سعید منزوی زاده مدیر عامل شرکت تولیدی و صنعتی رسول اصفهان با برندقالی سلیمان با سبدی متنوع از انواع فرش ها در خاطر 40 ساله مردم یاد نیک را از برند قالی سلیمان به خاطر توجه به سلیقه مشتری در کیفیت و قیمت مناسب به یادگار گذاشته است.
شرکت تولیدی صنعتی رسول اصفهان با برند قالی سلیمان، جزو شرکت های بزرگ تولید کننده انواع نخ و فرش است که تقریبا همه اندازه ها و مدل های فرش را با کیفیت و قیمتهای متفاوت تولید کرده و به سلیقه و نظر مشتری در سطح کیفی و قیمتی توجه ویژه داشته و براین اساس علاوه بر محصولات بسیار با کیفیت که در بازارهای داخلی و خارجی سرآمد کیفیت محسوب می شود و فرش های اعلای ابریشمی را شامل بوده است، در تولید سایر محصولات نیز به قدرت خرید و سلیقه و نظر مشتری توجه ویژه داشته و در سبد محصولات این شرکت بزرگ تولیدی صنعتی، انواع فرش ها و رنگ ها و طرح ها و اندازه ها با کیفیت مطلوب در هر رده قیمتی یافت می شود.
گروه اقتصاد در حاشیه نمایشگاه فرش ماشینی با سعید منزوی زاده مدیر عامل شرکت رسول اصفهان با برند قالی سلیمان به گفت وگو نشسته است:
ضمن معرفی خود، بفرمایید که شرکت تولیدی صنعتی رسول اصفهان با برند قالی سلیمان از چه زمانی فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون چه طرح های توسعه ای را داشته است؟
سعید منزوی زاده مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی رسول اصفهان با برند قالی سلیمان هستم
فعالیت قالی سلیمان با چهاردهه سابقه همراه است و اکنون با افتخار چهل سالگی اش را جشن می گیریم. در ابتدا با ریسندگی نخ اکريليك شروع کردیم و پس از ده سال به سمت بافندگی فرش با برند قالی سلیمان رفتیم. پس از آن تقریباً حدود پانزده سال پیش قسمت سالن بی سی اف یا ذوب ريسى را اضافه کردیم که تولید انواع نخ پلی پروپيلن، پلی استر و پلی آمید را در کارنامه خود دارد.
طی سالیان گذشته با توسعه و تکمیل خطوط تولید، مجموعه ی کاملی از فعالیت های نخ و فرش را ایجاد کرده ایم که یکی از مجموعه های کم نظیر در خاورمیانه است . همچنین فقط ظرف ۵ سال گذشته دو بار طرح توسعه و جایگزینی داشته ایم و اکنون نیز در انتهای طرح دوم هستیم که فکر می کنم تا یک ماه آینده به بهره برداری کامل و نهایی برسیم.
در مورد شاخص ترین تولیدات و ویژگی های محصولات برای مخاطبان توضیح دهید که چه شاخص ها و نقاط قوت و دستاوردهایی داشته اید؟
ما الان تقریبا همه محصولات و زنجیره کامل و متنوعی از انواع فرش را داریم. یعنی فرش هایی که قیمت پایین تری دارند یا شانه ی پایین تری دارد و فرش هایی که قیمت بالاتر و یا شانه ی بالاتری دارد را در سبد خود عرضه کرده ایم و مشتری می تواند از ۳۲۰ تا ۱۵۰۰ شانه را انتخاب کند و تقریباً همه ی نیازهای بازار را ما می توانیم تأمین کنیم.
همه ی این محصولات و امکان پاسخ به انواع درخواست ها و تقاضاهای موجود در بازار، به عنوان شاخص و برتری و نقطه قوت قالی سلیمان محسوب می شود زیرا مشتری دست خالی خارج نمی شود و هر چه بخواهد و با هر سطح قیمتی را می تواند تقاضا کند و ما تامین کنیم. ولی اگر بخواهیم بحث کیفیتی بالاتری را مطرح کنیم فرش ۱۵۰۰ شانه در سطح های بالاتری از کیفیت قرار دارد.
البته فرش های ابریشمی نیز داریم که الان در داخل و چه در بازار بین المللی بسیار شاخص است و رقابت گسترده ای دارد و به هر سلیقه ای جواب می دهد و یک کار بسیار شاخصی است که شاید همکاران ما نتوانستند در این زمینه خیلی موفق باشند. اما قالی سلیمان در زمینه تولید ابریشم نیز موفق بوده است.
صادرات هم دارید؟
دوازده سال است که در زمینه ی صادرات فعالیت داریم تقریباً به ۳۵ کشور صادرات داریم؛ عمده ی صادرات ما به کشورهای آسیای میانه، منطقه خلیج فارس، و آسیای دور است و در این مسیر موفق بوده ایم و الان سعی کرده ایم به منطقه ی اروپا هم صادراتمان را گسترش دهیم
ما در سالیان مختلف حتی به کانادا و مکزیک و امریکا هم صادرات داشته ایم که با توجه به شرایط تحریمی یک بخشی از صادرات دچار مشکلات شده است که امیدواریم این مسائل و مشکلات کمتر بشود و بتوانیم بازار صادراتی را توسعه بدهیم.