسیسات و تهویه مطبوع . کانال های پیش عایق Easy Panel جهت استفاده در صنعت تهویه مطبوع
گفتگو با آرمان قریب مدیر عامل گروه صنعتی سانا عایق
گروه صنعتی سانا عایق که امسال ۲۰ سال از فعالیت آن میگذرد، نامی آشنا و شناخته شده در صنعت تاسیسات کشور است، در نمایشگاه تاسیسات تهران، مصاحبه ای با آرمان قریب مدیر عامل این مجموعه داشته ایم و با توجه به شناختی که در صنعت نسبت به این شرکت و سبد محصولات تولیدی آن وجود دارد، به موضوعات جدیدی میپردازیم:
زمانی که با کارفرمایان، مشاوران و پیمانکاران پروژهها صحبت میکنیم، همگی از برند سانا عایق بهخوبی یاد میکنند. رمز این موفقیت چیست؟
همکاران ما همیشه لطف داشتهاند. فارغ از کیفیت محصولاتمان که مطابق با محصولات جهانی و استاندارد های بینالمللی هستند، موضوع، تعهد، مسئولیتپذیری و قدمت ماست. حدود بیست سال است که با یک برند و تحت عنوان ساناعایق کار میکنیم و هیچگاه بهدلیل افزایش قیمتها و شوکهای اقتصادی وارده به بازار از کیفیت محصولات خود نکاستهایم. همواره به تعهدات خود، اصول و ارزش ها پایبند بودیم.در سانا عایق کلمه مشتری مفهومی متفاوت دارد و از زمان آغاز ارتباط مشتری، عضوی از خانواده سانا عایق میشوند و در پروژه ها در کنار آن ها هستیم پیش از خرید تا بهره برداری پروژه.
با وجود لیدر بازار بودن و سهم بزرگ سانا عایق در بازار ایران نسبت به سایر رقبا، چه فلسفه و تفکری در خصوص حضور شما در بیشتر رویداد های تخصصی میباشد؟
به هرحال، رقابت نیاز هر بازار است تا سطح کیفی کار بالا رود و هیچ بازار و محصولی بدون رقیب نیست. اما دلیل حضور مداوم ما در رویدادهای مختلف تخصصی، این است که بتوانیم ارتباط دائمی خود را با مشتریان و شرکای کاری خود حفظ کنیم و نوآوریها و اقدامات تازه خود را به آنها معرفی کنیم. قبلاً هم اشاره کردم که طی پنج سال گذشته، پنج محصول جدید به بازار ارائه کردهایم، کتاب های تخصصی عایق، مشارکت در تدوین و به روزرسانی مجموعه استانداردهای تخصصی عایقها، بیش از ۳۰ سمینار/وبینار تخصصی با همکاری انجمن انرژی و نظام مهندسی، مقالات تخصصی ارائه دادهایم تا مشتریان و شرکای تجاری خود را آپدیت کنیم و هرگونه خدماتی نیاز داشته باشند کنارشان هستیم.
معمولاً مدیریت نیروی انسانی در هر سازمانی بسیار دشوار است و قواعد خاص خودش را هم دارد و با توجه به این که سانا عایق دارای بیش از ۱۵۰ نیروی انسانی میباشد، چه سیاستی را دنبال میکنید؟
بحث منابع انسانی از حوزههائی است که نه فقط در ایران بلکه در همه کشورها با آن روبرو هستیم. ما سعی میکنیم هم بر مبنای مشتریمداری و هم بر اساس کارمند محوری حرکت کنیم و به هر دو گروه احترام بگذاریم و با آنها بر اساس نیازهائی که دارند پیش برویم. میانگین سنی پرسنل ساناعایق کمتر از ۳۵ سال است که مزایای بسیاری دارد. مزیت این است که ما تیم چابکی هستیم که به سرعت میتوانیم به روز شویم و با تغییرات وفق پیدا کنیم. در چهارچوب سازمانی و در خصوص منابع انسانی سعی کردهایم بستههای حمایتی مالی، آموزشی و فرهنگسازی را ارائه و همه در کنار هم و همانند یک خانواده بهگونهای رفتار کنیم که ادبیاتی یکسان و رفتاری مشابه داشته باشیم و به موازات ارتقاء سازمان، موجب رشد و توسعه فردی نیروهایمان شویم تا همگی آینده بهتری پیش رو داشته باشند. یکی از کارهای مهم دیگری که با وجود تمام مشکلات موجود در مقطع ویروس کرونا انجام دادیم، این بود که نهتنها تعدیل نیرو نداشتیم، بلکه جذب نیرو در سازمان داشتیم.
با توجه به اهمیتی که برای مسائل محیط زیستی قائل هستید، چه رویکردی در این زمینه تا به امروز داشته اید؟
ما مرتباً محصولات خود را به لحاظ کیفی بروزرسانی کرده و سطح استاندارد آن را افزایش میدهیم. همانطور که پیشتر خدمتتان عرض شد مرتب در حال آپدیت محصولات خود هستیم و در تازهترین اقدام خود، یک محصول سبز تولید کردهایم، نوعی عایق صوتی که در کف و دیوارها قابل استفاده است و میتواند برای مصرفکنندگان آسایش صوتی ایجاد نماید و حتی در اروپا هم محصول جدیدی است. این محصول، یک محصول سبز است که آن را با استفاده از مدل 5R در تولید (Refuse/Reject / Reduce / Reuse / Recycle / Recover) که «دریافت مواد اولیه، تولید و دور انداختن» به منظور اقدامات زیست محیطی و با استانداردهای روز تولید میکنیم.
سانا عایق
آدرس دفتر مرکزی:
تهران ، محمودیه ، خیابان مقدس اردبیلی ، خیابان شادآور ، پلاک 15 ، طبقه 6
آدرس دفتر اصفهان:
اصفهان خیابان مطهری بن بست ریحانه پلاک ۸۷ مجتمع LG طبقه سوم واحد ۹
ایمیل: INFO@SANAIG.IR
سانا عایق
آدرس دفتر مرکزی:
تهران ، محمودیه ، خیابان مقدس اردبیلی ، خیابان شادآور ، پلاک 15 ، طبقه 6
آدرس دفتر اصفهان:
اصفهان خیابان مطهری بن بست ریحانه پلاک ۸۷ مجتمع LG طبقه سوم واحد ۹
ایمیل: INFO@SANAIG.IR