رضا خلج، رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست: ماموریت جدید «ایران پلاست» بهبود بازار کسب و کار است


رضا خلج، رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست: ماموریت جدید «ایران پلاست» بهبود بازار کسب و کار است

در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست و با رویکرد توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار تولیدکنندگان ایرانی، تجار، بازرگانان و هیات‌های تجاری و اقتصادی صنایع تکمیلی پتروشیمی به صورت انفرادی و هیات از 35 کشور چهار قاره جهان مسافر تهران شدند.

رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: تکمیل زنجیره ارزش با توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، انتقال دانش و تکنولوژی نوین، متنوع‌سازی سبد تولید محصولات میانی و تکمیلی، انتخاب شریک و سرمایه‌گذار، بازاریابی و کشف بازارهای جدید صادرات محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های پلیمری، کالاهای ساخته و نیمه‌ساخته، ماشین‌آلات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنایع تکمیلی پتروشیمی از مهم‌ترین اهداف برگزاری یازده دوره گذشته نمایشگاه‌های بین‌المللی «ایران پلاست» بوده است.

مدیر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست ادامه داد: برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با یک ویژگی منحصر به فرد برگزار شد و با افزایش قیمت ارز، توجیه اقتصادی صادرات محصولات غیر نفتی از جمله محصولات پلیمری و پلاستیکی بالا رفته و همزمان با اعمال تحریم‌های غیر قانونی نفتی ایران، صادرات محصولات و فرآورده‌های مرتبط با صنایع تکمیلی پتروشیمی عملا می‌تواند بخشی از کاهش درآمد حاصل از صادرات نفت کشور را جبران کند.

خلج افزود: بر این اساس همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست، برنامه‌ریزی گسترده‌ای به منظور حضور تجار، بازرگانان و خریداران تخصصی محصولات، خدمات، کالاها و ماشین‌آلات صنایع تکمیلی پتروشیمی از چهار گوشه جهان انجام گرفته که پیش‌بینی می‌شود با ثبت یک رکورد جدید در ایام چهار روزه برگزاری نمایشگاه دوازدهم ایران پلاست، درهای بازارهای جدیدی برای روی تولیدکنندگان ایرانی بازگشایی شود.

مدیر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با اشاره به برگزاري همايش‌هاي تخصصي در زمينه فروش محصولات صنعت پلاستيك در بازاهاي هدف‌ یادآور شد: 20 سالن تحت پوشش با 30 هزارمتر مربع فضاي مفيد نمايشگاهي برای این رویداد در نظر گرفته شده است و حدود 500 مشاركت‌كننده داخلي و 165مشاركت‌كننده خارجي با احتساب فضای باز نمايشگاهي حدود 1100 متر مربع در این نمایشگاه حضور دارند.

خلج خاطر نشان کرد: شركت‌هاي خارجي در نمایشگاه از 15 كشور شامل آلمان، ايتاليا، سوييس‌، اتريش‌، قبرس‌، بلژيك، صربستان‌، تايلند‌، يونان‌، هند‌، هلند‌، تركيه‌، چين‌، تايوان‌ و كره در این نمایشگاه حضور یافته‌اند‌.

رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: رویکرد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست همچون دوره گذشته کسب و کار جهانی بوده و با هدف بهبود فضای کسب و کار و توسعه صادرات غیر نفتی در این دوره بیش از 200 تاجر، بازرگان و خریدار تخصصی محصولات، کالاهای ساخته و نیمه ساخته، ماشین‌آلات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنایع تکمیلی پتروشیمی پای در بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران و منطقه خاورمیانه می‌گذارند.

هیات‌های تجاری چهارگوشه جهان مسافر تهران شدند

خلج گفت: همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، تاکنون سفر 15 هیات خارجی از 13 کشور جهان شامل کشورهای عراق (دو هیات)، جمهوری آذربایجان (دو هیات)، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، هند، سریلانکا، تونس، ویتنام، لبنان و کنیا به تهران قطعی شده است.

مدیر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست ‌افزود: نکته قابل تامل در هماهنگی دعوت و حضور هیات‌های تجاری و اقتصادی مرتبط با صنعت پتروشیمی، پلاستیک و صنایع تکمیلی پتروشیمی در تهران بازارهای همجوار بوده به طوری‌که با توجه به بعد مسافت کوتاه هزینه‌های فروش و صادرات محصولات را کاهش می‌دهد و به عبارت ساده‌تر تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در بازار کشورهای همسایه همچون عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان دارای برگ برنده‌های بیش‌تری نسبت به کشورهایی با بُعد مسافت طولانی‌تر هستند.

رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: بنابراین رویکرد دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست در دعوت و حضور تجار، بازرگانان، هیات‌های تجاری و اقتصادی کشورهای همسایه بوده که از نظر بُعد و مسافت جغرافیایی صادرات محصولات به این کشورها در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی دارای هزینه حمل‌ونقل کم‌تر و توجیه اقتصادی و سودآوری بالاتری است.

مدیر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست‌ اظهار داشت: در نمایشگاه دوازدهم ایران پلاست بازدیدکنندگان گوناگونی از سایر کشورهای جهان به تهران سفر می‌کنند، طوری که پیش‌بینی می‌شود دست کم از 35 کشور جهان به صورت انفرادی یا در قالب هیات‌های تجاری اقتصادی‌، بازرگان و فعالان مرتبط با صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی مسافر تهران شوند.

وی افزود: در شرایط فعلی سفر بازدیدکنندگانی از کشورهای امارات متحده عربی، چین، قزاقستان، ازبکستان، ترکیه، ارمنستان، عراق، سوریه، افغانستان، روسیه، کویت، غنا، کنیا، تانزانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، رومانی، اسپانیا، کرواسی، کلمبیا، کانادا و … برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست قطعی شده است.

رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: علاوه بر تجارو بازرگانان در دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست، مدیران و مسئولان چهار نمایشگاه جهانی پلاستیک و پلیمر شامل نمایشگاه کا آلمان، میلان پلاست، عرب پلاست و افغان پلاست هم به تهران می‌آیند.

وی افزود: در مجموع چهار روز برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، فرصت طلایی برای صادرکنندگان محصولات صنایع تکمیلی پتروشیمی است تا با استفاده از شرایط موجود اقتصادی با توسعه و کشف و بازارهای جدید صادراتی عملا زمینه برای کاهش وابستگی به درآمدهای صادرات نفتی را فراهم کنند.

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از امروز تا 5 مهر1397 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین‌آلات و تجهیزات و خدمات برپاست.

 preloader